Läser själv i Hallsberg sedan i mars (bor i Göteborg) och kan säga att det funkar helt ok att pendla även om det kan vara lite segt att gå upp runt kvart i fem på morgonen - tiden på tåget kan spenderas med att titta på film/serier eller plugga (inte så nödvändigt då tempot är låååååååångsamt). Urvalstesterna pågår där för fullt denna veckan har jag sett - därav att jag letade upp denna gamla tråd.
Visste ju inte säkert när jag sökte i höstas om det ens skulle bli en utbildning i Göteborg nu till hösten så var lika bra att köra igång innan - samt att man förhoppningsvis hinner få jobb i Götet innan den första Göteborgskullen är klar

Får hoppas att praktikperioderna inte ligger samtidigt då det i så fall kan bli riktigt jobbigt för mig att få praktiskt i Göteborg (som jag fått nu - första börjar måndag 04:30..)
Angående testerna så skulle det vara kul att se om nån lyckas slå mitt rekord jag satte på uppgiften där man ska plussa tal och komma ihåg det översta talet - lyckades med bedriften att göra 732 stycken (3 fel) på de 20 minuter man satt där. Hade varit intressant att prova det igen utan pressen att prestera och se hur många man kan lyckas med.