2015-05-13, 23:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Till trots hur mycket jag hade hoppats på att Klasen åter spättade ner sina bopålar i Lule-tjälen, så ska jag ärligt säga att jag hittills är väldigt nöjd med vad som redovisats a´la nybörjare/amatörer/förståsigpåare/nån nykomling här i Norrbottnen.

Som det gavs uttryck för i pk angående missnöje angående antal importer kan jag inte annat än att hålla med. Vem fan vill bli ett nytt Växjö menar jag? Utrikiska i båset, och ett överförfriskat bås som sportchef. Men jag känner ändå ett visst lugn över dessa siffror:

MV: Larsson, Lassinantti. Norrbotten.

B: Oskarsson, Sandström, Savilahti Nagander. Norrbotten.

F: Fabricius, Forsberg, Harju, Strömwall. Norrbotten.

Så håll din fula käft stängd belackare av denna sanna och underbara norrbottniska hockey!

Dagens dollar-regn bjuder Stefan Enbom på via aviserandet av 12M satsade på egna produkter från Norrbotten. Det här är precis vad Norrbotten behöver.
Senast redigerad av BallaKlava 2015-05-14 kl. 00:08.
Citera
2015-05-13, 23:40
Medlem
J.R.s avatar
HV71 har som bekant haft krismöte ikväll om Andreas Johansson alternativt sportchefernas position i klubben framöver.
Vad jag vet har inte hörts om vad resultatet blivit. Har Andreas fått foten eller kommer någon ny tränare in och "assisterar" psycho? Kanske man väljer att göra sig av med Stillman, Davidsson i stället, kanske det rätta.
Spännande att se hur sk. svågerpolitik kan förstöra en klubb inifrån. Stackars Chris Abbott som hamnade där.
Citera
2015-05-14, 00:28
Bannlyst
Fuck you MoDO https://twitter.com/Hockeymedia_nu/status/598005231817994240
Citera
2015-05-14, 00:42
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Fuck you MoDO https://twitter.com/Hockeymedia_nu/status/598005231817994240
Enligt rykten.. Tror nog att Luleå kan knipa honom också om dom inte hittat någon bättre back.
Well, i slutändan kanske kyrkorna/pengarna i Jönköping väger tyngre än Andreas Johanssons djävulsaktiga beteende, vi får väl inom kort se vart Welch hamnar.
Citera
2015-05-14, 01:03
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
HV71 borde ha varit förberedda på tjafs när man anställer ADHD-Johansson som coach. Säger inte att han gjort ett dåligt jobb med laget men det kommer knappast som en blixt från klar himmel att han inte alltid rättar sig i ledet och ger fan i att sticka ut. Dessutom borde man hantera situationen bättre när den väl uppstår.
Citera
2015-05-14, 06:37
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
HV71 har som bekant haft krismöte ikväll om Andreas Johansson alternativt sportchefernas position i klubben framöver.
Vad jag vet har inte hörts om vad resultatet blivit. Har Andreas fått foten eller kommer någon ny tränare in och "assisterar" psycho? Kanske man väljer att göra sig av med Stillman, Davidsson i stället, kanske det rätta.
Spännande att se hur sk. svågerpolitik kan förstöra en klubb inifrån. Stackars Chris Abbott som hamnade där.

Haha, det tar aldrig slut. Ni är så jävla genomusla. Förra veckan var det något annat Luleåtroll som yrade och nu är det du..

Göra sig av med Stillman och Davidsson. Varför?

Belys mig/oss gärna!
Senast redigerad av Emba 2015-05-14 kl. 07:07.
Citera
2015-05-14, 09:31
Bannlyst
Citat:
Enligt rykten.. Tror nog att Luleå kan knipa honom också om dom inte hittat någon bättre back.
Well, i slutändan kanske kyrkorna/pengarna i Jönköping väger tyngre än Andreas Johanssons djävulsaktiga beteende, vi får väl inom kort se vart Welch hamnar.
Fuleå, varför skulle han gå till Fuleå? Vad har han för anknytning till den staden och laget?

Varför skulle han vara så dyr att du tjuter över pengar? Det är liksom Noah Welch, inte Sidney Crosby vi talar om.

Varför skulle Noah och aborten ha problem med en transatlantiskt tränarstill?
Senast redigerad av Skogsrök 2015-05-14 kl. 09:34.
Citera
2015-05-14, 09:33
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Haha, det tar aldrig slut. Ni är så jävla genomusla. Förra veckan var det något annat Luleåtroll som yrade och nu är det du..

Göra sig av med Stillman och Davidsson. Varför?

Belys mig/oss gärna!
Så allt är lugnt i HV71 menar du?
Får man inte spekulera kring maktkampen mellan de olika falangerna inom föreningen utan att bli kallad usel? Nä det här kan inte HV tiga sig igenom och låtsas som ingenting, någon måste bort kanske allihopa.
Citera
2015-05-14, 10:53
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Eller så blir det en Södertälje och det blir div 1 nästa år.
Ja, på pappret vinns ju inga matcher. Det vill till att laget drar åt samma håll. Annars kan det gå åt helvete.
Citera
2015-05-14, 10:59
Medlem
Citat:

Klart Welch kan välja Fuleå när köpelaget betalar en monster lön.

Hur var det,visade Balle några uppgifter på lönebudgeterna? Eller yrade han som vanligt?
Citera
2015-05-14, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Klart Welch kan välja Fuleå när köpelaget betalar en monster lön.

Hur var det,visade Balle några uppgifter på lönebudgeterna? Eller yrade han som vanligt?
Nu när Noah fått känna smaken av guld, så tror jag att han mest är intresserad utav klubbar som har en rimlig chans på guldet.

Klubbar med rimlig chans idagsläget torde ju vara klubbar som har vunnit guld mer än två gånger. Alltså typ HV71, Skaik, Färjestad, Frölunda. Att jag räknar bort Brynäs och DIF är mest för att jag gör bedömningen att de inte riktigt har samma ekonomi att avlöna trupp för som ovanstående lag.

Luleå och MoDo har ju absolut ingenting att komma med. Kan inte förstå alls vad de skulle kunna locka Welch med.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-05-14 kl. 11:28.
Citera
2015-05-14, 11:37
Medlem
Rhett till LHC?

https://twitter.com/Hockeymedia_nu/status/598540592151449600

Återigen någon som börjar följa något lag på twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in