Citat:
Fast Morrill tyckte ju att även brevet från -78 var äkta och det har jag lite svårt för. Fyra andra handstilsexperter som undersökte brevet menade på att det var fejk. Visst var Morrill ledande i sin bransch, men att fyra experter går emot honom känns inte bra. Sen har ju Morrill även hävdat att bänkskriften i biblioteket också var Z verk. Även där har många varit väldigt skeptiska, för det är inte helt lätt att undersöka en skrift på en bänk jämfört med papper. Tror själv att skriften på bänken kan vara ett självmordsbrev från en kvinnlig student snarare än Z verk.
ja, vad ska jag säga? om man hittar en misstänkt som kan knytas på andra sätt än handstilen, kommer i alla fall inte jag att säga "men Sherwood tyckte ju si, eller Sherwood tyckte så". jag tänker sitta ner i båten tills något får mig att tro att Sherwood kan ha haft fel på vissa punkter, t.o.m. allen, om något skulle dyka upp.
Citat:
Det är allmänt känt att han var i Riverside under den helgen. Han har i förhör t.o.m. erkänt detta. Allen allegedly was in Riverside the weekend Bates was murdered. The information placing Allen in Riverside was developed in 1971 by the Vallejo Police Department (VPD) and the California Department of Justice (DOJ). Allen later hinted it was true, first claiming to have been "in the area" at the time, then telling people he was in nearby Pomona when he first heard of the Bates murder. (http://www.zodiackiller.com/AllenFile.html)
tack för infon!

Citat:
Sen ska man ju inte jämföra Allen med alla andra som var i Riverside just då. Vi talar om en huvudmisstänkt i fallet och inte vilken random person som helst. Att en huvudmisstänkt som är från Vallejo, befinner sig i Riverside under just den helgen, det är jävligt mysko. Är dock tveksam till att Z låg bakom det mordet oavsett om Allen befann sig där eller inte.
ja, men detta är innan Z hade börjat sin mordvåg. varför ska han ljuga om sina förehavanden när han är misstänkt? om någon kommer och säger att han var där, när han har nekat, så är han ju tagen med en lögn. efter det så har man förlorat trovärdigheten överhuvudtaget.
Citat:
Jag tror personligen att brevet från -78 är Toschis verk. Frågan är om inte fler av breven från -71 och framåt är från honom. Det finns inofficiella brev som tros vara hans verk och där breven också skulle vara undertecknade från Z. Läste också igår att FBI gjorde ett uttalande om att Toschi skulle ligga bakom brevet från -78 men kan inte hitta var jag läste det. Tror det var på zodiackillerforumet där någon hade kopierat uttalandet från FBI.
kanske, kanske inte. säger som jag sa tidigare i det här inlägget, jag sitter ner i båten, tills någon passar. då kan jag köpa att Sherwood hade fel osv. att hålla på och älta vem som har rätt eller fel, säga att allt är falskt eller sant, kostar bara tid, energi och man vinner inget på det om man inte har en misstänkt, som man ska kunna knyta till andra saker, t.ex. vapnet, wing Walkers eller något annat konkret.
Citat:
inte för att vara nedlåtande, men Sherwood var ingen polis, åklagare eller domare. så vitt jag vet så mötte han aldrig någon misstänkt, men jag kan ha fel. han har avfärdat många misstänktas handstil. om han hade haft någon han inte kunde avfärda så hade väl det varit känt nu kan jag tänka mig. i övrigt så är ju hans spekulationer likvärdiga våra, med undantaget att han kunde analysera handstilar bättre än oss. jag menar också, att vi har mer info idag, tack vare internet, som han kanske inte hade. det i sin tur hade ju kunnat hjälpa honom i hans tro.
det som känns tråkigt är ju att vi är beroende av vad de gräver fram i USA. lite svårt för oss att gräva fram något, så vi får ju bara dra slutsatser av det de hittar. och hur folk pekar ut varandra till höger och vänster hjälper inte. vi kan ju hoppas att de gräver fram något konkret, och det enda vi kan göra här i Sverige, är att bräcka chiffren.
.