2015-05-22, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liar-Is-aLphaCurL
Jag har en serie foton på LA, men dessa är nytagna tyvärr.

Låt mig gissa: Du hade dom i en mobiltelefon, men nu har du av misstag råkat radera korten?
Citera
2015-05-22, 03:04
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan Persson
Förstår dig! Men jag tror det var en kupp mot LA, som är skäligen misstänkt..? Tanken kanske var att lyfta fram fallet "ordentligt" i media och på så sätt se om han skulle "bryta ihop" genom att minnas. Vet att "mobilmannen" blev anmäld av Polisen, men LA ville inte medverka till ett åtal mot "mobilmannen", så åklagaren lade ner detta. LA är väl en gammal man, så detta var väl ett sista försök för att få fram ett erkännande av LA. Polisen får ju inte höra LA längre, så en medborgare "gjorde det på sitt sätt" för att hjälpa BA. Kanske var det ett osmakligt sätt. Men utan "mobilmannen" så hade "Fallet Johan" inte tagits upp igen på ett "stort" sätt tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Du vet mycket du....... Eller, jag menar, du tror mycket du... Eller vad gör du egentligen?

Ja, Harrfena, vad gör han egentligen?

Johan Persson drar en massa valser som vanligt om sig själv i tredje person singular. Han försöker lite klumpigt att slå knut på sig själv och trassla sig ur alla lögner och dimridåer.

Härlig komik när han talar om sig själv som "mobilmannen".

Han körde samma struntsnack när han kallade sig Wag-The-Dog.

Han fattar inte att vi genomskådar alla hans förklädnader och snick-snacket om att han letar efter Johan Asplund. Han har inte en aning om var han skulle leta.

1980 letade man ordentlig med polisens alla resurser och helikoptrar, med massor av frivilligt folk, medan eventuella spår var färska, men utan framgång. Nu sitter jönsen där ensam och dillar på nattskiftet.

Hade han varit ute och letat i skogen hela dagen hade han sovit som en gris nu. Personlige Persson är så genomskinlig.

@
Citera
2015-05-22, 05:19
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:
Jag ljuger inte, men du däremot.
Vet precis allt om dig, och vad du heter och bor.

Skönt att höra!
Det vet jag knappt ens själv, min hemlöse stackare.

Citat:
Nej, jag har dessa genom media-kontakter. LA är en uppmärksammad man igen.

Citat:
Jag letar efter Johan Asplund, jag snackar inte om det.

Citat:
Människor som "verkligen" vill engagera sig i att finna Johan Asplund, och som vågar avslöja sin riktiga identitet (som jag). Dessa kan få ta del av NY fakta och deltaga i sökandet efter Johan. Men om ni ska gömma er bakom datorskärmen så platsar ni inte in teamet. Vi är 5 personer och 2 hundar i skogen och på myren, samt 3 dykare. Den som påstår att media inte backar sökandet kan läsa den e-post trafik som jag lämnat. Där finns min adress också. Vi tänker finna Johan Asplund och vi har ekonomiskt stöd och avancerad utrustning i sökandet. Skulle det inte vara intressant att lämna datorn och agera?

Nån som vill ingå i "teamet" och få ta del av NY fakta?
Likhunden Sampo kanske?
Citera
2015-05-22, 05:24
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:

The End

Red:
Om du vågar ringa och snacka en massa dynga till Björn Asplund, så vågar du väl ringa mig? Eller fastnar du i din feghet? Vill du veta din egen sanning!? Den är att du älskar att snacka skit om folk, det är det ända du kan. Det du skrev privat till mig om dig själv, borde gjort dig till en annan man än du är nu. Jag vet att du är väldigt smart och duktig på att söka sanningar, använd den istället. Om du tror att jag njuter av det här, så har du fel. Jag har spelat mina kort idiotiskt och det vet jag, sagt idiotiska saker som jag ångrar djupt!!! Men jag fortsätter ändå, men mer av dåligt samvete. Aftonbladet och Expressen backar mig, trots att du säger att de inte gör det. Men det finns även Poliser i Sundsvall som gör det. Jag gillar dig trots allt, för att jag vet att du talar sanning!!!!!!
Senast redigerad av Johan Persson Idag kl. 03:23.

Senast redigerad av Johan Persson Idag kl. 03:37.

Är du full på jobbet, Johan?
Det du skriver blir alltmer virrigt.

Det finns säkert diverse åsikter om min ringa person, men jag har faktiskt aldrig hört nån på allvar påstå att jag snackar skit, än mindre har nån som känner mig nånsin sagt till mig att jag är feg. Jag har inte varit rädd sen jag var ett litet barn. Feghet är inte en del av min personlighet.

