2015-05-28, 10:22
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Apropå min kommentar om matchen mellan Juventus och Napoli, så var min tanke att visa hur snyggt Del Piero hanterade en brännbar situation. En prydlig bild på sig själv där han njuter av livet framför Vesuvius. Avväpnande och fullständigt lysande.

Jo det senare förstår jag helt och hållet riktigt diplomatiskt snyggt utan att på något sätt gå i klinch med varken Juves ultras eller Napoli....
Citera
2015-05-28, 21:17
Medlem
Avgående sportchefen Marroccu hävdar att det blir Contis, Cossus och Pisanos sista match i Cagliari-tröjan på söndag. Antingen har alla journalister missförstått honom eller så är det fullständigt jävla vansinnigt...
Citera
2015-05-29, 12:35
Medlem
Trettio år sedan som Liverpools huliganer mördade 39 åskådare.

https://pbs.twimg.com/media/CGIAcOSUsAIr1Du.jpg:large
http://www.ansa.it/webimages/img_700/2015/5/23/7e65ff63fefe659e4cf17974fc2324d2.jpg

Juventus kommer att närvara vid minnesgudstjänst i Gran Madre di Dio ikväll.
Senast redigerad av Brille68 2015-05-29 kl. 12:38.
Citera
2015-05-29, 20:31
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Trettio år sedan som Liverpools huliganer mördade 39 åskådare.

https://pbs.twimg.com/media/CGIAcOSUsAIr1Du.jpg:large
http://www.ansa.it/webimages/img_700/2015/5/23/7e65ff63fefe659e4cf17974fc2324d2.jpg

Juventus kommer att närvara vid minnesgudstjänst i Gran Madre di Dio ikväll.

Tänkte på samma sak och länkar till ett gammalt inlägg jag skrev där ditt mycket förklarande och välskrivna föregående citeras; (FB) Allt om Calcio!. Tycker de två beskriver händelsen så väl som det går.

Jag kommer aldrig glömma vad som hände då och vilka som orsakade det hela. Juventus är definitivt inte mitt utländska favoritlag och ligger inte ens på min 10-i-topplista för Serie A, men den 29 maj varje år är jag med dem.
Citera
2015-05-30, 01:59
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
... Det är väl en av grunderna till otrheten att spelare egentligen paras ihop för tidigt innan de hunnit leka av sig helt hållet.

/.../
Kan vara så, men jag tror att det finns ytterligare faktorer: t ex många frestelser och egon som blir uppblåsta. Otrohet förekommer också i andra samhällen och miljöer och i andra stadier av livet. Att man gängar sig på gamla dar är ingen garanti för trohet...
Citera
2015-05-30, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tänkte på samma sak och länkar till ett gammalt inlägg jag skrev där ditt mycket förklarande och välskrivna föregående citeras; (FB) Allt om Calcio!. Tycker de två beskriver händelsen så väl som det går.

Jag kommer aldrig glömma vad som hände då och vilka som orsakade det hela. Juventus är definitivt inte mitt utländska favoritlag och ligger inte ens på min 10-i-topplista för Serie A, men den 29 maj varje år är jag med dem.

För exakt ett år sedan valde jag att lyfta fram samma inlägg av motvall, med orden:

Idag är det 29 år sedan Liverpool-huliganer begick sitt illdåd i Heysel. Hade planerat att skriva ihop några nya och eftertänksamma rader. Men fick inte riktigt möjlighet. Återanvänder därför istället.

Juventus kommer att satsa stort på att vinna CL. Det skulle kunna bli fint. 30 år senare. Om de firar med värdighet. Med tankarna även hos de 39 som inte fick möjlighet att fira då.

(FB) Allt om Calcio!

Och nu står Juventus inför finalen. Fullständigt otippat. Men samtidigt som en tanke...
Citera
2015-05-30, 08:07
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Många Romanisti tror ju allvarligt att det är Juventus och inte Garcia (och att hans taktik blivit sönderläst) som ligger bakom det faktum att Roma knappt vann en match på 3månader

Sluta hitta på saker. Svårt att ta något du skriver seriöst då.
Citera
2015-05-30, 19:39
Medlem
sebastian_s avatar
Luca tonis skytteligatitel är det enda som glädjer mig den här säsongen i ligaspelet. En av mina absoluta favoriter genom tiderna. Jag minns honom starkast i fiorentina för 10 år sen då han slog igenom som "gammal". Dvs innan caciopoli. Rätt otroligt att vinna skytteligan 10 år senare i världens näst bästa liga 2015
Citera
2015-05-31, 00:08
Medlem
tjenaretjenares avatar
Likt en ny-ollad skärbräda kommer jag sitta lite kletig, lite jobbig, lite frustrerad inför årets sista Calcio Söndag. Det är inte vilken dag som helst utan det är den dagen jag tänder en eld i trädgården så att grannarna ringer brandkåren. Varför jag gör detta? Jo för någon måste sprida Calcions eld vidare i detta anglofilerade samhälle. Jag kommer stiga upp 05:45 imorgon sätta mig på mitt berömda skithus i 10 minuter och inte bara lägga en kabel utan även ladda mentalt inför denna sommar utan Calcio som väntar.

