2016-09-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
Vadan detta nyfunna intresse för fallet som gör att du skriver ett inlägg först nu???
Vad fiskar du efter?

Angående 'Bredsjöfyndet' och vad jag läst om det; upphittarna är säkra på vad de såg, Expressen är säkra på vad de fotograferade, endast polisen uttalar en viss skepsis, som de brukar göra vid liknande fynd. Tydligen är fyndet på undersökning vid Rättsmedicinalverket. Vi får väl alla tålmodigt invänta resultatet. Håll ögonen öppna!

Vad tror du själv om fyndet, nu när du hittat funktionen för att skriva inlägg?

Hej igen
Oj det va inte meningen att vara snokande eller fiskandes efter något. Jag har bara fått den uppfattningen att du är väldigt påläst i Johan fallet och väldigt god kunskap om områdena /byarna runt . Så va bara en spontan fråga hur du tänkte om det ens skulle kunna vara möjligt att Johan skulle kunnat hamnat ute i Bredsjön .

Jag är ganska ny i flaschback och hittade till fb då jag läste om andra försvinnande på nätet och där av läst dom flesta äldre försvinnande men inte skrivit i något speciellt i någon tråd här på fb.
Då jag inte haft något att skriva och tycker många kommer in nya i trådar läser sista sidorna och ställer frågor som redan finns svarade om man läser från trådstart. Meningslösa frågor.
Ber om ursäkt för jag ställde frågan klumpigt och framfusigt.
Men någon stans börjar alla skriva och kanske ställa en fråga , även om man inte känner sig allt för bekväm med det . Men ska nog bli fart på den "gamla" kärring oxå nu när jag kommit igång med pekfinger valsen
Citera
2016-09-15, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastitest
Hej igen
Oj det va inte meningen att vara snokande eller fiskandes efter något. Jag har bara fått den uppfattningen att du är väldigt påläst i Johan fallet och väldigt god kunskap om områdena /byarna runt . Så va bara en spontan fråga hur du tänkte om det ens skulle kunna vara möjligt att Johan skulle kunnat hamnat ute i Bredsjön .

Jag är ganska ny i flaschback och hittade till fb då jag läste om andra försvinnande på nätet och där av läst dom flesta äldre försvinnande men inte skrivit i något speciellt i någon tråd här på fb.
Då jag inte haft något att skriva och tycker många kommer in nya i trådar läser sista sidorna och ställer frågor som redan finns svarade om man läser från trådstart. Meningslösa frågor.
Ber om ursäkt för jag ställde frågan klumpigt och framfusigt.
Men någon stans börjar alla skriva och kanske ställa en fråga , även om man inte känner sig allt för bekväm med det . Men ska nog bli fart på den "gamla" kärring oxå nu när jag kommit igång med pekfinger valsen

Välkommen då!
Min 'misstanke' kom sig av att alldeles för många i den här tråden om Johans försvinnande mest verkar vara ute efter att kasta skit på de som vill bidra på ett konstruktivt sätt. Sedan är det inte så himla osannolikt att Johans baneman LA och dennes släktingar följer diskussionerna här på fb, viss försiktighet med informationen kan ju vara sund.

Fallet har intresserat mig och jag har 'läst på' under ett antal år. Jag blir mest förbluffad över polisens agerande och utredning i början, och senare till synes ett ointresse och avfärdande av alla tips. Vill man inte klara upp detta, eller hitta kroppen?

Mitt svar på din fråga då; låt RMV utföra undersökningen och komma fram till vad fyndet kan vara. Det kan j uvara vem som helst som hittats, men det finns ett par mystiska försvinnanden i Sundsvallstrakten som ännu är olösta, Johan Asplund och Olle Högbom. Avståndet till Bredsjön är ju snudd på ingenting från Sundsvall, och många småvägar kan man köra dit, om man inte vill bli upptäckt med lik i lasten. Så, fortsatt öppna sinnen alltså.

Åter igen, välkommen till flashback.
Citera
2016-09-17, 15:30
Medlem
ace_secs avatar
Vad tror ni - har LA, johanmannen, besökt den här tråden någon gång? Han var väl drygt 70 när tråden startades, så mest troligt inte. Men tanken kittlar.

Och om han är skyldig - hur tror ni att det påverkade hans liv? Tror ni han har levt för ständig rädsla att bli åtalad på nytt? Eller har han skakat av sig det och levt ganska mycket i frid och fröjd?
Tror ni han känner ånger? Och tror ni att familjen tror på hans oskuld, innerst inne?
Citera
2016-09-25, 05:07
Medlem
Har läst tråden, undrar varför LA måste vara mördaren?? Kan det inte finns någon alternativ mördare eller Johan Asplund försvunnit på annat sätt??
Citera
2016-09-25, 06:00
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Har läst tråden, undrar varför LA måste vara mördaren?? Kan det inte finns någon alternativ mördare eller Johan Asplund försvunnit på annat sätt??

