2015-05-10, 19:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkter
En vecka efter omg 38. Och iom Lazios schema så känns det verkligen inte för sent som laziale. Dock finns ju som sagt risken att den flyttas till 20e. Då är det Sampdoria 17e, Juventus 20e, Roma 24e, Napoli 31a. Och alla matcher måste vinnas.

Varje match är en slutspelsmatch nu.

Nja, Lazio kommer inte behöva vinna så jättemycket mer för att greja en tredjeplats. Det verkar som att Napoli går mot ett kryss ikväll. Skulle det ske är det ett superläge för Lazio. Men mer om det efter Napoli-matchen.
Citera
2015-05-10, 20:23
Medlem
anteri17s avatar
Roma, 64 poäng, 35 matcher.
Lazio, 63 poäng, 34 matcher.
Napoli, 60 poäng, 35 matcher.

Roma: Udinese (h), Lazio (b), Palermo (h).
Lazio: Inter (h), Sampdoria (b), Roma (h), Napoli (b).
Napoli: Cesena (h), Juventus (b), Lazio (h).

Roma sitter jävligt säkert. Udinese hemma bör man slå, likaså ett Palermo i ingemansland. Minst fyra poäng på dessa två matcher - och man har råd att till och med förlora mot Lazio.

Lazio har en rejäl fördel gentemot Napoli. 3 poängs försprång i det här skedet av säsongen är monumentalt viktigt. Och försprånget kan bli mer ikväll. Man bör ta minimum fyra poäng inför Napoli-matchen - det ger 67 poäng.

Napoli har satt sig rejält i skiten i och med dagens poängtapp. Jag skulle faktiskt säga att det nu är i det närmaste kört att nå topp-3. Visst bör man slå Cesena på hemmaplan, men sen då? Det blir väldigt svårt att slå Juve. Livlinan finns i att man faktiskt möter Lazio i sista matchen, och det på hemmaplan. Men kommer man vara inom tre poängs marginal när väl mötet sker? Det är på det berömda håret. 64 poäng inför Lazio-matchen är en rimlig prediction.

Sammanfattningsvis:
Om inte Roma floppar helt på hemmaplan mot Udinese och Palermo, så är man klart för CL nästa år.

Lazio är i princip klara om man lyckas ta fem poäng på de kommande tre matcherna. För då måste Napoli spöa Juve på bortaplan. Alldeles oavsett resultat de kommande tre matchern, så kommer man ha chansen inför sista omgången mot Napoli. Torskar man alla tre inför Napoli, så krävs det troligtvis en seger, tar man två-fyra poäng krävs troligtvis ett kryss, tar man fler poäng än så är man troligtvis klara redan inför kampen i Neapel.
Lazio har också en livlina i att man möter Roma. Går de röda från Roma riktigt dåligt mot Udinese och Palermo, så kommer en seger i Romderbyt räcka väldigt, väldigt långt.

Napoli behöver troligtvis slå Lazio i sista omgången. Och innan dess helst ta poäng mot Juve, men gärna vinna. Cesena antar jag att man sveper nu härnäst.

Hur det slutar?
Roma tar fyra poäng på sina kvarstående hemmamatcher, kryss i derbyt. Det ger 69 poäng.
Lazio slår Inter, kryss mot Samp, kryss mot Roma, förlorar mot Napoli. Det ger 68 poäng.
Napoli slår Cesena, kryssar mot Juve, slår Lazio. Det ger 67 poäng.

Vad tror ni, om ni tillåter er att gissa för en gångs skull?
Citera
2015-05-10, 20:26
Medlem
Lysande anteri17.

Stark bortaseger av Fiorentina i derbyt mot Empoli. Har varit många fina matcher denna omgång. Får se hur vänskapligt det blir mellan Lazio och Inter...
Citera
2015-05-10, 20:30
Medlem
I skuggan av Serie A. Men trots allt viktigt...

De tre topplagen som kämpar om andraplatsen i Serie B, och därmed direktplats till Serie A, spelade alla oavgjort igår. Frosinone behåller därmed övertaget över Bologna och Vicenza.

För två veckor sedan mötter Bari och Bologna. 38.400 i publiken. Och man tog såklart tillfället i akt att hylla Klas Ingesson igen.

Två småkillar som höll upp Ingessons tröja mitt på planen medan man sjöng Baris hymn.

https://www.youtube.com/watch?v=jytfmsunw8E

Eftersom jag är inne på ämnet så kan jag även meddela att Vicenzo Cosco dog igår.

