2015-05-28, 15:07
Medlem
Undra vad chansen är att komma in om man är reserv nmr 47... Typ 0?
Citera
2015-05-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joan4o
Undra vad chansen är att komma in om man är reserv nmr 47... Typ 0?

Ge inte upp, det finns säkerligen de som sökt som av olika anledningar inte kan påbörja sin utbildning.
Är man beredd att flytta så är chansen större såklart. Det positiva är att om du nu inte kommer in den här omgången så behöver du inte vänta 2 år på att få söka igen, du behöver inte ens göra om testerna!
Återigen, ge inte upp!
Citera
2015-05-28, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjk193
Ge inte upp, det finns säkerligen de som sökt som av olika anledningar inte kan påbörja sin utbildning.
Är man beredd att flytta så är chansen större såklart. Det positiva är att om du nu inte kommer in den här omgången så behöver du inte vänta 2 år på att få söka igen, du behöver inte ens göra om testerna!
Återigen, ge inte upp!

Ja jag ger inte upp men det måste hända nå mirakel för att jag ska kma in . Annars får jag hoppas på VT16 och att dem ska ha 350 platser och inte 297...
Citera
2015-05-28, 15:44
Medlem
Citat:
Har ringt o pratat med de på Södertörn.. Det är 4 dagars veckor i skolan och sen en studiedag i veckan. En dag åt polisiär konflikthantering, 1,5 dag m seminarier och föreläsningar och en dag med polislärare
Jag har beställt lagboken allaredan

Lagboken kan ni köpa redan nu.
Återigen ett tips; köp boken via tingsrätten så betalar ni mycket mindre än vad ni gör om ni köper den på internet eller i bokhandeln.
Citera
2015-05-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ja jag ger inte upp men det måste hända nå mirakel för att jag ska kma in . Annars får jag hoppas på VT16 och att dem ska ha 350 platser och inte 297...

OCH i höstas hade de till och med problem med att få in folk till ca 350 platser så du har bara haft rejäl otur denna gång.
Men grymt skönt att du kan söka redan igen och inte behöva vänta 2 år som alla andra stackare
Citera
2015-05-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrones
OCH i höstas hade de till och med problem med att få in folk till ca 350 platser så du har bara haft rejäl otur denna gång.
Men grymt skönt att du kan söka redan igen och inte behöva vänta 2 år som alla andra stackare

Ja jag får hoppas att det blir så som i höstas. Visst det är skönt att veta att jag kan bara söka igen på en gång! :P
Citera
2015-05-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ja jag får hoppas att det blir så som i höstas. Visst det är skönt att veta att jag kan bara söka igen på en gång! :P
Samma sits som dig! Är också reserv med liten till minimal chans att bli antagen! Men vi krigar på eller hur och hoppas på mirakel alternativt mindre otur inför VT-16!
Citera
2015-05-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankeFromFyn
Samma sits som dig! Är också reserv med liten till minimal chans att bli antagen! Men vi krigar på eller hur och hoppas på mirakel alternativt mindre otur inför VT-16!

Instämmer helt!!
Citera
2015-05-28, 16:39
Medlem
När jag pratade med rekryteringen i ansökningsprocessen här omgången så sa de att det kommer att bli fler utbildningsplatser till våren! Kämpa på!
Citera
2015-05-28, 17:49
Medlem
Citat:
Har ringt o pratat med de på Södertörn.. Det är 4 dagars veckor i skolan och sen en studiedag i veckan. En dag åt polisiär konflikthantering, 1,5 dag m seminarier och föreläsningar och en dag med polislärare
Jag har beställt lagboken allaredan

Grattis till ditt köp, men boken den stora blåa lagboken har inte ingått i kurslitteraturen, vänta istället till den officiella litteraturlistan släpps om ett par veckor. Kommer bli lite korrigeringar. En bok som ni kan köpa som var lite meck att få tag på är polisers rätt till våld.

Är det någon som söker boende i sthlm & södertörn, skicka PM.
Senast redigerad av Iamsvensson 2015-05-28 kl. 17:51.
Citera
2015-05-28, 18:34
Medlem
Citat:
När jag pratade med rekryteringen i ansökningsprocessen här omgången så sa de att det kommer att bli fler utbildningsplatser till våren! Kämpa på!

Jag har också hört detta, en siffra på runt 100 fler utb. platser har det snackats om
Citera
2015-05-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamsvensson
Grattis till ditt köp, men boken den stora blåa lagboken har inte ingått i kurslitteraturen, vänta istället till den officiella litteraturlistan släpps om ett par veckor. Kommer bli lite korrigeringar. En bok som ni kan köpa som var lite meck att få tag på är polisers rätt till våld.

Är det någon som söker boende i sthlm & södertörn, skicka PM.

Okej det var ju märkligt, har de tagit bort det nu då? Så du menar att man inte har någon som helst användning av lagboken under polisutbildningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in