Klockan 06:00 tänder jag elden och jag tänder även en eld inom mig, en eld som inga brandmän eller arga grannar kan släcka, en eld långt ifrån fisch and chips. En eld för det jag är byggd för och som jag är ett med, nämligen IL Calcio.
Citera
2015-05-31, 11:57
Medlem
anteri17s avatar
Efter det viktiga Rom-derbyt i måndags, så spelas ikväll säsongens kanske viktigaste match. Napoli mot Lazio. Ett Napoli som inte kommer tränas av Benitez nästa säsong. En massa potentiella CL-pengar står på spel. Besvikelsen i Lazio-lägret lär vara gigantisk vid förlust ikväll. Hela våren har man spelat för CL-spel. Hela våren har det sett väldigt bra ut. Lazio hade CL-platsen med en handfull minuter kvar av måndagens Rom-derby... Istället för att säkra gick man för seger.

Oavsett kvällens resultat så har Lazio uppenbart något stort på gång. Inför nästa säsong borde man rensa en del dött kött. Ciani, Braafheid, Novaretti, Ederson, Pererinha, Perea - borde alla lämna. Det lär frigöra en del löneutrymme. Spånar man mot en förstaelva med nuvarande trupp så är det dags att steppa upp det från Kloses och Mauris ålderdom.

Marchetti

Basta de Vrij Gentiletti Radu

Parolo Biglia

Candreva Felipe Anderson Keita

Djordjevic

Cataldi täcker väl på det centrala mittfältet. Mauri på det offensiva. Lulic lite överallt.

Det som verkligen behövs är en eller två klassback på någon av positionerna runt om de Vrij. Vid CL-avancemang lär man ha pengar till det. Vet någon vad det ryktas om för spelare?
Och kanske det viktigaste, får man behålla Anderson, Candreva och Biglia? Jag tror det kan bli en jävligt fin upplaga med inskjutna CL-pengar för att förstärka försvaret.

..................................

Napoli känns alldeles för osäkert för att jag vill ha dem som representant för Italien i CL nästa år. Vad gör Higuain, Mertens, Callejon? Får man in nödvändig kvalitet i mittbackslåset? En av få bra konsekvenser med Napoli-vinst ikväll är att de blir seedade i CL-play-off. Det hjälpte förvisso inte förra året.
Citera
2015-05-31, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Efter det viktiga Rom-derbyt i måndags, så spelas ikväll säsongens kanske viktigaste match. Napoli mot Lazio. Ett Napoli som inte kommer tränas av Benitez nästa säsong. En massa potentiella CL-pengar står på spel. Besvikelsen i Lazio-lägret lär vara gigantisk vid förlust ikväll. Hela våren har man spelat för CL-spel. Hela våren har det sett väldigt bra ut. Lazio hade CL-platsen med en handfull minuter kvar av måndagens Rom-derby... Istället för att säkra gick man för seger.

Oavsett kvällens resultat så har Lazio uppenbart något stort på gång. Inför nästa säsong borde man rensa en del dött kött. Ciani, Braafheid, Novaretti, Ederson, Pererinha, Perea - borde alla lämna. Det lär frigöra en del löneutrymme. Spånar man mot en förstaelva med nuvarande trupp så är det dags att steppa upp det från Kloses och Mauris ålderdom.

Marchetti

Basta de Vrij Gentiletti Radu

Parolo Biglia

Candreva Felipe Anderson Keita

Djordjevic

Cataldi täcker väl på det centrala mittfältet. Mauri på det offensiva. Lulic lite överallt.

Det som verkligen behövs är en eller två klassback på någon av positionerna runt om de Vrij. Vid CL-avancemang lär man ha pengar till det. Vet någon vad det ryktas om för spelare?
Och kanske det viktigaste, får man behålla Anderson, Candreva och Biglia? Jag tror det kan bli en jävligt fin upplaga med inskjutna CL-pengar för att förstärka försvaret.

..................................

Napoli känns alldeles för osäkert för att jag vill ha dem som representant för Italien i CL nästa år. Vad gör Higuain, Mertens, Callejon? Får man in nödvändig kvalitet i mittbackslåset? En av få bra konsekvenser med Napoli-vinst ikväll är att de blir seedade i CL-play-off. Det hjälpte förvisso inte förra året.
Lazio har gjort klart med den 21-årige mittbacken Wesley Hoedt från AZ Alkmaar till nästa säsong. Angående Klose så har han sagt att han blir kvar ett år till.

Ja, Napoli i Champions League vore rätt runkigt. Benitez kommer lämna och Higuain verkar inte trivas längre. Och så har de det där usla försvarsspelet som inte håller i CL. Lazio kommer nog tappa minst en av Anderson, De Vrij och Biglia, men de kommer bara lämna om Lotito får ett rejält bud. Känns som att Lazio har en mer stabil grund att stå på.
Citera
2015-05-31, 19:58
Medlem
Två svaga lag. Cagliari mot Udinese. Conti mot Di Natale, fast utan Conti och Di Natale...Färglöst och meningslöst. Cagliari vinnertämligern enkelt mot Udinese. Kan man säkert njuta av som neutral åskådare. Många mål... 4-3.

PS
(bra inlägg anteri17 )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in