Ingen annan än jag har ifrågasatt och tagit reda på sanningen om de bisarra lögner du vräkt ur dig om Björn Asplund här i tråden.
Detta har du gjort utan hans kännedom och utan att han kunnat försvara sig mot dina lögner.
Är det ett ärofullt sätt att agera?

Tabloidpressen är hyenor - det vet du - och de backar inte dig.
De avvaktar en möjlighet att utnyttja dig.
Det är en helt annan sak.

Du säger att du gillar mig trots allt, för att du vet att jag talar sanning.

Kanske beror det på att jag är den ende här som brytt mig om att förstå dig. Trots allt dumt du hittat på i den här tråden så har jag aldrig yppat nåt som du skrivit till mig privat. Hur mycket jag än ogillar ditt beteende i vissa stunder så respekterar jag dig som människa, kärnan i dig. De yttre gärningarna är en sak, det inre bevittnande medvetandet är en annan. Pga det tillstånd du befinner dig i harmonierar inte de båda.

Jag har ödat mycket tid på tjuvar, knarkare och lögnare, men jag har inte mer tid att spilla. Jag känner medlidande med dig, men det betyder inte att jag av nedlåtenhet ömkar dig. Du ensam bär ansvaret för dina förvirrade gärningar.

Du säger:
"Jag har spelat mina kort idiotiskt och det vet jag, sagt idiotiska saker som jag ångrar djupt!"

Ja, du orsakar dig själv stor skada. Men även andra. Sluta göra ont och såra andra! Att ha som mål att begå goda gärningar kan kännas ouppnåeligt, men att åtminstone försöka undvika att begå dåliga handlingar är värt ett försök.

Jag ger dig ett råd: sluta försöka vara nåt du inte är, sluta posera, sluta förställa dig, sluta ljuga, sluta hungra efter andras uppmärksamhet. Den kommer aldrig att tillfredställa dig. Lämna Johan Asplund och hans föräldrar i fred. Skriv inte mer i den här tråden. Släpp detta nu. Det finns inget du kan göra. Du har helt enkelt inte den kapaciteten.

Låt detta bli "The End", som du först skrev i det här inlägget. Skapa inga fler fåniga alter egon.
Citera
2015-05-22, 18:55
Medlem
Sagacitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marshallstacken
http://www.svtplay.se/klipp/2932336/forsta-rattegangsdagen-i-johanmalet

Detta klipp är från rättegångens första dag med rundvandring vid Bosvedjan. Det borde väl finnas en möjlighet att LA är med på film i vimlet av människor? Är det någon som vet hur han såg ut vid den tiden (1985) som kan försöka avgöra om han finns på film?

https://www.n0.se/v/f/7db7b_la.jpg

Var det inte du som för en tid sedan tipsade mig om denna bild?

Det skulle vara intressant att få veta om LA i något annat sammanhang har blivit fotograferad. Han är uppenbarligen lång och var vid den tid då Johan försvann mörklagd och hade mustasch.
Citera
2015-05-22, 19:01
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:
Vi har funnit benrester, förmodligen från djur.
Vi återkommer!

Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Spännande, kanske från en stor abborre...

Citat:
Ursprungligen postat av aLphaCurL
Kanske en förhistorisk jättegädda.
Nåt för Fiskesnack.com

Eller Piltdown-människan IGEN
http://en.wikipedia.org/wiki/Piltdown_Man

Kan det vara den döde LA som påträffats efter personlige Perssons husförhör...

@

Citat:

NU HÄNDER DET!

Nu vräker det in rapporter via kvitter- & RSSflöden om attackdykare med pannlampor runt om Kottlasjön på Lidingö, som jublande dansar med benknotor i beckmörkret.

De verkar alla vara kloner av samme man, en känd storfiskare från trakten, utom en person vars signalement påminner starkt om det skelögda justitierådet Lambertz iklädd sjöstövlar och med likhunden Sampo i ett koppel, enligt TT.

Markradarutrustning och militära transportfordon har observerats överallt i omgivningarna enligt en extrasändning i P1. Att döma av ett flertal fallskärmar som synts i talltoppar har vissa styrkor släppts från flygplan.

Allt har kunnat bekräftas direkt genom vår källa på platsen, utredningsledaren Johan Persson, som intygar att uppgifterna utgör den absoluta sanningen.

Den här rapporten från den gångna nattens dramatiska händelser verkar ha blåst bort från servrarna liksom nio andra inlägg.
Strömavbrott?
Oturligt nog drabbade det som vanligt mest mina inlägg.
Varje gång personlige Persson har storm på hjärnkontoret verkar naturens krafter städa upp efter honom.

