2014-07-27, 21:53
Medlem
kjellouts avatar
Jävlar va ni klagar på MMR. Jag tycker det funkar bra, precis som han killen som drog upp från 3-5 säger så är det oftast picksen man förlorar pga på min nivå iaf som är 4.6.

Folk går inte 0-20 varje game och när någon blir en feedcake så är det oftast pga dålig teamsetup och kass decisionmaking.
Citera
2014-07-27, 21:56
Medlem
rehyptols avatar
Nu jävlar har jag tröttnat på det här snacket.

Ni som ligger på den ratingen och ni klagar, ta ett game med mig, jag ligger inte så högt men antagligen högre än er så får jag se hur ni spelar, vi kör igång om en timma, lägg till Alex92.
Citera
2014-07-27, 22:46
Medlem
Upp med replay här sen!
Citera
2014-07-27, 23:56
Medlem
Hjälp vad gnäll det är på rating hit och dit, ratingen tar (nästan) alltid ut sin rätt i slutändan, har ni fastnat på 4k så är det bara fortsätta nöta tills DU blir bättre och är redo att klättra, har kollat igenom min friendlist för att kolla var alla ligger, jag kan inte se någon som ligger lägre än de förtjänar, dock några som ligger högre, har vissa som t.ex. aldrig lirat en cw eller sett mycket comp dota och ligger på 5k+. Jag ligger på 5,5k och började på 4,5. Jag har spelat allt möjligt men mest mid får jag väl säga, bara för ni kollar på mycket dota och spelar mycket så är ni inte automatiskt 5k. Dessutom är det helt annorlunda att spela pub och man måste tänka helt annorlunda mot hur man spelar i premades, om ni ligger under en viss rating som ni tycker ni bör ha så kan ni inte skylla på era medspelare, för tillslut möter ni dessa "0-20" mid och borde således få en freewin
Citera
2014-07-28, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Om du ligger på 3.3k mmr och snittar 30 lh efter 10 min som carry är du tyvärr urusel. Du bevisar även hur trasigt MMR-systemet är.
Vissa på 3,3k är dåliga på att lasthitta men bättre på annat och vice versa. Antar att du har märkt att andra spelare i dina matcher är sämre än dig på att lasthitta. Du är antagligen sämre på andra saker istället, vilket är anledningen till att du inte klättrar uppåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Ja din MMR avgörs efter några hundra matcher, det kan jag köpa. Men enligt lagen om alltings jävlighet så kan du ha otur 90% av matcherna du spelar och bara få seghjärnor som feedar och gör samma misstag om och om igen. Eller är det helt osannolikt?
Det är klart det är teoretiskt möjligt, bara väldigt osannolikt.

Citat:
jag känner att enda anledningen till att folk hamnar på 50/50 är för att MMR är uppbyggt så att om du vinner hamnar du med förlorare och tvärt om. Det måste vara så för varje gång jag vinner får jag GARANTERAT en tokdålig feeder i mitt lag matchen efter. Det är designat så att det ska finnas en bred genomsnittlig nivå av spelare och att alla ska få känslan av att kunna fortsätta spela. Förlorar man 3 matcher i rad hamnar man ofta med någon smurf-mid-carry som fullständigt brutaliserar motståndarna. Ska börja anteckna mina rundor så får vi se om ett par hundra matcher om min teori kan stämma.
Nä, detta vore ju vansinning matchmaking-design. Folk hamnar på 50/50 eftersom man i snitt har 50%:s sannolikhet att vinna varje match om man matchas med spelare som är lika bra som en själv. Det är enda anledningen.

Och kom ihåg: Det är alltid ett lotto att spela pubs, så sluta har förväntningar på de matcherna så blir du inte besviken. Särskilt solo queue. Spela stacks istället.
Citera
2014-07-28, 07:15
Medlem
skattlangarns avatar
Citat:
Ja din MMR avgörs efter några hundra matcher, det kan jag köpa. Men enligt lagen om alltings jävlighet så kan du ha otur 90% av matcherna du spelar och bara få seghjärnor som feedar och gör samma misstag om och om igen. Eller är det helt osannolikt?

jag känner att enda anledningen till att folk hamnar på 50/50 är för att MMR är uppbyggt så att om du vinner hamnar du med förlorare och tvärt om. Det måste vara så för varje gång jag vinner får jag GARANTERAT en tokdålig feeder i mitt lag matchen efter. Det är designat så att det ska finnas en bred genomsnittlig nivå av spelare och att alla ska få känslan av att kunna fortsätta spela. Förlorar man 3 matcher i rad hamnar man ofta med någon smurf-mid-carry som fullständigt brutaliserar motståndarna. Ska börja anteckna mina rundor så får vi se om ett par hundra matcher om min teori kan stämma.

