2015-05-29, 14:43
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
All brev som skickades upphörde direkt efter Arthur Leigh Allen. Märket på klockan var också en Zodiac, är allt bara ett tillfälle?

DNA, som med största sannolikhet tillhör Z, har säkrats. DNA har hämtas från Arthur Leigh Allen. Dessa har jämförts, och det var ingen matchning.

Mike mague pekade ut Arthur Leigh allen, 91 eller 92, det är 22 till 23 år efter han blev attackerad. trovärdighet i mina ögon? 0%

Handstilen matchar inte (fullt ut i alla fall).

Don Cheney är högutbildad (ingenjör om jag inte minns fel). ALA är lågutbildad. om ALA tafsade på Cheneys dotter eller liknande så finns motivet till att han ljuger. att han läst i tidningarna, och gjort sin story med ALA efter dem är inte omöjligt.

vid husrannsakan hos ALA så hittar man inget som binder honom som Z. ett videoband märkt med Z, där han moonar är inget som gör honom till en seriemördare.

ALAs handavtryck matchar inte med dem i breven. OBS, inte fingeravtryck, utan handavtryck.

att någon ringde cheri jo bates familj 1 timme efter mordet finns väl i polisrapporterna. men gör samtalen till Graysmith det? de samtalen tror jag att han har hittat på för att boosta sin bokförsäljning.

har säkert glömt något, men har du någonting utöver det jag har nämnt, som gör att du tror att ALA är Z?
Citera
2015-05-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
DNA, som med största sannolikhet tillhör Z, har säkrats. DNA har hämtas från Arthur Leigh Allen. Dessa har jämförts, och det var ingen matchning.
Det behöver inte vara Z DNA. Det kan t.ex. vara ambulanspersonal. Jag har läst att man t.ex. aldrig tog deras avtryck efteråt.

Citat:
Mike mague pekade ut Arthur Leigh allen, 91 eller 92, det är 22 till 23 år efter han blev attackerad. trovärdighet i mina ögon? 0%.
Troligare än att han skulle ljuga. Till vilken nytta?

Citat:
Handstilen matchar inte (fullt ut i alla fall).
Handstilen matchar på många sätt. För ett amatöröga som mitt så ser handstilarna identiska ut. Förklaringen till att vi inte har en 100% match är att Allen medvetet manipulerat handstilen i breven och även när han skulle göra tester efter att ha blivit misstänkt. Enligt utredarna uppträdde han nervöst, tog lång tid på sig, skrev inte naturligt och försökte dölja handstilen.

Citat:
Don Cheney är högutbildad (ingenjör om jag inte minns fel). ALA är lågutbildad. om ALA tafsade på Cheneys dotter eller liknande så finns motivet till att han ljuger. att han läst i tidningarna, och gjort sin story med ALA efter dem är inte omöjligt.
Tom Voigt har träffat Cheney och anser att det är en mycket trovärdig man och Tom hade väldigt svårt att tro att han skulle ljuga.

Citat:
vid husrannsakan hos ALA så hittar man inget som binder honom som Z. ett videoband märkt med Z, där han moonar är inget som gör honom till en seriemördare.
Utöver videobandet med titeln Z så hittade man bl.a. vapen med samma kaliber som utfördes vid morden, handskrivna bombdiagram, samma typ av skrivmaskin som Z använde. Det mesta hittades vid husrannsakan på 90-talet i huset i Vallejo. Hade man på 70-talet valt att rannsaka huset i Vallejo istället för en husvagn i Santa Rosa så tror jag att man hade hittat mycket mer. Det kan ha varit ett stort misstag.

Citat:
ALAs handavtryck matchar inte med dem i breven. OBS, inte fingeravtryck, utan handavtryck.
Samma som med DNAt. Kuverten har tagits om hand av många. Avtrycken kan vara från postanställda, journalister, utredare m.m.

Det finns hundratals indicier som pekar på Allen. Det är inte normalt.
Citera
2015-05-29, 17:10
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Det behöver inte vara Z DNA. Det kan t.ex. vara ambulanspersonal. Jag har läst att man t.ex. aldrig tog deras avtryck efteråt.

Handstilen matchar på många sätt. För ett amatöröga som mitt så ser handstilarna identiska ut. Förklaringen till att vi inte har en 100% match är att Allen medvetet manipulerat handstilen i breven och även när han skulle göra tester efter att ha blivit misstänkt. Enligt utredarna uppträdde han nervöst, tog lång tid på sig, skrev inte naturligt och försökte dölja handstilen.

Tom Voigt har träffat Cheney och anser att det är en mycket trovärdig man och Tom hade väldigt svårt att tro att han skulle ljuga.

