2015-05-12, 12:57
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vilken build är bäst för omniknight?

Spelar honom inte alls men med tanke på hans förmågor så skulle jag gissa på att bästa strategin är att bygga honom tanky och öka hans rörelsehastighet. Att han slowar ned motståndarna med sin Degen Aura är riktigt värdefullt så kan man utnyttja det till max så vore det nog det bästa.
Citera
2015-05-12, 14:36
Medlem
Jag gillar verkligen att köra Omniknight som tank/carry istället för support. En orb of venom i början och sedan en Sange & Yasha och blink dagger så kommer man ikapp allt, och med gratis BKB som skill är det bara att kötta på!
Citera
2015-05-12, 22:55
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
Jag gillar verkligen att köra Omniknight som tank/carry istället för support. En orb of venom i början och sedan en Sange & Yasha och blink dagger så kommer man ikapp allt, och med gratis BKB som skill är det bara att kötta på!

Har inte spelat honom mer än en gång men spontant känns ju Refresher Orb som något bra då hans ulti har en låång cooldown. Men det kanske ingår i hans standardbuild vad vet jag.
Citera
2015-05-13, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Har inte spelat honom mer än en gång men spontant känns ju Refresher Orb som något bra då hans ulti har en låång cooldown. Men det kanske ingår i hans standardbuild vad vet jag.

Sjukt svårt att få farm som en omni support, mega-lategame kanske du har refresher. Annars är manaboots->mek standard
Citera
2015-05-13, 06:57
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vilken build är bäst för omniknight?
Jag skulle aldrig få för mig att spela honom som support då det är tråkigt, men offlane så kör man helt klart en racecar build. Eul's, S&Y är bra på honom. Scepter är alltid bra att ha, oftast även en Sheevas. Kan bygga blink, force staff, hex, heaven's halberd, etc. Går att spela honom på många sätt.
Citera
2015-05-13, 12:06
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Just nu, 3032 eller något annat hemskt.
3k mmr är riktigt ruttet att spela på, har inte känt att det är värt att ens försöka spela upp mmr:en därifrån. Blev kalibrerad på 3020 för två år sedan ca (när nu mmr släpptes, minns inte exakt), men eftersom jag sällan spelar solo så har jag inte brytt mig om att spela på den sedan dess. Spola fram ca 20 månader och jag försökte mig på några games för att se om man kunde bättra på siffrorna lite, säger sig självt att jag efter mer än ett och ett halvt års spelande ökat lite i skillnivå sedan jag kalibrerades. Det visade sig dock att medspelarna man hamnade med där var extremt mycket sämre än de jag placeras tillsammans med i orankade games, så det blev en riktig pina att ta sig igenom dem. Av 6 games spelade fick jag de tre första 2 games där en person sprang mid nonstop och feedade eftersom han inte fick den hjälten han ville ha (det var i captains mode) och ett game som lifestealer där clockwerk hotade med att tvångsfeeda om han inte fick solo safelane farm och förpassa mig in i junglen, eftersom han sade att det var omöjligt att spela solo offlane clockwerk

Efter det fick jag 3 games jag lyckades vinna för att få tillbaka min mmr över 3k åtminstone, men även där var det allt annat än roliga games där man fick tjata på allt och alla för att de skulle röra på sig från lanes, gå med laget, pusha etc. Helt enkelt var det inte på något vis roligt att spela dota där, fanns ingen njutning i matcherna öht. Så även om jag förmodligen skulle kunna spela upp min mmr om jag gav mig på det så är det inte värt det eftersom jag skulle behöva ta mig igenom hundratals horribla matcher innan jag ens har 4k, och detta bara för en siffra. Då har jag mycket trevligare i vanliga pubs, det blir självklart en del värdelösa matcher där med, men generellt sett är nivån betydligt högre där. Jag kan bara anta att jag matchas efter en hidden mmr baserad på mina spelresultat under alla år, medan rankat strikt placerar mig efter den siffra som står på mitt konto, vilket gör att det inte finns någon mening i det för mig att spela rankat. Någon annan som upplever samma sak som mig, dvs att nivån på vanliga pubs är betydligt högre än deras rankade motsvarigheter?
Citera
2015-05-13, 15:52
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
3k mmr är riktigt ruttet att spela på, har inte känt att det är värt att ens försöka spela upp mmr:en därifrån. Blev kalibrerad på 3020 för två år sedan ca (när nu mmr släpptes, minns inte exakt), men eftersom jag sällan spelar solo så har jag inte brytt mig om att spela på den sedan dess. Spola fram ca 20 månader och jag försökte mig på några games för att se om man kunde bättra på siffrorna lite, säger sig självt att jag efter mer än ett och ett halvt års spelande ökat lite i skillnivå sedan jag kalibrerades. Det visade sig dock att medspelarna man hamnade med där var extremt mycket sämre än de jag placeras tillsammans med i orankade games, så det blev en riktig pina att ta sig igenom dem. Av 6 games spelade fick jag de tre första 2 games där en person sprang mid nonstop och feedade eftersom han inte fick den hjälten han ville ha (det var i captains mode) och ett game som lifestealer där clockwerk hotade med att tvångsfeeda om han inte fick solo safelane farm och förpassa mig in i junglen, eftersom han sade att det var omöjligt att spela solo offlane clockwerk

