Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-21, 13:08
  #18589
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det är väldigt många ryssar och andra från östblocket på EU West.

Går så jävla mycket i vågor, vissa veckor inte en ryss sen får man games med 4 ryssar i laget flera gånger på rad . Det är så jävla mycket ryska accbuyers, fan sorgligt. Ser du en person som spelar som en kratta och har 2500 commends visade på profilen så vet man att det är en accbuyer 100% (alla bottar som farmar mmr commendar varandra varje game).
Citera
2018-01-22, 09:25
  #18590
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Går så jävla mycket i vågor, vissa veckor inte en ryss sen får man games med 4 ryssar i laget flera gånger på rad . Det är så jävla mycket ryska accbuyers, fan sorgligt. Ser du en person som spelar som en kratta och har 2500 commends visade på profilen så vet man att det är en accbuyer 100% (alla bottar som farmar mmr commendar varandra varje game).

Är det det det beror på alltså! Fattar ibland inte hur folk spelar, för när jag kollat in deras profiler efter matchen har de haft tusentals spelade spel och commends. Skämmigt tamigfan! Får nog hålla mig till rankat EU West och kanske prova de amerikanska regionerna...
Citera
2018-01-22, 20:15
  #18591
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Är det det det beror på alltså! Fattar ibland inte hur folk spelar, för när jag kollat in deras profiler efter matchen har de haft tusentals spelade spel och commends. Skämmigt tamigfan! Får nog hålla mig till rankat EU West och kanske prova de amerikanska regionerna...

Det stora problemet med usa servrarna (förutom människor från peru), är att mmren inte följer samma kurva. 4k i eu / asien är typ 5k i usa. Så du kommer få spela med mycket sämre människor. Det man dock kan älska i usa är att nästan alla använder voice com, riktigt soft.

Nu vet jag iof inte om de ändrat detta med nya mmr systemet, men förr var det så¨iaf.
Citera
2018-01-30, 04:08
  #18592
Medlem
girigfans avatar
hej om nån skulle kunna kika på denna video och hjälpa mig vore det underbart. match id: 3707084432
jag spelar brislteback men asså jag ahr ingen jävla aning om hur jag ska göra för att vinna matchen. det är låg mmr nivå men asså ändå är det en 900 gpm sf i det andra laget. monkey king är rankad högst i laget på 3k ungefär men, ja kika på videon och ni förstår snabbt vilken idiot han är. det känns som att han köpt accountet eller nåt, varför börjar han med wraith band istället för hatchet/stout när han möter sf mid. jättesnällt ifall man kan få rekommendationer
Citera
2018-01-30, 04:13
  #18593
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Om jag tar bort Russia från regions, försvinner ryssarna från mina spel då? Eller har dem smittat ner EU West och EU East också?
trodde du att folk skulle gnälla om det vore så enkelt? -_-
Citera
2018-02-01, 22:45
  #18594
Medlem
wastaahs avatar
your selected language is now a much greater factor when determining matchmaking


PRAISE!
Citera
2018-02-02, 09:57
  #18595
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
your selected language is now a much greater factor when determining matchmaking


PRAISE!

Vi får väl se hur det fungerar i praktiken vad stoppar en endast rysktalande ryss att pricka i "English" och fortsätta spela som vanligt på eu west.

Mitt problem med ryssar är inte alltid på grund av språket dock, det är deras attityd, den här vi mot världen attityden. "queue på eu west, medspelarna skriver på engelska; troligtvis 4 amerikanare i laget så jag pickar furion jungle som 5:e och sista pick och afk junglar även fast laget egentligen behöver en till support för att vinna matchen men jag är ryss och vi hatar västvärlden."

Det spelar egentligen ingen roll vilket språk någon kommunicerar i om de har en sådan attityd.
__________________
Senast redigerad av 56k 2018-02-02 kl. 09:59.
Citera
2018-02-18, 19:00
  #18596
Medlem
Denna jävla rankingsystem är så obalanserad så det är sjukt!

Ja var 1900 mmr på HoN. Spelade mot proffs varje dag eller högt uppsatta spelare.

Spelat dota i kanske 4 månader. Började på 4300mmr. Gått ner mig till 3k mmr. Ja carryar varje game och då menar jag varje game.

Spelare förstår verkligen inte på sig själva spelet. Spelat med några vänner som ligger på 5k mmr och dom suget verkligen dase.

På dota finns det saker som folk i sitt eget lag kan sabotera rejält för. Sno xp guld från carries, wardar inte, köper tome of knowledge ist för dom som behöver den mest, Feedar, pushar inte, afk.

Det är synd. Tror flera bra spelare kmr sluta med skiten för att spela med plebs suger verkligen kuk. Ingen tävlingsanda i laget, callar man så lyssnar dom inte. Tror ja haft knske max 5 games då hela laget snackar med varandra och kör teamplay. Det som är dota lxm.

Sett flera andra super duktiga spelare i 3-4 bracket. På HoN så var matcherna mycket mer jämnare!! På 1500 rating så var det 1500 skills som gällde. Smurfade man så dominerade man. 1700 var lätt också att smurfa. Dota är en helt annan historia. Så jävla lätt att turtla.
Citera
2018-02-18, 22:59
  #18597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Denna jävla rankingsystem är så obalanserad så det är sjukt!

Ja var 1900 mmr på HoN. Spelade mot proffs varje dag eller högt uppsatta spelare.

Spelat dota i kanske 4 månader. Började på 4300mmr. Gått ner mig till 3k mmr. Ja carryar varje game och då menar jag varje game.