Quick var ju ett alternativ?
Citera
2016-09-25, 07:52
Medlem
LA hade motiv och dessutom har flera personer sett hans bil utanför Asplunds hus under hela veckan och även samma morgon. En person såg honom springa från en telefonkiosk i Bosvedjan samma morgon. Hade LA velat göra det svårare för utredningen hade han kunnat erkänna att han var där men i ett helt annat ärende. Men nu nekar han totalt att han ens var i området. Varför gör han det, om han inte har något att dölja?
Citera
2016-09-25, 17:21
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
LA hade motiv och dessutom har flera personer sett hans bil utanför Asplunds hus under hela veckan och även samma morgon. En person såg honom springa från en telefonkiosk i Bosvedjan samma morgon. Hade LA velat göra det svårare för utredningen hade han kunnat erkänna att han var där men i ett helt annat ärende. Men nu nekar han totalt att han ens var i området. Varför gör han det, om han inte har något att dölja?

Självklart var han i Bosvedjan några dagar före Johans försvinnande. Problemet var vitnet som pekade ut honom vid telefonkiosken. Han påstod att han kört svart den natten men ville inte uppge vem han kört åt. Arvidsson gjorde köttfärs av honom.
Citera
2016-09-25, 22:10
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Självklart var han i Bosvedjan några dagar före Johans försvinnande. Problemet var vitnet som pekade ut honom vid telefonkiosken. Han påstod att han kört svart den natten men ville inte uppge vem han kört åt. Arvidsson gjorde köttfärs av honom.
Va de inte en elektriker som hade sett Volvo amazonen.Han kom ihåg de på grund av att de stod AEG på skylten.Va de samma morgon?
Har läst mycket om detta fall men de är svårt att komma ihåg allt.
Vet inte om de berodde enbart på Arvidsson att han blev frikänd.De gjorde väl mycket att inte kroppen återfanns.Sen fanns de eventuellt nån eller några alternativa GM också.
Har också hört att polisen trodde LA va på väg att erkänna men han blev släppt av åklagare alldeles för snabbt.Därigenom slapp han utsätta sig för stress eller press via förhör mm.
Antar också att han var van vid pressade situationer genom sitt yrke inom vården.Därför behövde han bli mera pressad än en vanlig normal människa från gatan för att erkänna.
Senast redigerad av olovpalme 2016-09-25 kl. 22:12.
Citera
2016-09-25, 23:01
Medlem
Citat:
Quick var ju ett alternativ?

Nä, menar varför låsa sig? Tycker bevisning mest består av antagande hur det gått till. Att kroppen har blivet bränd på sjukhuset, man har sett hans bil i området, tycker det ligger bara påstående som inte är 100% och vittnen har egentligen väldigt lågt bevisvärde. Alla har sett honom, men hur mycket är "minnsupplevelse" och att man anpassar minnet till situationen, kan ju ta fel vecka till exempel.

Bara det att släppa med en dödkropp till sjukhuset, där det alltid rör sig folk runt omkring med ett stor chans till att bli upptäckt? Dessutom var han sjukskriven va jag förstår, bara det gör ju att arbetskamrater skulle bli förvånad av att se honom där.
Senast redigerad av Arcabo 2016-09-25 kl. 23:04.
Citera
2016-09-26, 05:52
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Nä, menar varför låsa sig? Tycker bevisning mest består av antagande hur det gått till. Att kroppen har blivet bränd på sjukhuset, man har sett hans bil i området, tycker det ligger bara påstående som inte är 100% och vittnen har egentligen väldigt lågt bevisvärde. Alla har sett honom, men hur mycket är "minnsupplevelse" och att man anpassar minnet till situationen, kan ju ta fel vecka till exempel.

Bara det att släppa med en dödkropp till sjukhuset, där det alltid rör sig folk runt omkring med ett stor chans till att bli upptäckt? Dessutom var han sjukskriven va jag förstår, bara det gör ju att arbetskamrater skulle bli förvånad av att se honom där.

Nja..riskavfallet var nog helt tomt på folk förutom nån vaktmästare då och då under dagtid. Annars var det bara att bryta upp låset. Ingen skulle märka något på några timmar.
Citera
2016-09-28, 01:53
Medlem
Citat:
Nja..riskavfallet var nog helt tomt på folk förutom nån vaktmästare då och då under dagtid. Annars var det bara att bryta upp låset. Ingen skulle märka något på några timmar.

Så efter att LA hade gjort sig med kroppen i riskavfallet så skulle inte riskavfallet användas något mer menar du? Stor chans till upptäckt om han gjort sig av med kroppen i riskavfallet när någon annan skulle använda den, samt att de finns inge teknisk bevis för att Johan Asplund har legat i risk avfallet.
Citera
2016-09-28, 06:00
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Så efter att LA hade gjort sig med kroppen i riskavfallet så skulle inte riskavfallet användas något mer menar du? Stor chans till upptäckt om han gjort sig av med kroppen i riskavfallet när någon annan skulle använda den, samt att de finns inge teknisk bevis för att Johan Asplund har legat i risk avfallet.

Sätt dig in i fallet så kan vi diskutera sen. Jag tänker inte vara nån ABC-bok till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in