2015-05-20, 20:45
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Finns det någon streamer som spelar talon på hög nivå?
Talon är väl rent generellt "ur" metan just nu så det är nog väldigt svårt att hitta någon som spelar han ganska ofta, men går du in på probuilds och kollar (http://www.probuilds.net/champions/Talon) så ser du att Froggen och Voyboy har spelat honom lite mera dom senaste dagarna.
Citera
2015-05-20, 20:48
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Ja, jag är säker. Om du går in lolesport och letar reda på matcherna så kan du kolla på "player builds" och se vad ad carries använder för runor.

Deft hade till exempel i merparten utav alla matcher i final utav MSI 3st attack speed quints, 9 AD marks, 9st armor seals och 4st attack speed glyphs och 5st mres glyphs medans Bang hade ungefär samma setup förutom 1 AD quint istället för attack speed och mera specifika runor för Urgot/Ezreal med mres/armor per level och CDR/armor pen.

Beror ju lite på matchups men rent generellt är runesetupen just nu att man använder 5st mres och 4 attack speed glyphs eller går all in på attack speed.

Till exempel; http://matchhistory.na.leagueoflegends.com/en/#match-details/TRLH1/1001130420?gameHash=481e057c17968a20&tab=builds&pa rticipant=9

Ah, du menar så. Båda har nog rätt, i China/korea kör dom så men i eu/na tror jag inte det. (I alla fall vad jag sett vid MSI och andra tillställningar) Men båda är nog bra.

Vi kan i alla fall säga att CDR/manaregen och armor pen oftast inte behövs på Adc
Senast redigerad av N.I.B 2015-05-20 kl. 20:54.
Citera
2015-05-20, 21:00
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Talon är väl rent generellt "ur" metan just nu så det är nog väldigt svårt att hitta någon som spelar han ganska ofta, men går du in på probuilds och kollar (http://www.probuilds.net/champions/Talon) så ser du att Froggen och Voyboy har spelat honom lite mera dom senaste dagarna.

Jo, det vet jag, men har fastnat lite för honom. Spelar honom på min smurf nu de senaste typ 30 gamesen(trevlig svengelska). Har alltid sugit riktigt hårt av någon anledning med just talon, så ville bli lite bättre.
Citera
2015-05-20, 21:11
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Det finns en som spelar endast Talon i master/challenger

http://www.twitch.tv/killercruiser
Citera
2015-05-20, 21:12
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Ah, du menar så. Båda har nog rätt, i China/korea kör dom så men i eu/na tror jag inte det. (I alla fall vad jag sett vid MSI och andra tillställningar) Men båda är nog bra.

Vi kan i alla fall säga att CDR/manaregen och armor pen oftast inte behövs på Adc
Nu vet jag inte vilken AD carry du har som favorit eller så, men det är egentligen bara två stycken AD's ifrån EU (Iaf Playoffs) som kör med 9 magic resist på dom flesta och det är steelback & vardags, inte för att trashtalka dom på något sett men jag tror inte ens dom är top 3 i EU. Håller personligen både Forgiven, Rekkles, tabzz & Freeze högre än dom två. Orkar inte ens kolla NA då jag tycker att det är endast Sneaky som håller relativt hög nivå där på en jämn nivå.

Det är ju inte så pass stor skillnad att det gäller på liv och död om du har 9st attack speed eller 4, men rent generellt verkar dom bättre ad carries i världen just nu välja att spela med 4 eller 9 stycken attack speed glyphs.

CDR, manareg & armorpen behövs väl egentligen bara på en ad carry och det är urgot, beror mest på personlig preferens också. Inget nödvändigt att ha om man bara spelar AD carry 1-2 gånger per vecka.

Citat:
Jo, det vet jag, men har fastnat lite för honom. Spelar honom på min smurf nu de senaste typ 30 gamesen(trevlig svengelska). Har alltid sugit riktigt hårt av någon anledning med just talon, så ville bli lite bättre.
Absolut, dom enda professionella jag hittar är i varje fall Voyboy & talon, verkar ju dock finnas en talon-only kille som streamar ibland, så kika in han!
Citera
2015-05-20, 21:21
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Nu vet jag inte vilken AD carry du har som favorit eller så, men det är egentligen bara två stycken AD's ifrån EU (Iaf Playoffs) som kör med 9 magic resist på dom flesta och det är steelback & vardags, inte för att trashtalka dom på något sett men jag tror inte ens dom är top 3 i EU. Håller personligen både Forgiven, Rekkles, tabzz & Freeze högre än dom två. Orkar inte ens kolla NA då jag tycker att det är endast Sneaky som håller relativt hög nivå där på en jämn nivå.

Det är ju inte så pass stor skillnad att det gäller på liv och död om du har 9st attack speed eller 4, men rent generellt verkar dom bättre ad carries i världen just nu välja att spela med 4 eller 9 stycken attack speed glyphs.

CDR, manareg & armorpen behövs väl egentligen bara på en ad carry och det är urgot, beror mest på personlig preferens också. Inget nödvändigt att ha om man bara spelar AD carry 1-2 gånger per vecka.
!

Skit samma det gör nog inte så mycket skillnad som du säger. För övrig är Rekkles, Deft, Sneaky och Wildturtle favoriter. Egentligen är inte Wildturtle så bra men han spelar rätt kul ibland
Citera
2015-05-20, 23:32
Medlem
Flopp3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Du behöver ingen manareg/armorpen eller cdr som adc.

Attackspeed quints
Armor seals
mr glyphs
Ad marks

Kör alla med. Förutom Forg1ven som skiter i mr och kör full attackspeed Vilken man

Medveten om det. Sen kör jag i stort sett bara gubbar som kräver cd-red eftersom jag inte finner det kul att spela rightclick gubbar. Har såklart 3 pages till varav den andra är utan manareg med armor istället. Beror självfallet på vilken champ jag kör.

För övrigt så kör jag mest top eller jungle, så därför känns det inte värt att mixtra med runorna när jag är nöjd som det är. Spelar också bara ett-två games i veckan now days
Citera
2015-05-21, 21:00
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:
Värt att nämna är att det finns en subreddit enbart för talon-spelare där dom diskuterar olika saker kring honom. Bland annat streamers

reddit.com/r/talonmains
Citera
2015-05-22, 02:45
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Värt att nämna är att det finns en subreddit enbart för talon-spelare där dom diskuterar olika saker kring honom. Bland annat streamers

reddit.com/r/talonmains

Tackar för den : )
Citera
2015-05-22, 13:37
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Det finns en som spelar endast Talon i master/challenger

http://www.twitch.tv/killercruiser

Inte bara men PawN kör jävligt mycket Talon, sjuka plays.
Citera
2015-05-22, 21:29
Medlem
Fiskebowts avatar
Inte lirat på 6 månader. Vilka är de mest spelade på varje position just nu?
Citera
2015-05-22, 21:56
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt
Inte lirat på 6 månader. Vilka är de mest spelade på varje position just nu?
Har inte heller spelat senaste tiden men det är väl typ

top: rumble, hecarim, maokai, cho'gath
jungle: gragas, sejuani, zac, vi
mid: zed, leblanc, azir, cassiopeia, kassadin
adc: lucian, kalista, caitlyn, ashe, corki, jinx
support: thresh, leona, morgana, nautilus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem