2015-06-20, 15:34
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nej det har jag väl inte sagt? Men vad jag menar är att många av importspelarna är sjukt pengakåta.
Kan du utveckla det fetstila tack?
Citera
2015-06-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Det har ju varit så senaste åren. Först kom Salmela till Modo efter att ha kickats i Ryssland och trots att han blev väl omhändertagen av oss och uttryckte att det endast var Modo som gällde i SHL så bröt han han helt sonika sitt löfte och drog till stålarna i HV när budet kom. Och Rajala behöver jag väl inte ens nämna? Representerat HV OCH Färjestad med väldigt kort mellanrum. Finns säkert fler exempel. Money talks.
Citera
2015-06-20, 15:42
Bannlyst
Citat:
Han menar helt enkelt att Abbot är sniken som spelar för hälften av Welchs lön
Senast redigerad av Skogsrök 2015-06-20 kl. 15:44.
Citera
2015-06-20, 15:47
Medlem
siryessirs avatar
Det är ju lite tråkigt att kvalitén på denna tråd blir lite som den blir när begåvningsreserven får fria tyglar.

Annars ska det bli riktigt kul nu när det börjar närma sig lite smått. Många lag har gjort riktigt intressanta värvningar och förhoppningsvis får vi en jämn liga med många profiler. På förhand känns det ju nästan som att mer än hälften av lagen har möjlighet att stå som vinnare i slutet av säsongen.
Citera
2015-06-20, 15:51
Medlem
Giggsys avatar
Kan det kanske vara Foppa/Näslund som sponsrar med Welchs lön (om nu ryktet på ca 400k/mån stämmer)? Modo har väl inte haft bra ekonomi på många år?
Citera
2015-06-20, 15:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Haha du kan ju inte vara seriös någonstans nu. Skulle nog påstå att Welch kommer tillhöra topp 10 av media när det gäller årets värvningar inför säsongen och det är nog inte bara vi modosupportrar som nämner honom i det sammanhanget. Jag säger verkligen inte att det är den bästa värvningen av alla men definitivt en av årets hetaste. Sämsta värvning någonsin? Knappast va? Har du helt missat hur kass Travis Roche var förra säsongen? Häromdagen sa du iaf att han iaf inte skulle göra bort sig och nu helt plötsligt är han våran sämsta värning? Vad har du rökt?

Bara det att man nämner ordet bibelskola i samband med en värvning gör att jag drar öronen åt mig allt det går. En sådan vill jag inte ens nämna vid namn.

Näslund är den som ligger bakom detta då han är dyngreligiös.
Citera
2015-06-20, 16:10
Medlem
Citat:
Nej det har jag väl inte sagt? Men vad jag menar är att många av importspelarna är sjukt pengakåta.

Gå tillbaka och läs vad du skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det är ju lite tråkigt att kvalitén på denna tråd blir lite som den blir när begåvningsreserven får fria tyglar.

Annars ska det bli riktigt kul nu när det börjar närma sig lite smått. Många lag har gjort riktigt intressanta värvningar och förhoppningsvis får vi en jämn liga med många profiler. På förhand känns det ju nästan som att mer än hälften av lagen har möjlighet att stå som vinnare i slutet av säsongen.

Ja och du är absolut en av dessa i reserven.

När skriver Rasussen på för Real Fuleå då,vet du något om det?
Citera
2015-06-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Kan det kanske vara Foppa/Näslund som sponsrar med Welchs lön (om nu ryktet på ca 400k/mån stämmer)? Modo har väl inte haft bra ekonomi på många år?
Kan säkert ligga något i det men jag vet som sagt inte alla detaljer i löneavtalet. Men i och med att vi hängde oss kvar så fick ju hu helt klart bättre ekonomiska förutsättningar. Men det vill ju till att vi håller i det.
Citera
2015-06-20, 18:10
Moderator
vfs avatar
Men skärpning nu för helvete, lägg ner tramsandet. Följande användare ska ligga lågt nu.

Azdz, Jeremy Roenick och Skogsrök, synpunkter på detta ska INTE tas i tråden/Mod
Citera
2015-06-20, 20:00
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Det har ju varit så senaste åren. Först kom Salmela till Modo efter att ha kickats i Ryssland och trots att han blev väl omhändertagen av oss och uttryckte att det endast var Modo som gällde i SHL så bröt han han helt sonika sitt löfte och drog till stålarna i HV när budet kom. Och Rajala behöver jag väl inte ens nämna? Representerat HV OCH Färjestad med väldigt kort mellanrum. Finns säkert fler exempel. Money talks.
Det kan väl också vara så att Salmela inte trivdes i Örnsköldsvik. Och Rajala som du inte ens behöver nämna (men tar dig friheten att nämna ändå?!) kanske bara är ett undantag... Har du några handfasta bevis på att importspelare bara spelar här pga pengarna?
Citera
2015-06-20, 20:09
Medlem
Citat:
Det kan väl också vara så att Salmela inte trivdes i Örnsköldsvik. Och Rajala som du inte ens behöver nämna (men tar dig friheten att nämna ändå?!) kanske bara är ett undantag... Har du några handfasta bevis på att importspelare bara spelar här pga pengarna?
Nej några bevis har jag inte men jag går bara efter hur det varit senaste åren, men vi stannar här tror jag eftersom jag inte vill avvika från ämnet igen. Det jag däremot kan säga gällande Salmela är att han skötte det enormt oproffsigt när han lämnade Modo.
Citera
2015-06-20, 20:49
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Nej några bevis har jag inte men jag går bara efter hur det varit senaste åren
Hahaha GULD!

Citat:
Det jag däremot kan säga gällande Salmela är att han skötte det enormt oproffsigt när han lämnade Modo.
Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in