2015-05-17, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Klasen är född i Stockholm. Lira juniorhockey i Huddinge.

Jag vet,ironi. Men inavlet i norr tror på riktigt att han är född i Luleå.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja. På den tiden var ju FBK lite mer på tårna och bättre än Luleå. Tur att tiderna förändras så att dom bra spelarna går till Luleå och inte tvärtom.

Har Luleå redan vunnit sm guld säsongen 15/16?

Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Lite kaxigt av Porser.

"@FruktHamster: Till er som gråter över hur @LuleaHockey äger Sillyn:
Kan ni inte samlas på en plats så jag kan slicka i mig alla era salta tårar samtidigt?"

En ny Fahlander i Svenskhockey. Men som man tänker i Luleå. All pr är bra pr. Eller som Ledin sa. Hellre ökänd än okänd.

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Källa på det?

Fråga bög balle botte om det. Och då kan trollet ta fram lönebudgeterna. Och källan på Brynäs tröjor.
Citera
2015-05-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Eller så finns det inte tillräckligt bra centrar på marknaden? Den enda klasscenter som kommit in är väl Thoresen och då är det inte ens säkert att han kommer lira center.

Och så släpper ni systern till HV för att ta in Rajala,som egentligen inte vill spela hos er utan i stora mäktiga Färjestad.

Intressant detta

Eller vad säger dina källor?
Citera
2015-05-17, 11:37
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Och så släpper ni systern till HV för att ta in Rajala,som egentligen inte vill spela hos er utan i stora mäktiga Färjestad.

Intressant detta

Eller vad säger dina källor?

Systern är en 3:e center, men vill HV betala 250k+ för den rollen så varsågod.
Ingen är ledsen i Luleå.
Citera
2015-05-17, 12:17
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Systern är en 3:e center, men vill HV betala 250k+ för den rollen så varsågod.
Ingen är ledsen i Luleå.

Det var väl ett jäkla gormande om skamligt och att han inte fick bättre bud så han blev tvingad bort.
Citera
2015-05-17, 12:31
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Sallinen och Abott håller hög klass. Ritchie och Ryno är bra. Sen finns det några intressanta, Earl och Anderson t.ex. och det är ju bara i SHL.

Inga kioskvältare dock.

Luleå Hockey har framförallt saknat skicklighet och det får man in i Rajala och det på Chris bekostnad. Jag vet inte vem jag hade bytt ut mot Chris faktiskt. Chris ska inte spela PP och vette fan om det är värt 200 000 /mån plus sociala för en spelare som ska vinna tekningar?

Däremot faller ju ett större defensivt ansvar på Fabbe, Granström och Foppa nu. Wallmark kommer behöva visa upp ett smart tvåvägsspel han också. Det kommer bli intressant att följa.
Citera
2015-05-17, 12:38
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Inga kioskvältare dock.
Jag hade dock hellre tagit Sallinen än Sweatt i ert läge. Abbott hade varit perfekt han också.
Citera
2015-05-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen

Tillräkligt bra centrar för Luleå snackar han väl om. Dessa du räknar upp kanske platsar i resten av Sveriges amatörföreningar, men de får vara glada om de hade landat ett materialarjobb i laget, staden, supportrarna, ALLA är avundsjuka på (jag snackar såklart om Luleå).

Jo, Luleå vann ju trots allt guld för 20 år sedan. Bara Linköping som har sämre facit va?
Citera
2015-05-17, 14:13
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterlyst
Jo, Luleå vann ju trots allt guld för 20 år sedan. Bara Linköping som har sämre facit va?

Ja.. och Timrå IK, Leksands IF, Södertälje SK, AIK, Björklöven IF, Malmö Redhawks, Västerås IK, Mora IK, Rögle BK, Örebro både IK och HK, Hammarby IF och Väsby IK för att nämna andra som spelat i högsta ligan i ishockey i Sverige.

Massor av journalister och förståsigpåare har dömt ut Luleå HF, att varken laget eller staden platsar i en modern högsta serie i Sverige. Samma sak sade de om Timrå IK och i det fallet fick de rätt. Luleå har snarare räckt långfingret åt t.ex Tomas Ros.

Vem talar om de fyra stora idag? Ni minns HV-71, Färjestad, Frölunda och Linköping som alla var för stora för den svenska ankdammen och som skulle bilda egen stängd liga, eget flygbolag o.s.v.

Istället har ju inte minst Skellefteå räckt fingret åt hela hockeysverige med sin dominans, men också Växjö som på bara några säsonger parkerat HV som lillebror i Småland. Färjestad missade t.om slutspel.

Ser man till lag som aldrig behövt kvala sig kvar eller spela i någon annan serie efter jul än Elitserien / SHL de senaste 20 åren blir listan ganska kort: Luleå HF. (Nej, inte ens Färjestad har sluppit undan då de fick spela kval 1993/94 - dock en att förväxla med de senaste årens kvalserie).

Färjestad är ändå dominanten i svensk hockey de senaste 15 åren och de ser faktiskt ut att landa ett intressant lagbygge till den kommande säsongen. Kanske inte någon favorit till guldet som de annars alltid brukar kunna utropas till men ett lag som kan bli bättre säsongen efter. Lite nytänk i Karlstad.
Senast redigerad av -=Magnus=- 2015-05-17 kl. 14:22.
Citera
2015-05-17, 14:23
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det var väl ett jäkla gormande om skamligt och att han inte fick bättre bud så han blev tvingad bort.

Det finns olika versioner, dock har systrarna tidigt (slutet på 2014) sökt jobb i Växjö Lakers.
Allt drama beror på att drama Queens systrarna sisters inte kunde ta en lägre roll till en lägre ersättning.
Citera
2015-05-17, 14:52
Medlem
Thains avatar
Växjö ska presentera minst en ny spelare imorgon. Vågar man hoppas på Gynge?

Kiiskinen - Rosén - Gynge som förstakedja vore inte fel
Citera
2015-05-17, 15:07
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Växjö ska presentera minst en ny spelare imorgon. Vågar man hoppas på Gynge?

Kiiskinen - Rosén - Gynge som förstakedja vore inte fel

Blir inte det en för offensivt lagd formation? Alla tre är väldigt starka framåt men har en hel del att förbättra i hemjobbet.
Citera
2015-05-17, 15:29
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Jag hade dock hellre tagit Sallinen än Sweatt i ert läge. Abbott hade varit perfekt han också.

Gräset är kanske grönare på andra sidan men med facit i hand blev aldrig Abbott den offensiva go to guy man hoppats på. Vad gäller defensiven så ja men hur mycket ska man betala för defensiva forwards?

Rent spontant så känns väl inte Sallinen - hos mig - som en spelare som leder ett lag till semifinal men det återstår väl att se.

Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Kan mycket väl vara så. Men varför inte vänta tills juli/augusti på att klasscentrarna i AHL/KHL blir lediga?

Att påstå att alla bra centrar är för dyra, och att man istället bara värvar ytterforwards tror jag inte på. Om Rajala blir klar, tjänar han garanterat över 350 000 i månaden. För dom pengarna skulle ni istället kunna hitta en riktigt bra center.

Vilka centrar tänker du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in