2015-05-13, 23:21
Medlem
Grattis Juventus, sett över två matcher är man det bättre laget. Vill även passa på att hylla Evra, som jag inför den här säsongen var skeptisk till. Han har verkligen kommit in och gjort det stabilt och hängivet. En riktig ledare och kämpe som företräder Juventus på ett ypperligt sätt. Han kommer få spela sin femte CL-final nu vilket är en otrolig bedrift i sig.

Edit: Femte final var det ja.
Senast redigerad av Pellebelle 2015-05-13 kl. 23:30.
Citera
2015-05-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Grattis Juventus, sett över två matcher är man det bättre laget. Vill även passa på att hylla Evra, som jag inför den här säsongen var skeptisk till. Han har verkligen kommit in och gjort det stabilt och hängivet. En riktig ledare och kämpe som företräder Juventus på ett ypperligt sätt. Han kommer få spela sin tredje CL-final nu vilket är en otrolig bedrift i sig.

Fel, blir hans 5:e CL-final...
Citera
2015-05-13, 23:30
Medlem
Saandros avatar
Jag drömmer.
Citera
2015-05-14, 01:01
Medlem
MentosFruitcores avatar
Bra insats av Juve även om Real inte spelade sin bästa fotboll. Pogba imponerade inte på mig, men nyss tillbaka från skada, så kanske inte ska dra för stora slutsatser ännu... Men jag tycker att han måste bevisa sig på den stora scenen innan han kan anses vara bland världens bästa. Typ VM/EM/CL.
Citera
2015-05-14, 01:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Bra insats av Juve även om Real inte spelade sin bästa fotboll. Pogba imponerade inte på mig, men nyss tillbaka från skada, så kanske inte ska dra för stora slutsatser ännu... Men jag tycker att han måste bevisa sig på den stora scenen innan han kan anses vara bland världens bästa. Typ VM/EM/CL.

Det kommer en viss final att bevisa sig i...

Fantastiskt av Juve. Själv kunde jag inte se matchen. Men det mesta är redan sagt. Så vackert.
Citera
2015-05-14, 01:42
Medlem
JayGatsbys avatar
Vackert Juventus! Serie A är tillbaka.
Citera
2015-05-14, 02:18
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

Så länge vi som Juventussupporter är otroligt nöjda med honom, varför ska vi bry oss om inga andra supportrar imponeras på honom? Det är inte så att Juventus spelar honom för att öka hans värde. Det är inte så att Juventus säger till honom att han ska göra sitt för nu ser "andra" på. Så trött på att många ser Pogba som ett stort dollartecken (inklusive Juventini). Jag hoppas Marotta och Angelli gör allt för att ha kvar Pogba i Turin. Sen är det dessutom inte han som går ut och pratar att han är en av de bästa. Det är dels hans agent, men 90% är det media.

Jag säger såhär. Jag hoppas hela världen skrattade åt Pogbas prestation idag och hans förväntade prislapp. Så kan vi Juventini glädjas över honom i flera år till.
Citera
2015-05-14, 10:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Finalen i Coppa Italia mellan Juventus och Lazio, som spelas i Rom, flyttas p.g.a. Juves välförtjänta finalplats i Champions League från 7:e juni till onsdag 20:e maj.

I kvällens Europa League-semifinalreturer tror jag Fiorentina slår Sevilla, men i och med 3-0-förlusten borta ändå blir utslagna. Napoli tror jag skärper sig och besegrar Dnipro borta med ett eller två mål.
Citera
2015-05-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Jag drömmer.

Gick in på Del Pieros Twitter direkt efter matchen. Och den var träffsäker:
Da Berlino alla B, dalla B a Berlino: grandissimi ragazzi

Nutidshistoria som åtminstone jag upplevt under min tid här på Flashback. VM 2006, vem kommer inte ihåg Caressas Andiamo a Berlino!!!! då Del Piero avslutade semifinalen mot Tyskland?

63 sek:
https://www.youtube.com/watch?v=7YCT4gghfAI

I VM-finalen spelade 8 juventusspelare. Man hade ett fantastiskt lag, då man tvingades ned till Serie B. Juventus fick starta om, bygga upp en ny organisation och ett nytt lag, dock starkt förankrade i sin historia. Man famlade under några år i Serie A, men nu börjar man närma sig den nivå som man hade inför VM 2006. En häftig resa...
Citera
2015-05-14, 11:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ikväll ber jag till alla gudar att calcios hopp Juventus fixar en finalplats och dom får gärna åka från Berlin som vinnare.

Lycka till
Mina gudar är rätt bra ändå.
Mycket välförtjänt seger och långnäsa åt alla som på ett hånfullt sätt i matchtråden skriver en massa dynga.
Citera
2015-05-14, 13:18
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Nutidshistoria som åtminstone jag upplevt under min tid här på Flashback. VM 2006, vem kommer inte ihåg Caressas Andiamo a Berlino!!!! då Del Piero avslutade semifinalen mot Tyskland?

63 sek:

I VM-finalen spelade 8 juventusspelare. Man hade ett fantastiskt lag, då man tvingades ned till Serie B. Juventus fick starta om, bygga upp en ny organisation och ett nytt lag, dock starkt förankrade i sin historia. Man famlade under några år i Serie A, men nu börjar man närma sig den nivå som man hade inför VM 2006. En häftig resa...

Så jävla fint. Berlin 2006. Berlin 2015. Det kan bli de största och finaste fotbolls ögonblicken hittills i mitt liv. Finns mer liknelser än bara staden. Uträknade från början kan vi ju börja med. Jag ber till högra makter att Berlin 2015 blir ett lika fint minne som Berlin 06.

Så jävla fint att se Trezeguet och Nedved med spelarna igår. Firade tillsammans i omklädningsrummen och på flyget hem. Del Piero kommer möta upp dem i Berlin. Tänk att få se Buffon lyfta pokalen och se Trezeguet, Nedved och Del Piero applådera honom från läktaren. Mina känslor klarar inte av det här.

Andiamo a Berlino!
Citera
2015-05-14, 14:39
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

63 sek:

Cannavaro alltså, jävlar vad bra han var i den där turneringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in