Citat:
Ursprungligen postat av
Tränaren
Jag blev inte antagen. I brevet stod det att utbildningen ställer särskilda krav på ens hälsa, fysik och andra personliga förutsättningar, osv osv.
Jag antar att man misslyckats med psykologen då och därmed får man ej söka förrän om två år. Har försökt få tag i rekryteringsmyndigheten för att få ett mer detaljerat svar på varför jag ej blev antagen. Kanske var det något speciellt i samtalet psykologen inte gillade...
Det är rätt tufft det där med två års-spärren. Enligt polisens hemsida måste man klara steg 1 - 4 där steg 4 är säkerhetsprövningen för att inte bli spärrad.
Nej, va tråkigt.
Det värsta är som du säger är att psykologen har makten med spärren och det är två år som gäller
Citat:
Ursprungligen postat av
Iamsvensson
Tja. Blev uppringd idag å kallad till test v.42. Anledning till detta va tydligen att dem inte fyllt sin kvot ? Hur gamla va ni som sökte. Sen undrar jag vilka frågor ställde psykologen ?
Grattis för din del. Jag har precis varit på säkerhetsprövning och man har förlängt ansökningsprocessen med 1 månad, för man har inte fyllt kvoten precis som du säger.
Av de 1500 man kallade så kunde man inte uppnå 387 godkända personer så nu har flera kallats in för att kunna göra detta.
Jag kan bara tala för min del och jag är 27 år gammal. I min grupp så var jag äldst som var kvar och gick till psykologen.
Psykologen ställer en mängd frågor om vem du är, din bakgrund, uppväxt, din syn på olika perspektiv, varför du söker denna utbildning, olika scenarion för att se hur du ställer dig till detta m.m.