Citat:
Ursprungligen postat av
Tony_Tedeschi
Har bedrövliga betyg men över G i alla kärnämnen och arbetslivserfarenhet. Hur stor är chansen att man kommer med? Funderar på att redigera mina betyg en aning för att öka mina chanser.
Hur är testet på sidan när man söker? Måste man vara astronaut för att klara detta?
Det är inte betygen du blir antagen på utan "Det är dina prestationer i urvalet som avgör om du blir antagen". Men godkända betyg i Matte A, Svenska A och Engelska A krävs. Hur övriga betyg skall vara framgår inte, inte hittat iaf, annat än avlagd gymnasieexamen. Nån pratade lite om 90% godkänt här i tråden lite längre bak.... oklart..
Sen har du fortfarande god tid på dig att söka till Mjölby

Sista ansökningsdag verkar flyttas fram för detta val. Är det ingen som vill läsa där eller???
Och arbetslivserfarenhet åberopas när alla test är godkända och klara, och det är ju en fördel att ha detta. Max 5 års arbetslivserfarenhet räknas.
Har bara gjort första testet ännu, så jag skall inte uttala mig för mkt, men att vara snabb men samtidigt noggrann, analytisk och hyfsad i svenska hjälper ju till.