2014-09-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreegan
Efter de fysiska och medicinska testerna så är det ett urval av personer som går till säkerhetsprövning.

Här kommer de att kolla igenom dina register samt ha en intervju om din lojalitet och pålitlighet (mer detaljer är idag inte klart).

Denna vecka kallas folk för detta steg då testerna börjar nästa måndag.

Okej då får vi höra om det snart då förhoppningsvis. Går redan på PHS men var bara nyfiken
Citera
2014-09-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corruptinator
Någon annan som har fått nedslag?

Jag fick 9 på datortest och styrka, samt godkänt på resten, men fick nedslag hos psykologen. I brevet som kom stod ingen anledning, utan jag fick ringa för att få reda på vad jag torskade på.

Däremot så fick jag inte reda på poäng eller utlåtande från psykologen som tidigare, enbart "ej godkänt". Känns lite surt att inte veta varför man inte går vidare. Speciellt när samtalet kändes så bra. Mycket bättre än tidigare psykologsamtal hos polisen och Försvarsmakten.

Bara att prova igen om två år och hoppas att jag är en bättre person då

Jag fick också nedslag. Fick bra på alla tester men klarade tydligen inte psykologen . Fattar inget då jag inte upplevde samtalet dåligt, trodde verkligen att jag skulle gå vidare denna gång. Tycker som du att det gick bättre nu än tidigare när jag sökt. Det känns inte speciellt kul nu när man är spärrad i två år och att man inte ens får resa på varför man anses olämplig . När var du senast på sluttesterna? Jag gjorde mina i våras och de gick inte så bra då. Psykologen jag hade nu sa att det är för tidigt emellan gångerna så hon var tvungen att prata med psykologen jag hade då för att kunna bedöma mig nu. Om man vetat det så hade jag ju inte sökt nu utan väntat ett år
Citera
2014-09-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corruptinator
Någon annan som har fått nedslag?

Jag fick 9 på datortest och styrka, samt godkänt på resten, men fick nedslag hos psykologen. I brevet som kom stod ingen anledning, utan jag fick ringa för att få reda på vad jag torskade på.

Däremot så fick jag inte reda på poäng eller utlåtande från psykologen som tidigare, enbart "ej godkänt". Känns lite surt att inte veta varför man inte går vidare. Speciellt när samtalet kändes så bra. Mycket bättre än tidigare psykologsamtal hos polisen och Försvarsmakten.

Bara att prova igen om två år och hoppas att jag är en bättre person då

Vad fick du för resultat av psykologen förra gången du gjorde testerna?
Citera
2014-09-29, 23:20
Medlem
Tränarens avatar
sudda...
Senast redigerad av Tränaren 2014-09-29 kl. 23:43.
Citera
2014-09-30, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tränaren
sudda...

Hörde du från psykologen hur det gått? Är det säkerhetsprövning nästa?
Citera
2014-09-30, 15:31
Medlem
Tränarens avatar
Jag blev inte antagen. I brevet stod det att utbildningen ställer särskilda krav på ens hälsa, fysik och andra personliga förutsättningar, osv osv.

Jag antar att man misslyckats med psykologen då och därmed får man ej söka förrän om två år. Har försökt få tag i rekryteringsmyndigheten för att få ett mer detaljerat svar på varför jag ej blev antagen. Kanske var det något speciellt i samtalet psykologen inte gillade...

Det är rätt tufft det där med två års-spärren. Enligt polisens hemsida måste man klara steg 1 - 4 där steg 4 är säkerhetsprövningen för att inte bli spärrad.
Citera
2014-09-30, 19:32
Medlem
Tja. Blev uppringd idag å kallad till test v.42. Anledning till detta va tydligen att dem inte fyllt sin kvot ? Hur gamla va ni som sökte. Sen undrar jag vilka frågor ställde psykologen ?
Citera
2014-09-30, 20:44
Medlem
Citat:
Jag blev inte antagen. I brevet stod det att utbildningen ställer särskilda krav på ens hälsa, fysik och andra personliga förutsättningar, osv osv.

Jag antar att man misslyckats med psykologen då och därmed får man ej söka förrän om två år. Har försökt få tag i rekryteringsmyndigheten för att få ett mer detaljerat svar på varför jag ej blev antagen. Kanske var det något speciellt i samtalet psykologen inte gillade...

Det är rätt tufft det där med två års-spärren. Enligt polisens hemsida måste man klara steg 1 - 4 där steg 4 är säkerhetsprövningen för att inte bli spärrad.

Nej, va tråkigt.

Det värsta är som du säger är att psykologen har makten med spärren och det är två år som gäller

Citat:
Ursprungligen postat av Iamsvensson
Tja. Blev uppringd idag å kallad till test v.42. Anledning till detta va tydligen att dem inte fyllt sin kvot ? Hur gamla va ni som sökte. Sen undrar jag vilka frågor ställde psykologen ?

Grattis för din del. Jag har precis varit på säkerhetsprövning och man har förlängt ansökningsprocessen med 1 månad, för man har inte fyllt kvoten precis som du säger.

Av de 1500 man kallade så kunde man inte uppnå 387 godkända personer så nu har flera kallats in för att kunna göra detta.

Jag kan bara tala för min del och jag är 27 år gammal. I min grupp så var jag äldst som var kvar och gick till psykologen.

Psykologen ställer en mängd frågor om vem du är, din bakgrund, uppväxt, din syn på olika perspektiv, varför du söker denna utbildning, olika scenarion för att se hur du ställer dig till detta m.m.
Citera
2014-09-30, 23:06
Medlem
Tränarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreegan
Nej, va tråkigt.

Det värsta är som du säger är att psykologen har makten med spärren och det är två år som gäller

Grattis för din del. Jag har precis varit på säkerhetsprövning och man har förlängt ansökningsprocessen med 1 månad, för man har inte fyllt kvoten precis som du säger.

Av de 1500 man kallade så kunde man inte uppnå 387 godkända personer så nu har flera kallats in för att kunna göra detta.

Jag kan bara tala för min del och jag är 27 år gammal. I min grupp så var jag äldst som var kvar och gick till psykologen.

Psykologen ställer en mängd frågor om vem du är, din bakgrund, uppväxt, din syn på olika perspektiv, varför du söker denna utbildning, olika scenarion för att se hur du ställer dig till detta m.m.

Intressant. Så de tar alltså in fler nu som får gå igenom alla test? Hade annars varit gött om de gick igenom alla dem som fastnade i psykologens filter och gav dem en "andra chans"

Lycka till, hoppas du kommer in.
Citera
2014-10-01, 23:47
Medlem
Citat:
Intressant. Så de tar alltså in fler nu som får gå igenom alla test? Hade annars varit gött om de gick igenom alla dem som fastnade i psykologens filter och gav dem en "andra chans"

Lycka till, hoppas du kommer in.

Någon som vet lite siffror på hur många som är godkända från orginalkallelsen och hur många dem kallat nu ?
Citera
2014-10-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamsvensson
Någon som vet lite siffror på hur många som är godkända från orginalkallelsen och hur många dem kallat nu ?

Jag vet att av de 1500 som kallades till fysen och medicinska prövningen så gick endast 260 av dessa till säkerhetprövning.
Citera
2014-10-02, 16:17
Medlem
Hej igen.

Kan någon förklara för mig i detalj hur simtestet går till? Likaså Isokai.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in