Spelare förstår verkligen inte på sig själva spelet. Spelat med några vänner som ligger på 5k mmr och dom suget verkligen dase.

På dota finns det saker som folk i sitt eget lag kan sabotera rejält för. Sno xp guld från carries, wardar inte, köper tome of knowledge ist för dom som behöver den mest, Feedar, pushar inte, afk.

Det är synd. Tror flera bra spelare kmr sluta med skiten för att spela med plebs suger verkligen kuk. Ingen tävlingsanda i laget, callar man så lyssnar dom inte. Tror ja haft knske max 5 games då hela laget snackar med varandra och kör teamplay. Det som är dota lxm.

Sett flera andra super duktiga spelare i 3-4 bracket. På HoN så var matcherna mycket mer jämnare!! På 1500 rating så var det 1500 skills som gällde. Smurfade man så dominerade man. 1700 var lätt också att smurfa. Dota är en helt annan historia. Så jävla lätt att turtla.

Har du lyckats ta dig ifrån 4300 till 3000 är det nog dig det är fel på. Jag är en hyfsad supportspelare som har lirat i flera år och tagit mig från 3500 mmr till 4500 mmr på denna tid. Det vill säga en väldigt långsam progression framåt, men definitivt inget massivt störtdyk bak. De flesta matcher är helt okej och definitivt inte så illa som du beskriver.
Citera
2018-02-18, 23:15
  #18598
Medlem
72826s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Denna jävla rankingsystem är så obalanserad så det är sjukt!

Ja var 1900 mmr på HoN. Spelade mot proffs varje dag eller högt uppsatta spelare.

Spelat dota i kanske 4 månader. Började på 4300mmr. Gått ner mig till 3k mmr. Ja carryar varje game och då menar jag varje game.

Spelare förstår verkligen inte på sig själva spelet. Spelat med några vänner som ligger på 5k mmr och dom suget verkligen dase.

På dota finns det saker som folk i sitt eget lag kan sabotera rejält för. Sno xp guld från carries, wardar inte, köper tome of knowledge ist för dom som behöver den mest, Feedar, pushar inte, afk.

Det är synd. Tror flera bra spelare kmr sluta med skiten för att spela med plebs suger verkligen kuk. Ingen tävlingsanda i laget, callar man så lyssnar dom inte. Tror ja haft knske max 5 games då hela laget snackar med varandra och kör teamplay. Det som är dota lxm.

Sett flera andra super duktiga spelare i 3-4 bracket. På HoN så var matcherna mycket mer jämnare!! På 1500 rating så var det 1500 skills som gällde. Smurfade man så dominerade man. 1700 var lätt också att smurfa. Dota är en helt annan historia. Så jävla lätt att turtla.

För att lyckas i solo-rankat måste du vara riktigt skarp som carry och lära dig vad folk generellt i just den MMR-poolen är för dumma för att kontra.
När du kommer upp i högre MMR så börjar folk förstå sig på spelet och du kan börja lira normalt.

Party-rankat är ändå roligare, hitta ett skönt gäng och spela för skojskull.
Citera
2018-02-19, 00:21
  #18599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72826
För att lyckas i solo-rankat måste du vara riktigt skarp som carry och lära dig vad folk generellt i just den MMR-poolen är för dumma för att kontra.
När du kommer upp i högre MMR så börjar folk förstå sig på spelet och du kan börja lira normalt.

Party-rankat är ändå roligare, hitta ett skönt gäng och spela för skojskull.

Tror inte du riktigt läste vad jag skrev. 1900 mmr på HoN är cirka 7-9kmmr på dota2.

Det spelar ingen roll om du kör carrie. Man vinner hur lätt som helst om man får 2 st hyfsade spelare. Du kan inte enda ett game solo medans dom andra väljer att farma skogen och fittar sig konstant. Dom pickar också värdelösa picks och blir alltid contrade. En spelare kan inte vinna en dota match om 4 st är retards.

Dota2 måste man köra 5 man que eller iaf 2! Solo så måste man ha mycket tur.
Citera
2018-02-19, 00:24
  #18600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Har du lyckats ta dig ifrån 4300 till 3000 är det nog dig det är fel på. Jag är en hyfsad supportspelare som har lirat i flera år och tagit mig från 3500 mmr till 4500 mmr på denna tid. Det vill säga en väldigt långsam progression framåt, men definitivt inget massivt störtdyk bak. De flesta matcher är helt okej och definitivt inte så illa som du beskriver.

Mannen ja var 1946mmr på HoN. Spelat med alla legender varje dag och om du inte fattar att det är fel på systemet att ja ska vara en 3 k spelare så är du riktigt naiv. Men fortsätt du tro på systemet

Okey om ja hde varit trevlig mot teamet kanske dom inte skulle börja grina och ta det personligt. Men ja kan intr hålla mig! HoN spelare visste om sin plats och såg om någon var bättre. Dota2 spelare är så jävla blåsta!

Edit: När ja var 4300mmr så var ja helt nybörjare på dota så det låter helt logiskt att när ja inte ens visste vad xp runes var och vara 4300 till nu 3000 då man lärt sig nästan allting och carrya varje game låter låter inte värst logiskt i mina öron. Sluta kolla på rankingen kolla hur matcherna ser ut istället. HoN håller såååå mycket högre nivå en dota. Fan 4-5 k mmr alla dom suger fan kuk också.
__________________
Senast redigerad av fLASH11 2018-02-19 kl. 00:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback