2015-05-11, 19:00
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nej. Det blir då fyra italienska CL-lag nästa år.

Fast skulle Napoli ta tredjeplatsen och vinna EL blir det förhoppningsvis bara 3? Det är väl bara om ett lag som vinner EL inte kvalar sig in via Liga vägen som man bjuder på en extra plats som skadar landets ranking i slutändan
(mer om det i min Coefficient tråd)
(FB) Den Enda tråden där vi diskuterar klubbars och länders (ligor) Europaranking
Citera
2015-05-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Fast skulle Napoli ta tredjeplatsen och vinna EL blir det förhoppningsvis bara 3? Det är väl bara om ett lag som vinner EL inte kvalar sig in via Liga vägen som man bjuder på en extra plats som skadar landets ranking i slutändan
(mer om det i min Coefficient tråd)
(FB) Den Enda tråden där vi diskuterar klubbars och länders (ligor) Europaranking

Just därför skulle Serie A kunna tjäna på att Napoli blir fyra och vinner EL. Bonuspoängen i CL spelar numera an ganska stor roll. Det gäller ju dock att lagen presterar någorlunda.

Bayer Leverkusen har lika många poäng denna säsong som Fiorentina. Schalke 04 har mer poäng än Torino, trots att de spelat 3 vinster, 2 oavgjorda och 3 förluster jämfört med Torinos 8 vinster, 4 oavgjorda och 2 förluster (inkl kval).

Totalt har Bundesliga 39 bonuspoäng dividerat på 7 lag, dvs 5,6 poäng. Serie A har 19 bonuspoäng dividerat på sex lag, dvs 3,2 poäng.

Napoli är ett lag som skulle kunna klara spel i CL. Ta bonuspoäng plus ett antal spelpoäng.

Skillnad om det var Chievo som hade fått tillgång till en plats pga Fair Play. Det hade bara sänkt ligans snittpäng.

PS
Sorry att jag svarar i denna tråd, men det är här jag trivs bäst. Och det är on topic även här.
Citera
2015-05-11, 19:54
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Sorry att jag svarar i denna tråd, men det är här jag trivs bäst. Och det är on topic även här.

Väldigt valida argument jag hoppas på att Roma tar tredjeplatsen då de har störst chans att vinna playoffen i höst. Dessutom vill jag som Juventino att de mattas och måste toppa tidigt i play offen och kasta fokus från ligauppladdning.

Lugnt förstår
Den andra tråden är tillför när vi nördar ner oss i Ranking och börjar tillexempel disskutera hurvida Tysklands fyra bllir seedad som nu blir fallet då det lutar mot Leverkusen.

Minns att Anteri inte trodde på att Dortmund skulle hinna ikapp på EL platserna nu är de 2poäng bakom Schalke04 och 3 bakom Augsburg
Citera
2015-05-11, 20:11
Medlem
L-illuminatos avatar
Att som Juventino alltid haft ett ont öga till Parma sedan de med dopade Parmalatte pengar ett tag rivaliserade på Scudetton mot Lippis Juve på 90talet.

Blir man tårögd och kan inte annat än att sympatisera med den Svenskbekanta klubben.

Vet inte om det är för att det är en av hjältarna från Serie B vår gamla trollkostnär Palladino som yttrar orden, eller för att det finns så mycket av Juve i Parma idag, eller för att de står upp mot sportsligheten.

När Higuain som bland annat tidigare under våren ska ha lugnats ner av en domare "med orden lugnt det ordnar sig ni kommer ta tredjeplatsen". Smutsigt går i klinch med Parma spelare som har spelat ickeavlönande med krediter och växande personliga skulder och där den bortskämde multimiljonären (som dessutom är andra generationens fotbollsproffs)
Försöker "sparka" på Parma spelarna för att de spelar för hedern. Så typiskt Campania allt är fan smutsigt i Neapel!
Det är inget under att Italiensk Fotbolls absolut största storhetstid gick pararellt med södern största baksmälla.

http://solocalcio.se/napoli/palladino-vi-fick-hora-orattvisa-ord-fran-kollegor-i-napoli/

http://solocalcio.se/napoli/braket-mellan-parma-napoli-kan-utredas-av-aklagare/

Parma spelar just med blod, svett och tårar som bland annat Brille efterlyste. Lo Stilo!
Citera
2015-05-11, 20:18
Medlem
Genoa mot Torino.

