Citat:
Ursprungligen postat av
badbollen3
kul att diskutera med någon som är lika insatt i zodiac som en själv!
jag tycker vi lämnar "Joseph Chandler III", för tillfället i alla fall. Jag skulle vilja höra vad du tror om varför z aldrig tog credit för berryessa? han tog ju visserligen credit ett år senare efter vad man tror var hans första mord, när han skjuter mageau och darlene. och om det inte står något om det i hans krypton (tvivelaktigt), om man nu lyckas lösa dem, så tog han aldrig credit för berryessa.
varför, tror du, att han kontaktade melvin belli privat? att han skickade brevet är väl ganska säkert, men om z nu var och hälsade på när han var borta, så tycker jag att det är en onödigt stor risk för lite uppmärksamhet? det torde ligga något mer bakom där, om det ligger någon sanning i det överhuvudtaget...
Ja själv tror jag ju inte att det var samma karl som var bakom alla attackerna.
Han som attackerat dem skriver dock med spritpenna på bildörren och lämnar ett hålkors så det är väl inte som att det inte har någon koppling alls.
Bild:
http://www.zodiackillerfacts.com/gallery/albums/userpics/10001/Lake_Berryessa_Car_door_at_crime_scene.jpg
Verkar som om det stod mer på insidan av dörren, fullständiga foton på vad det var har inte läckt till pressen.
http://www.zodiackillerfacts.com/gallery/displayimage.php?album=41&pid=296#top_display_medi a
Skulle kunna vara en copycat om det aldrig nämns i något av breven, de har jag mindre bra koll på.
Han beskrivs av den 2 meter långa Bryan Hartnell som lång och kraftig/tjock.
Det skulle kunna vara Arthur Leigh Allen bakom masken.
Han bär en mask/huva som han inte gjorde vid någon av de andra attackerna, han hotar med en pistol men använder en kniv vilket han heller inte gör vid några av de andra attackerna heller.
Melvin Belli var en framträdande stjärnadvokat, som hade försvarat Zsa Zsa Gabor, Errol Flynn, Chuck Berry, Muhammad Ali, The Rolling Stones, Jim Bakker och Tammy Faye Bakker, Martha Mitchell, Lana Turner, Tony Curtis och Mae West. Han var även försvarsadvokat åt Jack Ruby som sköt ihjäl Lee Harvey Oswald framför tv kameror för mordet på John F. Kennedy.
En bra advokat kan få folk att komma undan med mord.
Kom ihåg Johnny Cochrans "If it doesen't fit you must acquit!".
https://www.youtube.com/watch?v=NH-VuP_5cA4
Om någon skulle kontaktat säg Leif Silbersky privat och velat ha honom som försvarare antyder det att man som seriemördare känner att tumskruvarna dras åt. Han behöver en bra advokat och varför inte vända sig till den bästa direkt.
Det Belli behöver för att kunna försvara någon som Z är starka bevis på att han är galen och att beteckna som psykiskt sjuk alternativt störd.
Mot sig har han valen mellan att dö i gaskammaren eller i en eldstrid med polisen så han lägger säkert upp rättigheter till självbiografi och filmrättigheter mm på förhandlingsbordet. I samtalet till tv-programmet uppger han att skälet till att han kontaktade Belli var att han inte ville att någon skulle göra honom illa.
Det är fullt tänkbart att det var Belli som iscensatte hela tv-debaklet.
"Sam" som ringer in ger inte intrycket av att vara direkt emotionellt stabil, han klagar på huvudvärk, han pratar i koder och rabblar siffror och adresser, männen i de vita rockarna har sett många som beter sig på det viset.
Han har dock sinnesnärvaro nog att se till att inte hålla samtalen längre än minuten vilket är vad som vid den tiden krävdes för att möjliggöra en spårning av varifrån det kom. Hade han varit fullständigt blindgalen hade han inte fixat att både ha ett nervsammanbrott i telefon och kolla på ett tidtagarur eller timglas samtidigt.
Belli skulle kunnat tjäna många hundra miljoner dollar på att "vinna" ett sådant fall med en massa rättigheter till att berätta om fallet i böcker, tv-inslag och filmer enbart genom att övertyga juryn att klienten är störd och få klienten dömd till tvångsvård.
"Tillfrisknar" han så får han i sin tur gå fri.