Citat:
Ja allt talar för att Zodiac var en och samma person, dessutom så är det väldigt, väldigt ovanligt att två mördare opererar i hopp.Ja, självklart var det bara en mördare. Varför komplicera saker? Att en person har gjort allt ifrån morden till brevskrivningarna räcker. Sen håller jag dörren öppen för att Zodiac begick mordet på CJB i riverside, men han behöver inte ha gjort det. Det spelar ju de facto ingen roll då några avgörande bevis inte finns i det fallet och GM är inte lagförd. Däremot skulle jag tro att Zodiac begick fler mord efter PS (Paul Stine) (Taximordet) och att man har missat det på något sätt.
Har han gjort tidigare mord än Riverside? Ett liknande mord på en taxichaffis finns rapporterat, han hette Ray någonting har jag för mig? Jag är kluven. Om jag var Zodiac, skulle jag "debutera" med ett dubbelmord en mörk vinterkväll 1968? dvs. BRS (Blue Rock Springs). Han tog ju inte credit direkt för det utan väntade ett halvår.
Det som talar emot att BRS var Z debut är att enligt mig så var Z närmare 40 än 30 när han sköt PS. Seriemördare brukar debutera när de är i 30 års åldern. Men samtidigt var det ju låg risk, kväll, mörkt och ödsligt samt att han inte hade någon relation till offren. Och där lyckas han ju att döda DF (David Faraday) och hans fästmö som jag har glömt namnet på för tillfället. Där tycker jag att han visar upp självförtroende, men senare så har egot stigit honom åt huvudet och han börjar slarva. Skulle inte vara förvånad om han fick sitta inne för något annat och han har hållt käften i alla år och kanske är död nu...
Har han gjort tidigare mord än Riverside? Ett liknande mord på en taxichaffis finns rapporterat, han hette Ray någonting har jag för mig? Jag är kluven. Om jag var Zodiac, skulle jag "debutera" med ett dubbelmord en mörk vinterkväll 1968? dvs. BRS (Blue Rock Springs). Han tog ju inte credit direkt för det utan väntade ett halvår.
Det som talar emot att BRS var Z debut är att enligt mig så var Z närmare 40 än 30 när han sköt PS. Seriemördare brukar debutera när de är i 30 års åldern. Men samtidigt var det ju låg risk, kväll, mörkt och ödsligt samt att han inte hade någon relation till offren. Och där lyckas han ju att döda DF (David Faraday) och hans fästmö som jag har glömt namnet på för tillfället. Där tycker jag att han visar upp självförtroende, men senare så har egot stigit honom åt huvudet och han börjar slarva. Skulle inte vara förvånad om han fick sitta inne för något annat och han har hållt käften i alla år och kanske är död nu...
Bates kan ha varit ett Zodiac offer. Men tycker det är mkt som talar emot det, Zodiac attackerade alla sina offer by surprise. Medans mordet av Bates tycks ha varit ett organiserat mord, där gärningsmannen verkar ha följt Bates till brottsplatsen. Tycker att dubbelmordet i Santa Barbara 1963 har fler likheter med Zodiac, än vad mordet av Bates i Riverside har.
Jag tror Zodiac var mkt yngre än vad de flesta antar att han var, jag gissar att Zodiac var rätt ung på den tiden. Sen så tror jag att Z blev rejält skraj efter taximordet, och efter att fantombilden kom ut.