2015-05-18, 00:19
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Nog för att ADC är min minsta "main", men Ashe tog nog priset. Hennes kit hör snarare hemma i någon hemmasnickrad WC3-mod från 2004. Hur kan det vara roligt? En passiv som bara funkar om man inte attackerar, en slow-toggle Q, en W som man spammar satan och en ult som visserligen är jävligt bra, men igen, tråkig som fan. E vet jag inte ens vad den gör. Clairvoyance-grejen väl?

Nej fy fan.

Det intressanta är att typ alla ad-carry mains jag känner (inkl mig själv) tyckte Ashe var skitkul. Hennes late game var bara baserat på att kitea och hon var skitbra på det om man lyckades hålla avstånd.
Citera
2015-05-18, 00:21
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Nog för att ADC är min minsta "main", men Ashe tog nog priset. Hennes kit hör snarare hemma i någon hemmasnickrad WC3-mod från 2004. Hur kan det vara roligt? En passiv som bara funkar om man inte attackerar, en slow-toggle Q, en W som man spammar satan och en ult som visserligen är jävligt bra, men igen, tråkig som fan. E vet jag inte ens vad den gör. Clairvoyance-grejen väl?

Nej fy fan.
Jo, alltså hon har ju väldigt simpelt kit men det krävs ju mycket mera utav spelaren då för att spela bra, spelar man Ashe mediokert så går det .. inte så bra i varken lane eller i resten utav gamet medans om du spelar henne bra så kan du lyckas både carrya svinbra och dessutom peela för dig själv. Det roliga med henne var inte hennes kit utan det var tyckte jag Precis som Replique säger det roliga var peeling, som är en fundamental grundsten om man spelar AD. Klart det är roligt att använda skills, men det mest tillfredsställande är ändå att kitea/orbwalka riktigt bra tycker jag i varje fall.

Jämfört med typ Corki som man knappt behöver va vidare bra med för att lyckas, klart Corki har lite högre skillceiling men ändå. Beror väl iosf på vad man tycker är roligt också antar jag.

Dock så tycker jag det är bra att dom gjorde om henne, antagligen så kan man spela henne lite oftare nu för tiden än förut.
Senast redigerad av irken 2015-05-18 kl. 00:24.
Citera
2015-05-18, 13:13
Medlem
Flopp3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Haha hennes gamla passive var skit, hur kan du sakna den? Att som marksman bli belönad för att inte attacka är ju enbart idiotiskt...

Påstod aldrig att jag saknade gamla Ashe då jag håller med om att hon var sjukt tråkig. Den nya är såklart roligare att spela, men det kändes bara illa att farma när man inte kan lasthitta med eventuella crits.
Citera
2015-05-18, 15:01
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flopp3n
Påstod aldrig att jag saknade gamla Ashe då jag håller med om att hon var sjukt tråkig. Den nya är såklart roligare att spela, men det kändes bara illa att farma när man inte kan lasthitta med eventuella crits.
Ifall du har svårt med att last hitta så släng in nån extra AD quint istället för atk speed (antar du kör tre atk speed quints), ifall du behövde 100% crit chance för att last hitta bör du nog träna på det ett tag, inget illa menat
Citera
2015-05-20, 16:23
Medlem
KattPerssons avatar
Hur mycket minus kan man ha i LP? Lyckades få -3 nyss
Citera
2015-05-20, 19:08
Medlem
Flopp3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Ifall du har svårt med att last hitta så släng in nån extra AD quint istället för atk speed (antar du kör tre atk speed quints), ifall du behövde 100% crit chance för att last hitta bör du nog träna på det ett tag, inget illa menat

Nej som ad kör jag:

14 ad
~7 armorpen
1,5 manareg
7,5% cdr

Kör med cdr på alla mina runesets och det gör ändå stor skillnad många gånger. Time is life!
Citera
2015-05-20, 19:13
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Nej som ad kör jag:

14 ad
~7 armorpen
1,5 manareg
7,5% cdr

Kör med cdr på alla mina runesets och det gör ändå stor skillnad många gånger. Time is life!
Beror ju på lite vilken ad du spelar, som Lucian/Ez/Graves kan det vara bra med cd runes men på t.ex. Cait eller Vayne är cd nog rätt bortkastade runeslots

edit: ja dessutom som han under sa, istället för armorpen och manareg kunde du lägga in armor seals och mr blues, har svårt att tänka mig det går bra att tradea i lane med den setupen du kör nu?
Senast redigerad av Kombination 2015-05-20 kl. 19:21.
Citera
2015-05-20, 19:18
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Nej som ad kör jag:

14 ad
~7 armorpen
1,5 manareg
7,5% cdr

Du behöver ingen manareg/armorpen eller cdr som adc.

Attackspeed quints
Armor seals
mr glyphs
Ad marks

Kör alla med. Förutom Forg1ven som skiter i mr och kör full attackspeed Vilken man
Senast redigerad av N.I.B 2015-05-20 kl. 19:20.
Citera
2015-05-20, 19:42
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Du behöver ingen manareg/armorpen eller cdr som adc.

Attackspeed quints
Armor seals
mr glyphs
Ad marks

Kör alla med. Förutom Forg1ven som skiter i mr och kör full attackspeed Vilken man
Det gör inte alls alla, dom flesta kör med attack speed glyphs , antingen fyra/fem stycken och fyra/fem Magic resist glyphs eller helt enkelt fullt ut attack speed.

Beror helt på lag imo varken armor pen eller CDR är speciellt nödvändigt.
Citera
2015-05-20, 20:11
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det gör inte alls alla, dom flesta kör med attack speed glyphs , antingen fyra/fem stycken och fyra/fem Magic resist glyphs eller helt enkelt fullt ut attack speed.

Beror helt på lag imo varken armor pen eller CDR är speciellt nödvändigt.

Är du säker? Källor? Jag har bara sett det när folk går yolo. Annars spelar dom safe och har som jag. Men jag förstår vad du menar.
Senast redigerad av N.I.B 2015-05-20 kl. 20:15.
Citera
2015-05-20, 20:30
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Är du säker? Källor? Jag har bara sett det när folk går yolo. Annars spelar dom safe och har som jag. Men jag förstår vad du menar.
Ja, jag är säker. Om du går in lolesport och letar reda på matcherna så kan du kolla på "player builds" och se vad ad carries använder för runor.

Deft hade till exempel i merparten utav alla matcher i final utav MSI 3st attack speed quints, 9 AD marks, 9st armor seals och 4st attack speed glyphs och 5st mres glyphs medans Bang hade ungefär samma setup förutom 1 AD quint istället för attack speed och mera specifika runor för Urgot/Ezreal med mres/armor per level och CDR/armor pen.

Beror ju lite på matchups men rent generellt är runesetupen just nu att man använder 5st mres och 4 attack speed glyphs eller går all in på attack speed.

Till exempel; http://matchhistory.na.leagueoflegends.com/en/#match-details/TRLH1/1001130420?gameHash=481e057c17968a20&tab=builds&pa rticipant=9
Senast redigerad av irken 2015-05-20 kl. 20:32.
Citera
2015-05-20, 20:36
Medlem
Jingos avatar
Finns det någon streamer som spelar talon på hög nivå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in