2016-11-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floskel
Hur menar du att det skulle förbättra dina chanser att komma in nästa gång om de fyller 800 platser?
Det kommer troligtvis inte vara fler sökande nästa gång än det är nu, och fyller dom inte platserna så innebär det ju att de kommer behöva ännu fler nästa omgång.

Möjligt, men ju fler in = ev färre godkända utifrån kravprofilen till nästa omgång vid uttagning till tester. Det var som tidigare nämnt ca 200st som ej togs ut till tester pga MV. Till nästa omgång har jag förvisso ett högskoleprov som kan hjälpa och jag kliver ev fram lite mer än tidigare sökning men ändå, ju fler in desto bättre eftersom spärrtid e borttaget.
Citera
2016-11-09, 18:49
Medlem
Vad är det för frågor på personlighetstestet? Kan man åka ut på den också? Är det svåra ord på testet?
Citera
2016-11-09, 19:21
Medlem
https://youtu.be/CCOJzaeNtLE

Där kan ni se hur Isokai går till för er som inte vet.
Citera
2016-11-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allsang
Vad är det för frågor på personlighetstestet? Kan man åka ut på den också? Är det svåra ord på testet?

Det är 241 frågor om hur du är som person. Du får olika påståenden så får du välja hur väl påståendet stämmer in på dig. Och nej, det testet innehåller inga "svåra ord". Det är begåvningstestet som innehåller en sådan del.

Jag vet inte om man kan åka ut på personlighetstester eftersom du inte kan svara rätt eller fel. Det är ju ett underlag för psykologen i sin intervju med dig, och därför av största vikt att du är ärlig på frågorna.
Citera
2016-11-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floskel
Det är 241 frågor om hur du är som person. Du får olika påståenden så får du välja hur väl påståendet stämmer in på dig. Och nej, det testet innehåller inga "svåra ord". Det är begåvningstestet som innehåller en sådan del.

Jag vet inte om man kan åka ut på personlighetstester eftersom du inte kan svara rätt eller fel. Det är ju ett underlag för psykologen i sin intervju med dig, och därför av största vikt att du är ärlig på frågorna.

Enligt polistidningen.se är det en del som faller bort på personlighetstestet .
Citera
2016-11-09, 21:16
Medlem
Hej! Jag åkte ur på IQ-testet pga att jag gick för fort fram, blir lätt stressad under prov som går på tid. Hade nog egentligen klarat det om jag bara tagit det lugnt, men måste öva på att inte stressa för mycket, därför jag gör mycket misstag.

Dock skulle jag behöva öva på just att vika kuber och de mönster som man höll på med på testet. Är det någon som kan tipsa mig om något typ av program man kan köpa eller liknande där man kan köra mycket kubvikning samt att det är med mönster som ska lösas. Hade känt mig säkrare om jag övade på detta tills nästa sökning!
Tack på förhand.
Citera
2016-11-09, 21:49
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byakuya
Hej! Jag åkte ur på IQ-testet pga att jag gick för fort fram, blir lätt stressad under prov som går på tid. Hade nog egentligen klarat det om jag bara tagit det lugnt, men måste öva på att inte stressa för mycket, därför jag gör mycket misstag.

Dock skulle jag behöva öva på just att vika kuber och de mönster som man höll på med på testet. Är det någon som kan tipsa mig om något typ av program man kan köpa eller liknande där man kan köra mycket kubvikning samt att det är med mönster som ska lösas. Hade känt mig säkrare om jag övade på detta tills nästa sökning!
Tack på förhand.

Just med kuber skulle jag klippa ut lite olika former och vika själv. På så sätt blir du snabbare på att se vilken sida som är vilken efter att du lekt lite med den.
Citera
2016-11-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanHistoryXL
Just med kuber skulle jag klippa ut lite olika former och vika själv. På så sätt blir du snabbare på att se vilken sida som är vilken efter att du lekt lite med den.

Började göra det nu, blev mycket enklare.
Men de andra angående mönster som man pillade med fann jag lite klurigt (kan vara för att jag var mycket stressad som det blev svårare också) men vill ta det säkra för det osäkra och öva in mer till nästa gång.

Det var typ en tre olika rader med 4st tomma rutor, sen stod det typ "I den tredje raden markera rutan som ligger näst till vänster om höger, därefter markera den fjärde rutan från höger om den tredje i raden"

Nu stod det kanske inte precis så här, men skrev bara på ett ungefär, de hade ju skrivit så komplicerat som möjligt för att man ska bli förvirrad. Är detta något man kan öva på, och i så fall vart vänder jag mig?
Citera
2016-11-09, 22:10
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Nån som har koll på ifall de bläddrar igenom ansökningar man gjorde när PHS fortfarande hade hand om utbildningen? Eller sitter Rekryteringsmyndigheten med bara det som kom in efter 2014? (eller när det var de tog över rekryteringen från PHS).
Citera
2016-11-09, 23:44
Medlem
Vad tror ni, kommer vi som klarat samtliga tester att komma in eller blir det konkurrens om platserna? Har de kanske lyckats få in över 800 godkända. Lång jävla väntan man får gå igenom.
Citera
2016-11-10, 06:52
Medlem
Klarade alla reste igår! Psykologen som jag fasat för gick nästan för bra.. var hos henne i 25 minuter bara. Trodde dock att jag skulle bli underkänd för att det gick så snabbt men sen kom en annan psykolog och sa att jag var godkänd

. Säkerhetssamtalet tog däremot 1,5 timma och var lite mer svettigt än psykologen. Polisen som gjorde intervjun vände på alla möjliga stenar som kunde ha av betydelse... Till och med om Jag hade vänners vänner som var kriminella osv! Nu blir det en långväntan till december! Tydligen så skulle de som fått underkänt på säkerhetsamtalet få besked tidigare än 9e december enligt polisen jag hade.
Citera
2016-11-10, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanHistoryXL
Nån som har koll på ifall de bläddrar igenom ansökningar man gjorde när PHS fortfarande hade hand om utbildningen? Eller sitter Rekryteringsmyndigheten med bara det som kom in efter 2014? (eller när det var de tog över rekryteringen från PHS).
Psykologen kunde i vart fall inte se något gällande gamla ansökningar innan RM tog över. Jag berättade för henne att ja sökte 2012 och hon blev frustrerad över att hon inte kunde hitta något haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in