Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy
Ha ha ha! Nej..det är absolut inte LA. Troligen nån journalist.
Du och jag har inte samma slags humor.
Om du hade läst mitt inlägg ordentligt hade du fattat att jag beskrev mitt spontana intryck "första gången jag såg den här filmsnutten".
Jag är inte från Sundsvall och har inte träffat eller ens sett LA, så jag utgick från beteendet och gruppdynamiken. Även skapligt råbarkade våldsverkare tyr sig som ankungar till sin advokat i dylika lägen. Tyckte mig se nåt sånt hos mannen i gula jackan.
Citat:
Ursprungligen postat av
aLphaCurL
En man i gul jacka, vit stickad luva med tofs, glasögon, mustasch och skägg håller sig hela tiden nära Arvidson (tex vid 0:45, 1:30 och 2:18 om jag minns rätt) men verkar inte lyssna så intresserat till advokaten som de omgivande journalisterna gör, samt verkar vilja undvika att fångas av kameran. Han verkar inte bekväm med att vara där. Hela den personens beteende tolkade jag, första gången jag såg den här filmsnutten, som att det var den åtalade.
Du slänger ofta ur dig tvärsäkra och "absoluta" uttalanden, utan att ange källa eller annat stöd.
Är detta lättja? Vill du inte bli förstådd?
Några tips om du är beredd att göra en liten ansträngning:
Om du
vet hur LA ser ut; skriv då ett precist signalement!
Om du
vet hur LA ser ut; gör då en bildsökning med relevanta söktermer i lämplig sökmotor och försök hitta en bild av LA!
Om du med säkerhet identifierat LA i den där vallningsfilmen; gör då en skärmdump och ladda upp bilden där det tydligt framgår vem du identifierat!
Personen jag undrar om har du ingen aning om vem han är.
Det intresserar mig inte.
Om nån
vet vem mannen i gula jackan är, så intresserar det mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy
LA var klädd i en lång mörk rock och bar en väska. Ganska mörkt hår. På den tiden även mustasch. På filmen såg man bara ryggen på honom. Han är alltså INTE mannen i den gula jackan. Om ni jämför med bilden i Elwins bok så ser ni. Troligen togs även den bilden under vallningen.
Var du på plats och följde rättegången? Är din beskrivning av LA från vad du sett på plats? Eller spekulerar du? Väldigt oklart.
Jag har inte Elwins bok tillgänglig just nu. Finns det en bildtext, som jag glömt, som anger att den aktuella bilden av en man i mörk rock (som jag tror är Pelle) med en mörk kasse/väska i handen skulle föreställa LA?
Elwins bok gavs ut efter det att LA frikänts i HR. Det verkar inte rimligt att han skulle låta publicera en bild av LA i det läget.
@