Se till att även anteckna hur du presterar själv i matcherna också. Folk som klättrar i rating över ett antal hundra matcher är inte på grund av tur.
Citera
2014-07-28, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baluch
Vissa på 3,3k är dåliga på att lasthitta men bättre på annat och vice versa. Antar att du har märkt att andra spelare i dina matcher är sämre än dig på att lasthitta. Du är antagligen sämre på andra saker istället, vilket är anledningen till att du inte klättrar uppåt.
Jag har inte sagt någonting om att jag inte klättrar uppåt, vet inte vart du fått det ifrån. Dessutom hade det du sa absolut inte behövt vara anledningen till varför om detta nu var fallet.

Det du påstår är löjeväckande.
Citera
2014-07-28, 17:27
Medlem
Körde ett game nyss och förlorade för att mina carrys köpte fel items och fick sämre farm än motståndarna. Som clockwerk kan jag tyvärr inte göra allting även fast jag wardade gankade och presterade överlägset bäst i laget. Motståndarna sa t.om "almost 5v1 lol gj clock". Men vad spelar det för roll när teamet suger?

Men men, vartannat game så vinner man plättlätt och vartannat game förlorar man brutalt. Så balanserat är dota. 3-4 jämna matcher som var roligt att spela av 400 spelade är helt sjukt dåligt balanserat. Bara ett fåtal elitister som tror att det är balanserat. Har friends på steam med 4000+ som suger getstjärt så vilken MMR är "bra"? Hur kan folk som är betydligt sämre än mig ha 1200 mer rating?

sen så undrar jag om 100 creep kills på 20 min är ett bra tempo att ha som carry? Det är där jag ligger typ. Både som solo lane och när jag går dual.
Senast redigerad av Istidraj 2014-07-28 kl. 18:04.
Citera
2014-07-28, 20:39
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Körde ett game nyss och förlorade för att mina carrys köpte fel items och fick sämre farm än motståndarna. Som clockwerk kan jag tyvärr inte göra allting även fast jag wardade gankade och presterade överlägset bäst i laget. Motståndarna sa t.om "almost 5v1 lol gj clock". Men vad spelar det för roll när teamet suger?

Men men, vartannat game så vinner man plättlätt och vartannat game förlorar man brutalt. Så balanserat är dota. 3-4 jämna matcher som var roligt att spela av 400 spelade är helt sjukt dåligt balanserat. Bara ett fåtal elitister som tror att det är balanserat. Har friends på steam med 4000+ som suger getstjärt så vilken MMR är "bra"? Hur kan folk som är betydligt sämre än mig ha 1200 mer rating?

sen så undrar jag om 100 creep kills på 20 min är ett bra tempo att ha som carry? Det är där jag ligger typ. Både som solo lane och när jag går dual.

Spelare på 5k är inte bättre än en del på 3.5k. Min ena polare fick börja 4.9k efter placeringsmatcherna och nu är han nere på 3.2k jag fick börja på 3.6 och är uppe på 4.9 solo. 5.3 team, och jag märker ingen större skillnad på spelarna, visst nått blåbär kommer det ju när man lirar på 3.5k men det gör det även på 5k.. Skillnaden är väl att det är fler betydligt bättre spelare än hyfsade på 5k.
Citera
2014-07-28, 23:02
Medlem
Citat:

Beror helt på vilken carry du spelar, jag brukar vara besviken om jag inte har 100 efter 15 minuter oavsett hero, spelar jag SF är jag besviken om jag inte har 100 efter 12 minuter, spelar jag AM är jag besviken om jag inte har 325 efter 30 min. Det går inte att säga vad som är decent men 100 efter 15 min bör man fixa som safelane freefarm, utan problem, minst 220 efter 30 min är också ett mål.

