Citat:
Ursprungligen postat av
Fugglarn
Just nu, 3032 eller något annat hemskt.
3k mmr är riktigt ruttet att spela på, har inte känt att det är värt att ens försöka spela upp mmr:en därifrån. Blev kalibrerad på 3020 för två år sedan ca (när nu mmr släpptes, minns inte exakt), men eftersom jag sällan spelar solo så har jag inte brytt mig om att spela på den sedan dess. Spola fram ca 20 månader och jag försökte mig på några games för att se om man kunde bättra på siffrorna lite, säger sig självt att jag efter mer än ett och ett halvt års spelande ökat lite i skillnivå sedan jag kalibrerades. Det visade sig dock att medspelarna man hamnade med där var extremt mycket sämre än de jag placeras tillsammans med i orankade games, så det blev en riktig pina att ta sig igenom dem. Av 6 games spelade fick jag de tre första 2 games där en person sprang mid nonstop och feedade eftersom han inte fick den hjälten han ville ha (det var i captains mode) och ett game som lifestealer där clockwerk hotade med att tvångsfeeda om han inte fick solo safelane farm och förpassa mig in i junglen, eftersom han sade att det var omöjligt att spela solo offlane clockwerk
Efter det fick jag 3 games jag lyckades vinna för att få tillbaka min mmr över 3k åtminstone, men även där var det allt annat än roliga games där man fick tjata på allt och alla för att de skulle röra på sig från lanes, gå med laget, pusha etc. Helt enkelt var det inte på något vis
roligt att spela dota där, fanns ingen njutning i matcherna öht. Så även om jag förmodligen skulle kunna spela upp min mmr om jag gav mig på det så är det inte värt det eftersom jag skulle behöva ta mig igenom hundratals horribla matcher innan jag ens har 4k, och detta bara för en siffra. Då har jag mycket trevligare i vanliga pubs, det blir självklart en del värdelösa matcher där med, men generellt sett är nivån betydligt högre där. Jag kan bara anta att jag matchas efter en hidden mmr baserad på mina spelresultat under alla år, medan rankat strikt placerar mig efter den siffra som står på mitt konto, vilket gör att det inte finns någon mening i det för mig att spela rankat. Någon annan som upplever samma sak som mig, dvs att nivån på vanliga pubs är betydligt högre än deras rankade motsvarigheter?