2015-07-18, 11:58
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Äntligen nån som tror på oss! Visst, man kan ifrågasätta om det är bra med för många transatlanter i truppen och vi har handlat för dyra pengar så det gäller ju verkligen att dom presterar. Men tyvärr är det alltid någon som floppar. Jag är beredd att instämma i ditt inlägg. Men vill även slå ett slag för att Haataja kommer göra en bra säsong, nu gör han sin första hela säsong och nu får han chansen att verkligen visa vad han går för. Han kommer göra många poäng och han är en mycket skicklig spelare.

Det som känns mest riskabelt med Modo är att det knappt finns nån stomme som ni vet presterar(Skröder är det inte längre) och av värvningarna är det bara Ritchie(som är sjukt gammal och därför känns som en chansning) och Welch som presterat i elitserien sen tidigare.
Citera
2015-07-18, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Det som känns mest riskabelt med Modo är att det knappt finns nån stomme som ni vet presterar(Skröder är det inte längre) och av värvningarna är det bara Ritchie(som är sjukt gammal och därför känns som en chansning) och Welch som presterat i elitserien sen tidigare.
Skröder är gammal men var med i toppen av skytteligan innan han fick beskedet att hans mamma hade fått cancer.Tror inte att du heller skulle kunna prestera lika bra om du spelade hockey och fick det beskedet.
Citera
2015-07-18, 12:09
Medlem
Citat:
aa fast Skröder har ju inte haft någon "lekkamrat" i laget sedan Susse la av, är ju en orsak till att han inte presterat lika bra som förut, sedan gick hans mor bort förra året och sedan ska han även ha ett eget företag vid sidan av. Men nu när Ritchie kommer in så får han den lekkamrat han saknat sen Susses dagar så förhoppningsvis blir han sitt vanliga jag. Men visst, han har ju inte så många år kvar på elitnivå det har du rätt i. Sedan vad gäller Ritchie tycker jag du ska vakta tungan lite. Visst han blir inte yngre han heller , men han gör alltid mycket poäng och trots att han bara gjorde en säsong sist han var hos oss har han blivit en publikfavorit. Welch är väl i så fall största frågetecknet. Visst, han är en väldigt bra back och är väldigt bra i powerplay, väldigt tuff och jobbig att möta, men visst är det en väldig skillnad från att gå till ett guldlag till ett lag som slutade dyngsist ifjol. Men alla som följt SHL genom åren vet vilka kvaliteer killen besitter och han lär knappast göra bort sig.
Citera
2015-07-18, 13:05
Medlem
J.R.s avatar
Lyfter ett varningens finger för att Welch kommer att misslyckas (sett till förväntningarna) i Modo. Han kommer nog också att bli besviken över att kyrkorna i Övik inte är lika fina som i Usa och kommer därför vilja lämna stan i förtid.
Tror mer på att Skröder vaknar till liv nu när Ritchie är tillbaka. Possler, Olofsson känns ju också extremt spännande, där blir det nog en del poäng. Men Modos backsida och målvakter är frågetecken än så länge. Kommer inte topp 6.
Citera
2015-07-18, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Lyfter ett varningens finger för att Welch kommer att misslyckas (sett till förväntningarna) i Modo. Han kommer nog också att bli besviken över att kyrkorna i Övik inte är lika fina som i Usa och kommer därför vilja lämna stan i förtid.
Tror mer på att Skröder vaknar till liv nu när Ritchie är tillbaka. Possler, Olofsson känns ju också extremt spännande, där blir det nog en del poäng. Men Modos backsida och målvakter är frågetecken än så länge. Kommer inte topp 6.
Så länge Welch fokuserar på hockeyn så tror jag faktiskt han kan bli en succe. Att kyrkorna i Övik inte är domsamma som i USA vet han nog redan. Sedan är jag inte alls orolig över backsidan, den kommer vara mycket bättre än ifjol, skulle snarare att det endast är målvaktssidan som är det stora frågetecknet. Men ärligt talat är jag inte särskilt oroad där heller, tack vare stabila backar som håller ihop laget så kommer våra målvakter få bra hjälp. Tror faktiskt det kan bli topp 6 även om plats 7-10 är mest troligt.
Citera
2015-07-18, 13:15
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Skröder kommer definitivt vara på hugget i vinter. Det såg man redan senaste säsongen till en början innan incidenten med hans mamma. Sedan så kör han verkligen stenhårt nu i sommar med sommarträningen, så 20+ mål tror jag definitivt är en möjlighet att få se ifrån honom.
Citera
2015-07-18, 13:32
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Skröder kommer definitivt vara på hugget i vinter. Det såg man redan senaste säsongen till en början innan incidenten med hans mamma. Sedan så kör han verkligen stenhårt nu i sommar med sommarträningen, så 20+ mål tror jag definitivt är en möjlighet att få se ifrån honom.