Torres är fortfarande fast förankrade i mitten av Lega Pro A. Vilket i sig är en smula märkligt, eftersom Lega Pro formeras geografiskt.
Senast redigerad av Brille68 2015-05-10 kl. 20:33.
Citera
2015-05-10, 20:55
Medlem
Hunden007s avatar
va skulle hänt om ett Italienskt lag vinner EL? blir 3an petad då?
Citera
2015-05-10, 21:14
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
va skulle hänt om ett Italienskt lag vinner EL? blir 3an petad då?

Nej. Det blir då fyra italienska CL-lag nästa år.
Citera
2015-05-10, 21:17
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nej. Det blir då fyra italienska CL-lag nästa år.

aha bra veta tack
Citera
2015-05-10, 23:34
Avstängd
Halloween2s avatar
Hej. Vad tror ni om chanserna till att Inter kniper en EL plats?
Citera
2015-05-11, 04:40
Medlem
Det är tudelade känslor man har som laziale efter gårdagens match, mestadels besvikelse dock. Matchen mot Inter var så sjukt viktig att vinna. Nu återstår tre omgångar som kommer ta kål på mig. Ska Lazio återigen fucka up en Champions League-plats?

Dock häftigt att se Lazio med 9 man som under nästan hela andra halvlek stod upp bra mot Inter, och stundtals hotade offensivt, så gott det gick. Laziali stolta över spelarna.

Nu väntar ett Sampdoria på Marassi som fortfarande är i behov av poäng för att säkra spel i Europa League. Det blir tufft. Men spelar Lazio som man gjort under den här våren så ska 3 poäng inte vara någon omöjlighet. Dessutom verkar det som att De Vrij kommer vara tillbaka...

Edit: För 30 minuter sedan laddade Hernanes upp ett filmklipp på sin officiella Facebook-sida där han ber om ursäkt till laziali för sin målgest. Han säger att han inte insåg att den kunde ses som förolämpande.
https://fbcdn-video-h-a.akamaihd.net/hvideo-ak-xap1/v/t43.1792-2/11226326_1068106076536983_1546652832_n.mp4?oh=c434 b9b964eee29f367a649671b69173&oe=55503420&__gda__=1 431322349_62dc19f29126558106aee7a62f57bdc8
Senast redigerad av viwil002 2015-05-11 kl. 05:20.
Citera
2015-05-11, 18:19
Medlem
läramighackas avatar
Verkar som att Milan har infört ett samarbete med Doyen Sports. Doyen Sports ska få har representanter i Milans styrelse. Man säger dock att "det sista ordet ligger hos ägarna till klubben".

http://www.calciomercato.com/
Citera
2015-05-11, 18:41
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Inter och Roma har nu blivit meddelade sina straff för överträdelser inom ramen för FFP:

http://www.football-italia.net/66218/roma-inter-get-ffp-sanctions

Kan bli mustigt för Inter, men t.ex. en försäljning av Icardi skulle ju hjälpa till mycket här. Tyvärr...

Man City fick ju sitt straff jämkat och skit när de överklagade via FIFPro (spelarnas fack förbund) att det skapade orättvisa konkuransvilkor då City redan per default får regga 2 mindre för att de bara har 4 regestreringsbara "homegrown"
Citera
2015-05-11, 18:50
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit

Slöseri? Var ju underbara anekdoter. Vad vill du ha, statistikrabbel och tabellgluttande 38 veckor i sträck?

Verkligen inte jag uppskattar underbara anekdoter och vill ha fördjupningar när det gäller saker som liksom har en relevans. Typ GEA position i början på 2000talet. Om Willbacher råkade vänstra med Alessandro Moggis älskarinna under någon fylla i Firenze och hon kom med massa insider info om hur det tvättades pengar och användet av Schewiszka SIM kort. Juventinos hat mot TIM. Ja det finns mycket man kan grotta ner sig i, Ronaldinhos favorit nattklubbar i Milano.

Men skillnaden här är den att det gäller och berör Italian jag skiter heligt i vad Abizzo Oriundi släktingar och dess polare håller på med på en Pizzeria i Vänersborg lika mycket som jag skiter i vad Özkan Melkemichels frisörkusiner gör på salongen i Södertelje....

Förstår du distinktionen Calciomania ---> anekdoter med insider info och fördjupningar om Italien (som berikar min forbollskunskap)
framför Calciomania ----> personliga anekdoter om vilken bärs jag drack till Capriciosan när Roma tog ligaguld i Vänersborg.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in