Citat:
Kan inte låta bli att ÄLSKA DIG,
längesedan jag skrattade så mycket!!!

Ja, Johan Persson gillade mitt lilla skämt ovan.

Han uppger att han nu lämnar Johan Asplunds öde och sina skriverier i den här tråden.
Hoppas han klarar att leva upp till det.

En hommage till honom i så fall!
Det vore ju kul om hans gästspel här kunde sluta i ett leende...

@
Citera
2015-05-22, 19:23
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagacity
https://www.n0.se/v/f/7db7b_la.jpg

Var det inte du som för en tid sedan tipsade mig om denna bild?

Det skulle vara intressant att få veta om LA i något annat sammanhang har blivit fotograferad. Han är uppenbarligen lång och var vid den tid då Johan försvann mörklagd och hade mustasch.

Hej Sagacity,

Är inte det där Pelle Svensson?

Vad som verkar vara samma person figurerar i bakgrunden på denna rättegångsteckning av Arvidson. Man la ju stor vikt vid duellen mellan Arvidson och Svensson.
Är inte Svensson klädd på samma sätt och bär den där mörka kassen på andra foton från rättens vallningar?
Sättet som håret delar sig på skalpen och huvudformen är ganska särartad.

http://www.mediafire.com/download/9jp3m61yzolb2aa/Arvidson.jpg

@
Citera
2015-05-22, 20:17
Medlem
Sagacitys avatar
Citat:
Hej Sagacity,

Vad som verkar vara samma person figurerar i bakgrunden på denna rättegångsteckning av Arvidson. Man la ju stor vikt vid duellen mellan Arvidson och Svensson.
Är inte Svensson klädd på samma sätt och bär den där mörka kassen på andra foton från rättens vallningar?

@

Du kan ha rätt; själv vet jag inte eftersom en annan användare hävdade att personen på bilden var LA. Bilden påstås komma från Göran Elwins bok om fallet, så i den bör det framgå vem personen är.

Den som kan komplettera uppgifter om LA:s utseende då det begav sig får mer än gärna höra av sig här.
Citera
2015-05-22, 21:05
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Hej Sagacity,

@

Varför skulle Arvidsson och Pelle Svensson sitta bredvid varandra? Självklart är det LA. LA fanns för övrigt med på vallnings-filmen några sekunder där han bar samma väska som på bilden i Elwins bok.
Citera
2015-05-22, 21:12
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:

@
Jag är tämligen säker på att det där är Pelle. Det är i och för sig ett mer än 30 år gammalt foto, men jag har ganska bra koll på Pelles kroppsform.
Personen i bakgrunden på rättegångsteckningen måste vara LA. Typiskt är han skymd av Arvidsson på teckningen. Även om det bara är en teckning är tecknaren noga med att inte röja LAs utseende. Nån likhet mellan fotot och teckningen tycker inte jag man kan se.
Senast redigerad av -tramS- 2015-05-22 kl. 21:18.
Citera
2015-05-22, 21:16
Medlem
aLphaCurLs avatar
LA på bild?

En man i gul jacka, vit stickad luva med tofs, glasögon, mustasch och skägg håller sig hela tiden nära Arvidson (tex vid 0:45, 1:30 och 2:18 om jag minns rätt) men verkar inte lyssna så intresserat till advokaten som de omgivande journalisterna gör, samt verkar vilja undvika att fångas av kameran. Han verkar inte bekväm med att vara där. Hela den personens beteende tolkade jag, första gången jag såg den här filmsnutten, som att det var den åtalade.

Här en bild:
http://www.mediafire.com/download/wn89000277ecilh/Gul+jacka.jpg

Alla ni Sundsvallsbor som var med när det begav sig; dags att rycka in med beskrivningar.
Ta en titt på inslaget.

@
Citera
2015-05-22, 21:25
Medlem
aLphaCurLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Jag är tämligen säker på att det där är Pelle. Det är i och för sig ett mer än 30 år gammalt foto, men jag har ganska bra koll på Pelles kroppsform.
Personen i bakgrunden på rättegångsteckningen måste vara LA. Typiskt är han skymd av Arvidsson på teckningen. Även om det bara är en teckning är tecknaren noga med att inte röja LAs utseende. Nån likhet mellan fotot och teckningen tycker inte jag man kan se.

Javisst! Och Pelle är likadant klädd i mörk poplinrock redan från ruta ett i TV-inslaget - även där med ryggen mot kameran. Samma svarta kasse i näven, om jag inte minns fel. Huvudform och hårfall - inget att ta miste på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in