2015-04-19, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Ryno satt väl på ett kontrakt som inte hade fungerat, rent ekonomiskt, för en allsvensk förening. Det är väl först nu han har haft någon möjlighet till att tjäna pengar så det är ju inte så konstigt att han antagligen vill ha en marknadsmässig lön, eller ännu mer, nu när han har chansen, istället för att spendera sina bästa år i Allsvenskan och tjäna betydligt mycket mindre pengar.

Hade han fått samma kontrakt i Leksand som det han skrev på så tror jag att han säkert stannat, men när Leksand inte varit beredda att betala en marknadsmässig lön så blir det ju naturligt att Ryno lämnar.

Det blev väl helt enkelt så att Leksand inte kunde betala ens i närheten av vad Ryno kunde tjäna på annat håll, och därför kunde de således inte behålla honom. Inget konstigt med det, varken från Rynos eller Leksands sida.
Det är väl typ bara de som håller på Leksand som inte kunnat räkna ut det där än
Citera
2015-04-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Har du källa på detta?
Och varför skulle Thoresen inte välja Färjestad om dom nu är intresserade?

Själv tänker jag på vad Leffe sa efter/under pk när Skogs presenterades

Haha nä, men känslan säger verkligen att han inte kommer spela där, han ville väl köra i en Storstad etc!
Men ja, jag hoppas ju självklart på Djurgården, därför måste jag säga emot allt men det känns ändå för bra för att vara sant om han kommer till Djurgården, tycker nog alla

Men vad sa Leffe under pk?
Citera
2015-04-19, 21:13
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Flinet av Eriksson på presskonferansen när frågan om Thoresen kom upp säger allt.

Finns inget att diskutera, Thoresen är klar för Djurgården.
Citera
2015-04-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Haha nä, men känslan säger verkligen att han inte kommer spela där, han ville väl köra i en Storstad etc!
Men ja, jag hoppas ju självklart på Djurgården, därför måste jag säga emot allt men det känns ändå för bra för att vara sant om han kommer till Djurgården, tycker nog alla

Men vad sa Leffe under pk?

Typ något om att värva svenskar men att man räknar norrmän som värmlänningar. Kändes som att han ville ha något sagt där.
Citera
2015-04-19, 21:35
Medlem
Gavves avatar
Hade gärna länkat till Norrbottens-Kuriren men måste vara någon form av kund där verkar det som. Får väl ta det för vad det är. Chris Abbott verkar hur som inte särskilt nöjd över situationen. Ser ut att lämna Luleå.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/chris-abbott-uppges-lamna-lulea-hockey/

"Flera gånger har han uttryckt sin frustration över att Luleå inte har gett honom en kontraktsförlängning och att det endast, när de väl har erbjudit, bara sträckt sig över ytterligare en säsong.
– Jag tycker att jag förtjänar lite mer respekt när jag spelat sex år i klubben, tidigt visat vad jag vill och dessutom är kapten för laget, har Abbott sagt till Kuriren tidigare."
Citera
2015-04-19, 21:36
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Chris Abbott verkar för övrigt ha gjort sitt i Luleå, antar att de flesta här inne jublar över det. Själv så blir jag ledsen över att man inte verkar kunna komma överens med lagkaptenen, vet i fasen vad Osten tänker och hur han ska kunna ersätta Chris med en likvärdig eller bättre spelare utan att hosta upp rejält med slantar.
Extremt tråkigt om det nu stämmer men norrbottenskuriren verkar säkra på sitt scoop. Fast dom var ju säkra på att Pesonen skulle lira i Luleå också..
Artikeln i N-K innehåller inte någon som helst officiell kommentar utan hänvisar bara till en anonym källa.
Citat:
Men nu är sejouren Abbott över i Luleå Hockey.
Under söndagenskvällen kunde Norrbottens-Kuriren på webben avslöja att parterna går skilda vägar.
Enligt väl insatta källor har de förhandlat under den gångna helgen utan att nå en uppgörelse.
Senast redigerad av J.R. 2015-04-19 kl. 21:39.
Citera
2015-04-19, 22:09
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Extremt tråkigt om det nu stämmer men norrbottenskuriren verkar säkra på sitt scoop. Fast dom var ju säkra på att Pesonen skulle lira i Luleå också..
Artikeln i N-K innehåller inte någon som helst officiell kommentar utan hänvisar bara till en anonym källa.

Då är det antingen Cam eller agenten som är källan.
Citera
2015-04-19, 22:41
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Flinet av Eriksson på presskonferansen när frågan om Thoresen kom upp säger allt.

Norrbaggar brukar vara bra i Djurgården, bara hoppas att ryktet stämmer!
Citera
2015-04-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leddan
Norrbaggar brukar vara bra i Djurgården, bara hoppas att ryktet stämmer!

Är han inte Djurgårdare då?
Jag hoppas inte på Thoresen till Färjestad för då innebär det att man inte kommer få se Rajala spela i klädd tröja med snyggaste klubb skölden.
Citera
2015-04-19, 23:51
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Jag hoppas inte på Thoresen till Färjestad för då innebär det att man inte kommer få se Rajala spela i klädd tröja med snyggaste klubb skölden.

Hoppas du var ironisk. annars är du nog den enda i världen som väljer Rajala före Thoresen.
Citera
2015-04-19, 23:58
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye

Ja, Eriksson gav verkligen intrycket av att det var klart.
Citera
2015-04-20, 00:11
Medlem
leddans avatar
Citat:
Han kommer att bli det, det är många som blivit det efter att de lirat inför Sveriges skönaste kurva och hört SFGD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in