Efter det fick jag 3 games jag lyckades vinna för att få tillbaka min mmr över 3k åtminstone, men även där var det allt annat än roliga games där man fick tjata på allt och alla för att de skulle röra på sig från lanes, gå med laget, pusha etc. Helt enkelt var det inte på något vis roligt att spela dota där, fanns ingen njutning i matcherna öht. Så även om jag förmodligen skulle kunna spela upp min mmr om jag gav mig på det så är det inte värt det eftersom jag skulle behöva ta mig igenom hundratals horribla matcher innan jag ens har 4k, och detta bara för en siffra. Då har jag mycket trevligare i vanliga pubs, det blir självklart en del värdelösa matcher där med, men generellt sett är nivån betydligt högre där. Jag kan bara anta att jag matchas efter en hidden mmr baserad på mina spelresultat under alla år, medan rankat strikt placerar mig efter den siffra som står på mitt konto, vilket gör att det inte finns någon mening i det för mig att spela rankat. Någon annan som upplever samma sak som mig, dvs att nivån på vanliga pubs är betydligt högre än deras rankade motsvarigheter?

Brukar mest spela rankat men när jag kör på vanliga pubs så märker jag hur elaka och grälsjuka folk kan vara. Visst, det händer också i rankat men inte lika mycket är min erfarenhet. Hade t.ex. en Ursa som spammade PEENUS!!! i allchatt under i stort sett hela matchen. Störande som fan om man inte mutade honom. Han ägde ut som bara den i one vs. one men sen fick han hybris och ville sola hela motståndarlaget istället för att hjälpa oss puscha high ground. Så han fick mest kills i gamet men vi förlorade matchen.

Det är för övrigt hemsk läsning att höra från er andra hur dåligt det är att spela med ranking över 3000 med idiotiska medspelare när en själv kämpar med låga 2000. Känns ju rätt så värdelöst att ens försöka klättra i ranking då om det inte blir bättre efter tusen ökade poäng.
Citera
2015-05-14, 19:06
Medlem

det är så random vilka man hamnar med, det är var och varannat game som man har en som feedar med flit, ragar över något random.. Det är psykologist jobbigt att bli parad med dessa människor, det tar på energin. Speciellt när man försöker vara pedagogisk "vad vill du spela och var?" till svar får man cyka! sovjet lirare....
HoN där kunde man kicka folk genom vote. kan det vara något?

Förut vart jag rasande, nu bara tar jag det piano, släpper skiten. Jag ser bara till mitt game i.e. vad hade jag kunnat gör bättre osv? nu mera skrattar jag åt folk och använder konstruktiv kritik istället
Inte för att mmr blir bättre.. men ändå
Citera
2015-05-14, 21:06
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CypStek

det är så random vilka man hamnar med, det är var och varannat game som man har en som feedar med flit, ragar över något random.. Det är psykologist jobbigt att bli parad med dessa människor, det tar på energin. Speciellt när man försöker vara pedagogisk "vad vill du spela och var?" till svar får man cyka! sovjet lirare....
HoN där kunde man kicka folk genom vote. kan det vara något?

Förut vart jag rasande, nu bara tar jag det piano, släpper skiten. Jag ser bara till mitt game i.e. vad hade jag kunnat gör bättre osv? nu mera skrattar jag åt folk och använder konstruktiv kritik istället
Inte för att mmr blir bättre.. men ändå

I know that feel...

Det närmaste man kommer till röstning är ju rutan som kommer upp efter en match där man ombeds att svara om man vill spela igen.

Ibland tror man inte att medspelarna har klarat av 13:e nivån då jag för det mesta spelar rankade matcher.

Man ser klassiker som Witch doctor/sniper tankar torn, strength items på int hjältar, misslyckade counter picks etc. Ni vet sånt som man själv gjorde i början av sin dota karriär. Att detta syns på rankade matcher gör en fly förbannad.
Citera
2015-05-16, 11:29
Medlem
fattar fan inte hur man kan ha under 3k rating. Antingen är man efterbliven eller så är man ett litet barn med nada speluppfattning.
Citera
2015-05-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
fattar fan inte hur man kan ha under 3k rating. Antingen är man efterbliven eller så är man ett litet barn med nada speluppfattning.

alla är inte lika bra på allt, alla är praktiskt laggda andra är teoretiskt befattade. Bara för att man är en bra fotbolls coach betyder inte det att man kan spela lika bra.
sen att många under 3k är helt helt ok spelare och andra helt mentalcase är imo oförstårligt.
x
Citera
2015-05-16, 13:01
Medlem
Älskar när man tar techies och kör över alla. Underbar känsla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in