2015-01-06, 12:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Man är tydligen ledig i Sverige imorgon? Märkligt kan tyckas. Vare sig danskarna eller norrmännen har möjlighet att se Derby delle Isole mitt på dagen imorgon. Kan det vara så att vi har anpassat oss efter Calcio? En högtid helt enkelt.

...
Trettondagen har så länge jag minns varit en röd dag. Man firar då De tre vise männen som kom till Jesusbarnet med gåvor (guld, rökelse och myrra).

I Italien firar man La Befana.
Citera
2015-01-06, 22:53
Medlem
JayGatsbys avatar
Riktigt underhållande Derbi d'Italia.
Kul med Podolski, tycker han imponerade, särskilt då han knappt varit där. Med lite mer träningar så kan han nog förstärka laget bra.
Överhuvudtaget måste jag säga att Inter är ett kul lag att kolla på, många bra profiler.

Missade vad det interngruffades om på slutet; Osvaldo skrek åt egna lagkompisar. Någon som förstod?
Citera
2015-01-06, 22:58
Medlem
sebastian_s avatar
Ovanlig situation det här. Juventus känns väldigt vassa och Roma bara sämre och sämre. Trots det är roma bara 1 poäng bakom och har en hyfsad chans att gå om nästa helg. Förra säsongens Roma var klart bättre än det här men avsågat vid den här tiden, trots rekord i början av säsongen
Citera
2015-01-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Riktigt underhållande Derbi d'Italia.
Kul med Podolski, tycker han imponerade, särskilt då han knappt varit där. Med lite mer träningar så kan han nog förstärka laget bra.
Överhuvudtaget måste jag säga att Inter är ett kul lag att kolla på, många bra profiler.

Missade vad det interngruffades om på slutet; Osvaldo skrek åt egna lagkompisar. Någon som förstod?

Icardi var ett pissarsle, som ligger i hans natur. Medan Osvaldo spelar allan ballan och vill pistola honom i huvudet.

Två dumskallar.

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Trettondagen har så länge jag minns varit en röd dag. Man firar då De tre vise männen som kom till Jesusbarnet med gåvor (guld, rökelse och myrra).

I Italien firar man La Befana.

Jo jag vet. Men varför firas det i Sverige? Firas det i något annat protestantiskt land (jag räknar Östsverige till Sverige dvs Suomi).
Citera
2015-01-06, 23:07
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

Det var inte situationen där Icardi var självisk och valde att gå själv istället för att passa vilket i sin tur ledde till årets avhyvling ifrån Osvaldo?
Citera
2015-01-06, 23:10
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Det var inte situationen där Icardi var självisk och valde att gå själv istället för att passa vilket i sin tur ledde till årets avhyvling ifrån Osvaldo?
Aha såpass.
Citera
2015-01-06, 23:17
Medlem
Glantons avatar
Stephan Lichtsteiner är den fittigaste spelaren i Serie-A.
Citera
2015-01-07, 00:41
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ovanlig situation det här. Juventus känns väldigt vassa och Roma bara sämre och sämre. Trots det är roma bara 1 poäng bakom och har en hyfsad chans att gå om nästa helg. Förra säsongens Roma var klart bättre än det här men avsågat vid den här tiden, trots rekord i början av säsongen

Ja de enda som är kvar från förra året och som inte blivit sämre är Nainggolan och Ljajic typ. Resten har tappat i kvalité. Tror det kan bli tungt mot ett formtoppat Lazio speciellt när speeden från Gervinho kommer saknas. Och vem ska göra mål? Får hoppas att Napoli kan prestera på hemmaplan.
Citera
2015-01-07, 22:19
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Jo jag vet. Men varför firas det i Sverige? Firas det i något annat protestantiskt land (jag räknar Östsverige till Sverige dvs Suomi).
Har googlat lite och blir inte klok. I Norge verkar man inte ha det som en helgdag, och inte heller i Danmark och Island. Däremot i Finland.
Citera
2015-01-07, 22:37
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Ja de enda som är kvar från förra året och som inte blivit sämre är Nainggolan och Ljajic typ. Resten har tappat i kvalité. Tror det kan bli tungt mot ett formtoppat Lazio speciellt när speeden från Gervinho kommer saknas. Och vem ska göra mål? Får hoppas att Napoli kan prestera på hemmaplan.

Håller med men inte förbehållslöst. Ex city och juve borta va under långa stunder fotbollsporr av yppersta klass, uppvisningar mot tungt motstånd man inte alls upplevde förra året. Och i slutet av november hade man bättre resultat i ligan än förra året (dvs om man jämförde resultatet anno -13/-14 och årets mot resp motstånd). Men likförbannat håller jag alltså till stora delar med och helgens omgång blir jobbig. Eller alldeles underbar. Men tror jag är mer rädd än en i laziali som likt alla småbröder inte förväntas vinna. Förändrar inte att risken inte alls är obefintlig utan snarare hyfsad.
Citera
2015-01-07, 23:06
Medlem
JayGatsbys avatar
Känn flåset i nacken zach. Inte långt kvar nu.

Non mollare mai

Citera
2015-01-08, 11:40
Medlem
Försöksdjurs avatar
Att Juve skulle vinna i helgen det behöver ni då inte oroa er för... suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in