Citat:
Ursprungligen postat av
mirinforever
Jag har alltid haft den åsikten att Z upphörde med mördandet och brevskickandet på grund av att han tvingats av olika skäl. Jag har väldigt svårt att tro att en sådan egocentrisk och uppmärksamhetskåt mördare helt plötsligt slutar med något han lever för. Min åsikt är att han tvingats sluta på grund av att polisen har varit honom på spåren, haft span på honom m.m. och han har varken haft friheten eller modet att fortsätta. Det var väldigt nära att han åkte dit efter sista mordet och det tror jag också gav honom en tankeställare. Men i grund och botten tror jag att han har tvingats sluta. Han var kallblodig men inte dum.
jo, som sagt jag tror ju inte heller på det scenariot, men om man är låst vid att så här gick det till m.m. så kommer man aldrig vidare. vi vet ju ingenting egentligen, mer än vilka han dödade. jag har ju samma problem som dig, fast på andra sidan, jag tror att allen var oskyldig. men jag kan inte bevisa det. han kanske är skyldig som synden, och då står jag där med skägget i brevlådan...
det spelar ingen roll med vittnesmålen i dagsläget, efter en månad har du skapat falska minnen m.m. så bara de som avlades direkt efter brottet kan anses som riktigt.
lösa chiffren, geo profiling, DNA om man kan samla ihop det. det är väl det jag tror kommer att avgöra detta om det löser sig eller inte.