För att lära dig lasthitta och freefarma så gör du de lättast genom att hosta ett eget game och bara träna lasthits. Några knep som jag kommer på på rak arm är att (om du har autoattack on) använda move knappen, klicka move och ställ dig framför creepet du vill lasthitta och sen slår du bara när creepet har rätt HP, då går det inte att faila. Även viktigt att hålla lanen, håll den alltid precis framför där ditt torn inte når, pushas lanen till motståndarens torn så kommer dels deras offlane få XP men du kommer även få creepsen framför ditt eget torn efteråt vilket försvårar lasthits. Spelar du heros som kan farma snabbt i woods också så be dina sups börja stacka så du enkelt kan gå in och plocka stacks. När du ska zona motståndarens hero så klicka inte på heron utan klicka på marken och låtsas som att du ska attackera honom istället, gör inte detta när något av dina creeps kommer dö, då kommer motståndarens creeps prioritera dig efter att ditt creep har dött åndå, råkar creepsen attackera dig ändå så spammdenia ditt eget creep (behöver inte vara deniebart). Pullar dina medspelare så försök hålla motståndarens creeps från ditt torn, gå runt me creepsen i cirklar tills dina egna creeps kommer, annars får du push efter att ditt torn har sänkt motståndarnas creeps.

Några av knepen är säkert självklara för vissa men nu skrev jag ner de viktigaste man bör tänka på när man freefarmar. Jag har sett många carrys som springer fram och drar en klassisk "harass" på offlanearen utan att man ens kan döda honom, det är nästintill förbjudet för då kommer lanen att pushas (för motståndar creepsen kommer attackera dig), håll lanen istället och låt dina support zona, gärna långt ifrån creepsen.

Det här var inte ett svar specifikt till dig utan har sett många som snackar om lasthits osv här!
Citera
2014-07-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groen555
Beror helt på vilken carry du spelar, jag brukar vara besviken om jag inte har 100 efter 15 minuter oavsett hero, spelar jag SF är jag besviken om jag inte har 100 efter 12 minuter, spelar jag AM är jag besviken om jag inte har 325 efter 30 min. Det går inte att säga vad som är decent men 100 efter 15 min bör man fixa som safelane freefarm, utan problem, minst 220 efter 30 min är också ett mål.

För att lära dig lasthitta och freefarma så gör du de lättast genom att hosta ett eget game och bara träna lasthits. Några knep som jag kommer på på rak arm är att (om du har autoattack on) använda move knappen, klicka move och ställ dig framför creepet du vill lasthitta och sen slår du bara när creepet har rätt HP, då går det inte att faila. Även viktigt att hålla lanen, håll den alltid precis framför där ditt torn inte når, pushas lanen till motståndarens torn så kommer dels deras offlane få XP men du kommer även få creepsen framför ditt eget torn efteråt vilket försvårar lasthits. Spelar du heros som kan farma snabbt i woods också så be dina sups börja stacka så du enkelt kan gå in och plocka stacks. När du ska zona motståndarens hero så klicka inte på heron utan klicka på marken och låtsas som att du ska attackera honom istället, gör inte detta när något av dina creeps kommer dö, då kommer motståndarens creeps prioritera dig efter att ditt creep har dött åndå, råkar creepsen attackera dig ändå så spammdenia ditt eget creep (behöver inte vara deniebart). Pullar dina medspelare så försök hålla motståndarens creeps från ditt torn, gå runt me creepsen i cirklar tills dina egna creeps kommer, annars får du push efter att ditt torn har sänkt motståndarnas creeps.

Några av knepen är säkert självklara för vissa men nu skrev jag ner de viktigaste man bör tänka på när man freefarmar. Jag har sett många carrys som springer fram och drar en klassisk "harass" på offlanearen utan att man ens kan döda honom, det är nästintill förbjudet för då kommer lanen att pushas (för motståndar creepsen kommer attackera dig), håll lanen istället och låt dina support zona, gärna långt ifrån creepsen.

Det här var inte ett svar specifikt till dig utan har sett många som snackar om lasthits osv här!

Skitbra, en enda sak kan jag komma på (som spelar mestadels mid) är att man kan använda just hero-aggro (när du gör attack move, right click, på motståndaren) precis skottet innan dom ska ta en last hit. Överjävligt jobbigt att möta någon som är extremt duktig på detta i en 1v1 lineup... På så vis slår dom ett slag för tidigt på creepet med lågt hp och du kan ta denyen alternativt att creepet dör av motståndarens creeps.
Prioritera dock definitivt att ta dina egna last hits över denies.
Citera
2014-07-28, 23:51
Medlem
thejams avatar
Steam nere för er också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in