2018-11-27, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o.j.simpson
Blir det verkligen clean slate då om man kör om allt från början? Är du säker på det? Värt och ringa och dem för att få ett säkert svar på den frågan, hoppas verkoheb det är så.

Jag vet inte, men det är min förhoppning.

Hur ska man annars kunna rätta sina ”fel”? Dementera det man sagt tidigare?
Citera
2018-11-27, 11:17
Medlem
Fråga till Xpsycho: Hur ser möjligheterna ut för en polisassistent att avancera? Då man som assistent inte behörig att söka högre tjänst, kan man vidareutbilda sig på ngt sätt och hur går det isf till?
Citera
2018-11-27, 11:32
Medlem
Två frågor till:

1. Är det någon som vet om man kan få tag i rekryteringsmyndighetens psykolog frågeformulär?
Jag tänkte i syfte att förbereda sig lite på vilka frågor de ställer. Inte för att figurera svar, men så att man inte åker ut på att man blir tagen på sängen och inte kan svara just där och då.

2. Som på fråga ett fast om man kan få tag i personlighetstestet (ca 250 frågor). I syfte att öva lite. Jag tror att det hade kunnat hjälpa en för att svara som de vill.

Om någon vet vart man får tag i personlighetstest och psykologens frågeformulär. Så hör gärna av er
Citera
2018-11-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingolajn
Två frågor till:

1. Är det någon som vet om man kan få tag i rekryteringsmyndighetens psykolog frågeformulär?
Jag tänkte i syfte att förbereda sig lite på vilka frågor de ställer. Inte för att figurera svar, men så att man inte åker ut på att man blir tagen på sängen och inte kan svara just där och då.

2. Som på fråga ett fast om man kan få tag i personlighetstestet (ca 250 frågor). I syfte att öva lite. Jag tror att det hade kunnat hjälpa en för att svara som de vill.

Om någon vet vart man får tag i personlighetstest och psykologens frågeformulär. Så hör gärna av er
Börja först med att förbereda dig inför uniq (Om det nu ens går). Var fan svårare än jag trodde trots att det bara krävs en 3a.
Citera
2018-11-27, 14:57
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Jag har precis tagit examen från Södertörns Högskola och kan svara på eventuella frågor som ni har. Skriv här i tråden eller skriv PM till mig!

OBS! Tänk på att utbildningarna skiljer sig väldigt mycket åt beroende på lärosäte. Det enda jag vet om Umeå/Växjö är sånt som jag har hört från folk jag träffade under aspiranttjänstgöringen.

Tja, tack för frågestund kul att höra från någon som vet.

Har en fråga om säkerhetsprövningen, vet du om den man gör på rekryteringen även gäller senare för aspirant/anställning?

Tänk om myndigheten gör en annan bedömning 2.5 år senare, kanske inte har hänt..men man vill gärna vara säker.

//Johan
Citera
2018-11-27, 16:55
Medlem
Hej på er!

Jag föll på personlighetstestet förra sökomgången. Åkte till Stockholm med feber och 2h sömn, kunde knappt hålla ögonen öppna under uniq, klarade dock testet med bravur. Så snopet att bli nekad på personlighetstestet efteråt, utan ett minsta samtal om varför, eller ens chans att förklara mig osv.

När jag ringde rekryteringsmyndigheten för att boka om min tid (ska dit i morgon) sa han jag pratade med att jag skulle få prata med psykolog det första jag gjorde. Är det så för alla? Trodde psykologen var något av det sista man fick göra.
Citera
2018-11-27, 18:07
Medlem
Citat:
Bra tips, men vad tror du om att inte nämna något om mobbningen? Tänker att de kanske inte kollar tillbaka på mina förra intervjuer om det nu blir en ny prövning. Eller tror du att det kan bli bakslag?

Jo, du ska nämna det. Om de går tillbaka och ser att du "ändrat" din story så kommer de att se det negativt. Det du kan göra är att kalla det något mildare, "tråkningar". Då är det också lättare att hävda att du kan hantera detta nu. Då var du oförberedd på sådant, men i dag har du en annan beredskap och förståelse för att andra kan uttrycka sig klumpigt eller bete sig felaktigt under press, p g a missförstånd o s v. Du har lärt dig att vara tydligare med vad du står för och att inte ryckas med känslomässigt.
Citera
2018-11-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
Tja, tack för frågestund kul att höra från någon som vet.

Har en fråga om säkerhetsprövningen, vet du om den man gör på rekryteringen även gäller senare för aspirant/anställning?

Tänk om myndigheten gör en annan bedömning 2.5 år senare, kanske inte har hänt..men man vill gärna vara säker.

//Johan

Den kan jag svara på.

En ny säkerhetsprövning görs under aspiranten, innan du blir anställd.
Sker ingen ny inför aspiranten.
Citera
2018-11-28, 14:43
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Den kan jag svara på.

En ny säkerhetsprövning görs under aspiranten, innan du blir anställd.
Sker ingen ny inför aspiranten.

ok, tack för svar.
Citera
2018-11-28, 20:07
Medlem
kaktjuvens avatar
Hur upplever ni att antagningen till PHS gått detta år?
Fler som antas för att fylla ut regeringens mål om 10 000 nya poliser eller är det svårare att bli antagen?
Citera
2018-11-28, 20:25
Medlem
Citat:
Två frågor till:

svar till din 2 fråga.

Vet inte om det kommer hjälpa dig något direkt. Då man inte vet hur deras "profil" ser ut för polisen. Visst kan du läsa å veta vilka frågor som kommer. men det hjälper nog inte i slutändan.
Sen förstår jag inte hur man kan gallra ut människor där, känns väldig udda, då alla har olika tycke och smak. men visst tycker man tex bara på neutralt på alla frågor, så förstår jag att man rycker, då har man inte varit ärlig för 5öre alt inte har någon som helst intresse eller vad man ska säga.
Citera
2018-11-28, 21:08
Medlem
elpoders avatar
Någon som vet om polismyndigheten kollar den sökandes sjukhusjournaler under säkerhetsprövningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in