Är väl inte omöjligt men han är ingen ungdom längre. Men om det är nåt den mannen kan så är det att göra mål.
Welch hoppar väl hela försäsongen och en hel del matcher i början. Känns väl också lite oroväckande.
Men som sagt Modo känns mycket spännande men väldigt många frågetecken.
Citera
2015-07-18, 13:43
Medlem
Citat:
Är väl inte omöjligt men han är ingen ungdom längre. Men om det är nåt den mannen kan så är det att göra mål.
Welch hoppar väl hela försäsongen och en hel del matcher i början. Känns väl också lite oroväckande.
Men som sagt Modo känns mycket spännande men väldigt många frågetecken.
Det är otroligt svårt att förstå vad du vill ha sagt. Först hyllar du vår trupp och säger att vi kan göra en bra säsong för att sedan påpeka att vi har en hel del frågetecken. Vad tror du om oss egentligen helt ärligt? Jag får inte riktigt ihop det. Nog för att jag var ute igår, men det känns som att ditt inlägg är väldigt otydligt.
Citera
2015-07-18, 13:56
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Det är otroligt svårt att förstå vad du vill ha sagt. Först hyllar du vår trupp och säger att vi kan göra en bra säsong för att sedan påpeka att vi har en hel del frågetecken. Vad tror du om oss egentligen helt ärligt? Jag får inte riktigt ihop det. Nog för att jag var ute igår, men det känns som att ditt inlägg är väldigt otydligt.
Du verkar ha ett jäkligt stort behov av att hävda dig (i det här fallet Modo). Ta det lugnt, njut av sommaren, och invänta ispremiären. Det är trots allt prestationen på isen som spelar roll. Det kommer aldrig bli som man har tänkt sig ändå.
Citera
2015-07-18, 14:01
Medlem
JoshTees avatar
Citat:

Det jag menar är att jag tycker Modo ser mycket spännande ut med massa värvningar som på det berömda pappret är riktigt bra. Ni kommer kunna hota i pp och ha flera producerande kedjor om det stämmer. Men finns lite mer osäkerhet att värva så många som inte spelat i elitserien tidigare samtidigt som ni inte har så mycket stomme att bygga vidare på.
Citera
2015-07-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Du verkar ha ett jäkligt stort behov av att hävda dig (i det här fallet Modo). Ta det lugnt, njut av sommaren, och invänta ispremiären. Det är trots allt prestationen på isen som spelar roll. Det kommer aldrig bli som man har tänkt sig ändå.
Någon måste ju efterta Skogsrök roll nu när han är bannad Nej skämt åsido men det är klart man har abstinens nu så här på sommaren och då får man ju bota det på något jävla sätt. Och jag har aldrig höjt oss till skyarna, men i detta fall ansåg jag ett inlägg var väldigt förvirrande och då kunde jag inte hålla fingrarna i styr. Sedan vet jag precis vad det handlar om i slutändan ändå så du behöver inte komma med några självklarheter bara för att abstinensen växer sig större.
Citera
2015-07-18, 14:05
Medlem
Citat:
Det jag menar är att jag tycker Modo ser mycket spännande ut med massa värvningar som på det berömda pappret är riktigt bra. Ni kommer kunna hota i pp och ha flera producerande kedjor om det stämmer. Men finns lite mer osäkerhet att värva så många som inte spelat i elitserien tidigare samtidigt som ni inte har så mycket stomme att bygga vidare på.
Du har rätt i mångt och mycket men sedan har alla nyförvärv utom Butler erfarenhet av att lira på stor rink och i Europa sedan tidigare. Därmed inte sagt att det blir garanterad flip i Modo för det men det var fanimej inte igår som vi haft en så röd tråd kring våra värvningar, men givetvis så har vi våra brister men det gäller ju alla lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in