2015-05-13, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Min kran har fått in Fentanyl, det enda han sa var att de var "den starkaste styrkan" så antar 100 mcg då? Nu till grejen, han vill ha 2500 kr för det(!!). Är det normalt pris någonstans? Bor i mellersta Sverige. Tacksam för svar.
Nej, det är överpris. Ett 100 µg/72timmar går här (Skåne) runt 600-800 kr. Jag missbrukar inte längre, men följer en del personer o försöker hänga med i marknaden.

För övrigt tycker jag att man ska narkotikaklassa alla fentanyl-analoger som en grupp, unga folk dör ju som flugor av det... Jag kanske är lite upprörd, en av mina bästa vänner dog i en överdos för 3 veckor sen... Dock var det inte fentanyl.
Citera
2015-05-21, 21:47
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nej, det är överpris. Ett 100 µg/72timmar går här (Skåne) runt 600-800 kr. Jag missbrukar inte längre, men följer en del personer o försöker hänga med i marknaden.

För övrigt tycker jag att man ska narkotikaklassa alla fentanyl-analoger som en grupp, unga folk dör ju som flugor av det... Jag kanske är lite upprörd, en av mina bästa vänner dog i en överdos för 3 veckor sen... Dock var det inte fentanyl.

Beklagar din väns bortgång. Dock så hindrar ju inte narkotikaklassningen att folk dör. Jag har varit nära att dö säkert 20 gånger. Dock missbruksfri idag jag med. Brukar bara en gång i veckan, på fredag efter jobbet. Räcker gott så. Tack för svar!
Citera
2015-06-17, 18:06
Medlem
Triffiss avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20984584.ab

Citat:
Polisen gick ut med en varning för felanvändning av den starka medicinen under onsdagseftermiddagen.
Fyra unga personer har dött under de senaste veckorna. Den 27 man hittades en kille och en tjej i 25-årsåldern döda i Ösmo. Den 8 juni hittade en kille i 20-årsåldern död i Nynäshamn och den 13 juni hittades ytterligare en man, i 30-årsåldern, död i Nynäshamn.

Tänk efter innan ni tuggar plåster.
Citera
2015-06-17, 19:24
Medlem
elastikmandens avatar
Ha ha, sa precis samma sak, innan mod. låste den gamla tråden, som tydligen har legat där och möglat. Så håller med till 100%.
Citera
2015-06-17, 23:39
Medlem
fått tag i fentanylplåster 12,5microgram (från danmark) activas är märket. Aldrig tagit fentayl... hur tycker ni jag ska använda det? har 16stycken. Är det korstolerans mellan fenta och oxynorm/oxycodone?
Citera
2015-06-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krets
fått tag i fentanylplåster 12,5microgram (från danmark) activas är märket. Aldrig tagit fentayl... hur tycker ni jag ska använda det? har 16stycken. Är det korstolerans mellan fenta och oxynorm/oxycodone?
Är osäker på märket, ifall det är bra eller ej, klabbet skiljer mellan märkena så vissa tas upp bättre och andra sämre. För du vill nämligen klippa det i millimeter-breda remsor och lägga över tandköttet. För att fentanyl ska ge något rus måste det slå, sätter du det på huden händer inget märkvärdigt.

Du vill inte röka det eftersom bränd plast är giftigt att få ner i lungorna. Vet att folk pratat om att lösa upp det och extrahera fentat, men det känns bara omständligt.

https://www.gtfch.org/cms/images/stories/media/tk/tk74_1/Grobosch.pdf
Här kan du läsa om en man som satte ett plåster på sin penis innan han somnade. Det rekommenderas ej, eftersom han dog.
Citera
2015-06-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Är osäker på märket, ifall det är bra eller ej, klabbet skiljer mellan märkena så vissa tas upp bättre och andra sämre. För du vill nämligen klippa det i millimeter-breda remsor och lägga över tandköttet. För att fentanyl ska ge något rus måste det slå, sätter du det på huden händer inget märkvärdigt.

Du vill inte röka det eftersom bränd plast är giftigt att få ner i lungorna. Vet att folk pratat om att lösa upp det och extrahera fentat, men det känns bara omständligt.

Här kan du läsa om en man som satte ett plåster på sin penis innan han somnade. Det rekommenderas ej, eftersom han dog.

