2015-05-04, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Från sid 146 det där. Vilket är svaret på frågan? En djäkla massa pengar på en urvalsprocess med hög konkurrens bland de sökande.

Nja både ja och nej, men eftersom ingen svarat tidigare så är det väl ingen som sökt dit då (Ängelholm) som läser här i detta forum nu. Tänkte mest att det kanske skulle bli problem (?) om man hamnar i situationen och gör två st psykologtest. Men det kanske är Ok.
Citera
2015-05-04, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Jag bor i Stockholm, men utbildningen i Huddinge startar först om ett år. Jag chansar på att jag får en plats nu till hösten genom att ha Göteborg som förstaval, och Mjölby som andra. Ska göra andra testet i deras lokaler imorgon!

Det verkar ju vara lättare att komma in i Mjölby om man läser här, men du gillar kanske Göteborg?

Lycka till med testerna
Citera
2015-05-04, 08:45
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaAl
Det verkar ju vara lättare att komma in i Mjölby om man läser här, men du gillar kanske Göteborg?

Lycka till med testerna

Syftade mer på att jag valde bort Huddinge nästa år, för att få en plats nu.
Citera
2015-05-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Syftade mer på att jag valde bort Huddinge nästa år, för att få en plats nu.

Hur gick det för dig idag? håller tummarna!
Citera
2015-05-20, 21:43
Medlem
Läser själv i Hallsberg sedan i mars (bor i Göteborg) och kan säga att det funkar helt ok att pendla även om det kan vara lite segt att gå upp runt kvart i fem på morgonen - tiden på tåget kan spenderas med att titta på film/serier eller plugga (inte så nödvändigt då tempot är låååååååångsamt). Urvalstesterna pågår där för fullt denna veckan har jag sett - därav att jag letade upp denna gamla tråd.

Visste ju inte säkert när jag sökte i höstas om det ens skulle bli en utbildning i Göteborg nu till hösten så var lika bra att köra igång innan - samt att man förhoppningsvis hinner få jobb i Götet innan den första Göteborgskullen är klar Får hoppas att praktikperioderna inte ligger samtidigt då det i så fall kan bli riktigt jobbigt för mig att få praktiskt i Göteborg (som jag fått nu - första börjar måndag 04:30..)

Angående testerna så skulle det vara kul att se om nån lyckas slå mitt rekord jag satte på uppgiften där man ska plussa tal och komma ihåg det översta talet - lyckades med bedriften att göra 732 stycken (3 fel) på de 20 minuter man satt där. Hade varit intressant att prova det igen utan pressen att prestera och se hur många man kan lyckas med.
Citera
2015-05-21, 19:50
Medlem
Någon som har koll på hälsotestet alkoholprovet
Vad gränsvärdet man får ha

Man vill ju gärna ta 3-4 afterworköl i god vännerslag och en virrepinne på helgen, är det inom gränsen eller ska man kört på en helt vit månad innan för att inte riskera något
Citera
2015-05-21, 20:01
Medlem
daniils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedimoje
Någon som har koll på hälsotestet alkoholprovet
Vad gränsvärdet man får ha

Man vill ju gärna ta 3-4 afterworköl i god vännerslag och en virrepinne på helgen, är det inom gränsen eller ska man kört på en helt vit månad innan för att inte riskera något

Alla människor är olika och tål olika mycket alkohol. Så det finns inget magiskt recept för att klara det.

Men du menar för hälsoprovet innan utbildningen/anställningen? Självklart kan du ta någon öl någon gång ibland. Det du måste tänka på att det här är ett jobb där du innehar säkerhetstjänst. Det är nolltolerans vad gäller alkohol på arbetsplatserna.

Att ta ett par öl på kvällen innan du börjar klockan 03:30 är kanske inte det ultimata. Jag skulle avråda dig alkohol helt dagen innan en arbetsdag.

Sedan gör arbetsgivarna alkohol och drogtester regelbundet på sina medarbetare.
Citera
2015-05-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniil
Alla människor är olika och tål olika mycket alkohol. Så det finns inget magiskt recept för att klara det.

Men du menar för hälsoprovet innan utbildningen/anställningen? Självklart kan du ta någon öl någon gång ibland. Det du måste tänka på att det här är ett jobb där du innehar säkerhetstjänst. Det är nolltolerans vad gäller alkohol på arbetsplatserna.

Att ta ett par öl på kvällen innan du börjar klockan 03:30 är kanske inte det ultimata. Jag skulle avråda dig alkohol helt dagen innan en arbetsdag.

Sedan gör arbetsgivarna alkohol och drogtester regelbundet på sina medarbetare.

Helt med på de
(har säkerhetstjänsten idag och måste alltid blåsa innan jobbet)

Det är hälsoprovet innan utbildningen
Prata med en läkare som sa att man inte får festat (berusad) på ett par veckor innan provet för då kommer man inte klara det
Därför undrar jag om det är så känsligt att man bör av stå helt
Citera
2015-05-21, 22:43
Medlem
Citat:
Helt med på de

Prata med en läkare som sa att man inte får festat (berusad) på ett par veckor innan provet för då kommer man inte klara det

Är det värt det? varför riskera nåt?
Citera
2015-05-22, 22:50
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Helt med på de

Om den har utbildningen är viktig för dig så borde du ju kunna avstå. Med det sagt så tror jag absolut inte att det är något problem att vara rejält berusad en vecka innan.
Citera
2015-05-23, 22:32
Bannlyst
Gjorde första testet nyss och klarade samtliga utan en som jag fick grå på.
Jag tror det var talserier jag fick grått på, och varför så tror jag att jag gjorde det för sakta men har då svårt att tro att jag hade några fel. Aja, kommer få ett nytt mail nu i veckan om man går vidare eller får göra om det
Citera
2015-05-23, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormbound
Grattis till första testet avklarat! kul!

Läste nu på TCC hemsida att precis som du säger så har dem flyttat fram ansökningstiden för Mjölby... och i den klassen har dem 30 platser att fylla. Enligt vad Lena sa till mig när jag träffade henne så brukar dem ha svårt att fylla hela klassen där... tydligen inte tillräckligt många som klarar testerna som är villiga att flytta, vilket jag tycker är konstigt eftersom utb bara är tre terminer kort! Bättre bli antagen oavsett studieort än att inte få bli lokförare alls om man nu klarar testerna, dumt avstå bara för att man inte får läsa i de populäraste orterna. Men, jag har iofs inga barn att ta hänsyn till så de som är föräldrar kanske måste tacka nej....
Problemet för oss som bor i storstäder är att vi har eget boende som vi inte vill säga upp. Jag som bor i Stockholm (första hand) vill absolut inte bli av med mitt boende. Även om jag skulle klara övriga tester och få möjlighet att få flytta till Mjölby så äre fan tveksamt om man verkligen vill göra denna uppoffring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in