Utöver videobandet med titeln Z så hittade man bl.a. vapen med samma kaliber som utfördes vid morden, handskrivna bombdiagram, samma typ av skrivmaskin som Z använde. Det mesta hittades vid husrannsakan på 90-talet i huset i Vallejo. Hade man på 70-talet valt att rannsaka huset i Vallejo istället för en husvagn i Santa Rosa så tror jag att man hade hittat mycket mer. Det kan ha varit ett stort misstag.

Samma som med DNAt. Kuverten har tagits om hand av många. Avtrycken kan vara från postanställda, journalister, utredare m.m.

Haha, Tom Voigt? Den största tomten av alla!
Citera
2015-05-29, 17:23
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Det där är skitsnack. Kan du vara så snäll och sluta sprida en massa dynga i tråden.
(FB) Teorier om The Zodiac Killer
Citera
2015-05-29, 17:25
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Haha, Tom Voigt? Den största tomten av alla!

haha

jag håller till stor del med, men han har även gjort en hel del bra saker i det här fallet. skulle vilja påstå att han har gjort mer nytta än graysmith med sin bok. även fast voigt är låst vid gaikowski, så lyser inte det igenom i all research han har gjort. sen hans personlighet har jag inget tillövers för...
Citera
2015-05-29, 17:29
Medlem
Tjyvass avatar
Tom Voigt kan vara ett jävla rövhål men han är i alla fall intresserad av fakta. Vilket är mycket mer än vad man kan säga om en del som är mer intresserade av att spinna fantasier av indicier.
Citera
2015-05-29, 17:35
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:

1. tvivlar på att någon ambulanspersonal har slickat frimärkena på Zs kuvert. tror inte de har slickat igen kuverten heller.

2. Han kanske fick betalt? han kanske har skapat en falsk minnesbild, t.ex. efter graysmiths bok, d.v.s. att han tror på det han säger.

3. tom voigt har ingen utbildning i psykologi vad jag vet. d.v.s. att hans förmåga att bedöma om någon ljuger varken är bättre eller sämre än min (i teorin). att han gör/gjorde det ställningstagandet beror nog på att han vill helgardera sig, i fall vi någon gång når en lösning.

4. nu vet jag ju inte, men det känns ju inte helt orimligt att de hade span på ALA, även fast de inte fick en husrannsakan.
Citera
2015-05-29, 17:52
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
haha

jag håller till stor del med, men han har även gjort en hel del bra saker i det här fallet. skulle vilja påstå att han har gjort mer nytta än graysmith med sin bok. även fast voigt är låst vid gaikowski, så lyser inte det igenom i all research han har gjort. sen hans personlighet har jag inget tillövers för...

Hade Tom Voigt varit en hel del år äldre hade han varit min bästa kandidat för att var Zodiac.
Citera
2015-05-29, 19:12
Medlem
Om Allen nu var oskyldig. Varför fejkade han brevet från 1975 där han avskrev sig själv som misstänkt?! http://www.zodiackiller.com/Judge2.html "This letter was forged by Arthur Leigh Allen while incarcerated at Atascadero State Hospital.
The letter was finally seized by the Vallejo Police Department in 1991."

http://www.zodiackiller.com/Judge1.html

Lägg därtill att han försökte manipulera sin handstil http://www.zodiackiller.com/AllenTrailer.html "Detectives and handwriting experts felt Allen had intentionally tried to disguise his handwriting in this sample."

Men visst, fortsätt ni att tro att han gjorde det för att ta åt sig äran
Senast redigerad av mirinforever 2015-05-29 kl. 19:26.
Citera
2015-05-29, 19:23
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Om Allen nu var oskyldig. Varför fejkade han brevet från 1975 där han avskrev sig själv som misstänkt?! http://www.zodiackiller.com/Judge2.html
http://www.zodiackiller.com/Judge1.html

Men visst, fortsätt ni att tro att han gjorde det för att ta åt sig äran

tror snarare tvärtom, han var oskyldig men redan dömd på förhand. i ett försöka stoppa drevet mot honom så skrev han det brevet.
Citera
2015-05-29, 19:33
Medlem
Citat:
tror snarare tvärtom, han var oskyldig men redan dömd på förhand. i ett försöka stoppa drevet mot honom så skrev han det brevet.
Tror du på fullaste allvar på den smörjan? Sannolikheten är väl 0,0001%. Men eftersom du är osannolikhetens fader i den här tråden så får du gärna fortsätta med dina osannolika och långsökta teorier så att man kan få sig ett skratt då och då.
Senast redigerad av mirinforever 2015-05-29 kl. 19:35.
Citera
2015-05-29, 19:44
Medlem
Jag är sååå trött på att vara misstänkt som Z. Ska nog fejka ett brev där jag avskriver mig själv som misstänkt. Jag ska också försöka dölja min handstil för det är sååå roligt. Jag kommer nervöst att ifrågasätta varför jag måste skriva alfabetet och några korta meningar. Jag är ju trots allt oooskyldig!!
Senast redigerad av mirinforever 2015-05-29 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in