Fast vi som röker plåster eldar ju inte direkt på klistret utan tillför värme så att fentanylet vaporiseras vilket inte bidrar till någon direkt rök utan en klar ånga som andas in via sugrör eller liknande så att oroa sig för bränt plast/gummi är bara dumt
Citera
2015-06-18, 21:44
Medlem
Citat:

är det korstolerans med fenta/oxy? sen hur länge ska jag ha det vid tandköttet + dosering, hur mycket?? har hög tolerans på oxy.. 80mg dagsdos i någon månad. innan det gått ett år på moffe inte samma dos men
Citera
2015-06-18, 21:51
Medlem
Citat:
är det korstolerans med fenta/oxy? sen hur länge ska jag ha det vid tandköttet + dosering, hur mycket?? har hög tolerans på oxy.. 80mg dagsdos i någon månad. innan det gått ett år på moffe inte samma dos men

Jag upplever korstolerans på fentanyl och oxycontin sen om det är kraftig korstolerans kan jag inte svara på, kan inte svara på vilken dos du behöver då vi alla är olika och beroende på vad du har Fentanylet i för form så är doseringarna olika, Har du plåster så kontrollera vilken styrka plåstret är, skrapa sedan plåstret och dela upp i små bitar och lägg en bit under läppen som en snus, börja lågt fentanyl är en tricky drog och blanda inte med något annat preparat som är sederande då risken för andningsdepp är enormt stor på fenta och många många kolavippar på denna drog varje år.
Citera
2015-06-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Fast vi som röker plåster eldar ju inte direkt på klistret utan tillför värme så att fentanylet vaporiseras vilket inte bidrar till någon direkt rök utan en klar ånga som andas in via sugrör eller liknande så att oroa sig för bränt plast/gummi är bara dumt
All right! Har ingen erfarenhet av det själv, den enda opiat jag röker är opium, resten åker upp i snoken.
Vet att någon skrev på FB för ett tag sedan att h*n fått lungcancer av ihärdigt fentamissbruk genom att röka plåster, vet inte om det är sant visserligen men det finns människor till allt.

Du har inte lust att gå in på det i detalj? Blev nästan lite sugen nu hehe.
Citera
2015-06-18, 22:58
Medlem
Citat:
Läste först som att du hade ett plåster 12,5 milligram totalt, men det är alltså 12,5microgram i timmen? Det är oerhört lite så det är antagligen inga starka plåster du sitter på.
Men det är jättesvårt att säga, det kluriga är att själva plåstrets egenskaper avgör hur lätt det tas upp av kroppen, direkt på huden är alla plåster mer eller mindre likvärdiga men sönderklippta och på tandköttet bär de sig olika åt. Brukar klippa det i remsor och lägga över tandköttet bara, framför spegeln är att föredra om det är en sladdrig variant du sitter på.

Det går ganska fort så på samma sätt försvinner det också fort om du tar ut plåstret, men fentanylet är bland opiaterna en av de värre när det gäller andingsdepp så jobba dig upp underifrån, i synnerhet om du tänker blanda. Men med tanke på din tolerans och plåstrets styrka ringer inga varningsklockor hos mig i alla fall.
Senast redigerad av Scopolamine 2015-06-18 kl. 23:01.
Citera
2015-06-18, 23:32
Medlem
Citat:
Läste först som att du hade ett plåster 12,5 milligram totalt, men det är alltså 12,5microgram i timmen? Det är oerhört lite så det är antagligen inga starka plåster du sitter på.
Men det är jättesvårt att säga, det kluriga är att själva plåstrets egenskaper avgör hur lätt det tas upp av kroppen, direkt på huden är alla plåster mer eller mindre likvärdiga men sönderklippta och på tandköttet bär de sig olika åt. Brukar klippa det i remsor och lägga över tandköttet bara, framför spegeln är att föredra om det är en sladdrig variant du sitter på.

Det går ganska fort så på samma sätt försvinner det också fort om du tar ut plåstret, men fentanylet är bland opiaterna en av de värre när det gäller andingsdepp så jobba dig upp underifrån, i synnerhet om du tänker blanda. Men med tanke på din tolerans och plåstrets styrka ringer inga varningsklockor hos mig i alla fall.

jo det är 12,5microgram/timme men dom är danska, från köpenhamn. Har 16 stycken av dom, plåster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in