Lite beroende på hur man räknar, dvs när man drar startlinjen, så har kvällens lag 16 Scudetti tillsammans. Och även om man kanske inte ska ta de i början på lika fullt allvar, så är det två klassiska lag som går ganska bra även idag.

Och inte minst är de båda med ochutmanar om platser till EL. Jag tror dock inte at någon av dem klarar det...
Citera
2015-05-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
...
Parma spelar just med blod, svett och tårar som bland annat Brille efterlyste. Lo Stilo!

Helt rätt! För jävla imponerande att Donadoni och grabbarna grus visar upp den moral som de gör. Sånt värmer hjärtat.

Och att Higuain riktar in sig på Mirante efter matchen är extra fult. Han är från Neapel, och förtjänar inte att ta den typen av skit.
Citera
2015-05-13, 06:22
Medlem
cyberkalles avatar
Ikväll ber jag till alla gudar att calcios hopp Juventus fixar en finalplats och dom får gärna åka från Berlin som vinnare.

Lycka till
Citera
2015-05-13, 06:47
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ikväll ber jag till alla gudar att calcios hopp Juventus fixar en finalplats och dom får gärna åka från Berlin som vinnare.

Lycka till

Vielen dank, mi amico!

Pogba tillbaka och bra känsla. Forza!
Citera
2015-05-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Tidigt i första halvlek klackade Cutrone till Lo Faso som sätter 0-1 till Italen i U-17 EM. En ganska jämn match. Vill Italien ta medalj så måste dom växla upp, men det är Italien bra på. O'Keeffe gör en slarvig rensning, Lo Faso passar till Mazzocchi som fastställer slutresultatet, 0-2.

England 1 3
Italien 2 3
Holland 1 1
Irland 2 1

England går vidare om dom vinner mot Holland ikväll.

Italien spelar igen på onsdag kl. 18.00, mot Holland. Matchen går på Eurosport. England - Irland spelas på samma tid och sänds på Eurosport 2.

U17 vidare på det berömda håret. Inga marginaler... 1-1 mot Holland gör att man slutar tvåa i gruppen efter England. Får möta Frankrike i kvartsfinalen.

Därmed slipper man att möta vinnaren av Spanien och Tyskland i en eventuell semifinal. Som England tvingas göra om man lyckas besegra Ryssland i sin kvartsfinal.
Citera
2015-05-13, 20:15
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
U17 vidare på det berömda håret. Inga marginaler... 1-1 mot Holland gör att man slutar tvåa i gruppen efter England. Får möta Frankrike i kvartsfinalen.

Därmed slipper man att möta vinnaren av Spanien och Tyskland i en eventuell semifinal. Som England tvingas göra om man lyckas besegra Ryssland i sin kvartsfinal.

Giraudos självmål, domarens tilläggstid. Vad blev det? 7-7,5 min, men Italien är vidare. Jag hade lite svårt att fokusera på den matchen, fast jag såg stora delar av den. Av det jag såg var det ganska jämnt.

Snart är det dags... https://pbs.twimg.com/media/CE5yxSbWYAAIST6.jpg
Citera
2015-05-13, 22:44
Medlem
Buffon, Lichtsteiner, Bonucci, Chiellini, Evra, Marchisio, Pirlo, Pogba, Vidal, Tevez, Morata.

Starkt lag. Allegri valde sin föredragna uppställning 4-3-1-2, dock med Vidal som trequartista. Men det är såklart svårt att ta bort någon av Mittfältarna Marchisio, Pirlo, Pogba och Vidal. Ett lag som visste exakt vad de skulle göra. Och uppställningen visade på att Juventus ville göra minst ett mål.
Citera
2015-05-13, 23:18
Medlem
snillet_1s avatar
Bara att lyfta på hatten. Gudarna (inkl. Brille68) skall veta att jag var kritisk mot Allegris gärning i Milan. I efterhand får man väl ha reviderat den uppfattningen. Det är dock en annan historia.

Oerhört imponerande av Juve att ta sig till final. Jag tror dock att det finns viss risk för revisionism i form av att Dortmund och Monaco var ju inte så jävla bra direkt, men... tycker inte det håller. Dortmund hade kommit igång då och utmanar nu till och med om EL-platser. Att dessutom slå självaste Real Madrid, regerande CL-mästare, över två matcher på det borde skingra alla sådana tankar.

Grande Allegri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in