2015-05-11, 21:40
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Deras kokosglass är riktigt god. Som Bountyglass, fast med ett annat märke då.

Chipsen är väldigt billiga och helt ärligt minst lika goda som OLW och Estrellas varianter.

Deras cevapcici är också god.
Cevapin e grym, grilla den gärna!
Citera
2015-05-11, 22:34
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Cevapin e grym, grilla den gärna!

Japp, mycket goda att grilla. Brukar langa några i ett pitabröd med grönsaker och tzatziki.
Citera
2015-05-12, 13:06
Medlem
416.5hps avatar
Är det någon som har provat Lidls skor? Kvaliteten på kläder kan ju variera kraftigt, men hur är det med skorna? Priserna är i alla fall lägre än skokanonen, så det kan man inte klaga på. Storlek upp till 45 är förstås lite snålt för oss storbyggda nordmän.
Citera
2015-05-12, 13:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Är det någon som har provat Lidls skor? Kvaliteten på kläder kan ju variera kraftigt, men hur är det med skorna? Priserna är i alla fall lägre än skokanonen, så det kan man inte klaga på. Storlek upp till 45 är förstås lite snålt för oss storbyggda nordmän.
Köpte ett par sneakers i canvastyg förra våren för 69 spänn!
Hade dom hela våren, sommaren och hösten. Står fortfarande i garderoben och är nu "trädgårdsskor".
Precis lika bra som dyrare märken.
Citera
2015-05-12, 14:22
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Köpte ett par sneakers i canvastyg förra våren för 69 spänn!
Hade dom hela våren, sommaren och hösten. Står fortfarande i garderoben och är nu "trädgårdsskor".
Precis lika bra som dyrare märken.

Tillåt mig att tvivla på det fetade. Jag tror säkert att ett par Lidl-sneakers för 69kr kan hålla samma kvalitet som ett liknande par för 129kr på Skokanonen eller 299kr på Din Sko, men de är väl ändå inte lika bra som ett par premiumsneakers för 1000kr?

Det är Livergy sneakers i bladet för denna vecka, var det sådana du köpte? 79.90 kostar de nu, men det kan de ju lätt vara värda. Jag är lite sugen på att köpa alla tre färgkombinationerna
Citera
2015-05-12, 14:24
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Tillåt mig att tvivla på det fetade. Jag tror säkert att ett par Lidl-sneakers för 69kr kan hålla samma kvalitet som ett liknande par för 129kr på Skokanonen eller 299kr på Din Sko, men de är väl ändå inte lika bra som ett par premiumsneakers för 1000kr?

Det är Livergy sneakers i bladet för denna vecka, var det sådana du köpte? 79.90 kostar de nu, men det kan de ju lätt vara värda. Jag är lite sugen på att köpa alla tre färgkombinationerna
Jodå, har ett par nike crosstrainer som kostade runt 1000-lappen. Efter några månader så släppte sulan på höger sko....
Citera
2015-05-12, 16:16
Medlem
Det ska inte vara nån större skillnad, allt görs i samma material i samma fabriker. Inte direkt så LIDL har en egen skofabrik nere i Kina där deras skor görs speciellt för LIDL.

Passar de och är bekväma så är de inget att diskutera, sen är de utseende som avgör.
Citera
2015-05-12, 17:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Det ska inte vara nån större skillnad, allt görs i samma material i samma fabriker. Inte direkt så LIDL har en egen skofabrik nere i Kina där deras skor görs speciellt för LIDL.

Passar de och är bekväma så är de inget att diskutera, sen är de utseende som avgör.

Sålänge man håller sig i lågprisklassen (under ~500) så är det samma skräp, sen blir det lite mer variation i "mellanklassen" (~500-1000), 1000+ klassen brukar vara ganska lika igen fast åt det bättre hållet, sen fins ju såklart måndagsexemplar och snordyra skräpgrejjer men för det mesta så håller 1000+ grejjerna bra. Och kan oftast lagas av en skomakare, nåt som sällan går nå bra med billiga saker (och reparationen skulle kosta mer än skorna).

Lidl-dojjorna räknar jag att dom håller 1 säsong, knappt, men kan vara värty det ändå om man behöver dojjor snabbt och inte har en massa pengar att lägga ut (iaf tillfälligt medan man sparar ihop till riktiga dojjor).
Citera
2015-05-12, 17:44
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Sålänge man håller sig i lågprisklassen (under ~500) så är det samma skräp, sen blir det lite mer variation i "mellanklassen" (~500-1000), 1000+ klassen brukar vara ganska lika igen fast åt det bättre hållet, sen fins ju såklart måndagsexemplar och snordyra skräpgrejjer men för det mesta så håller 1000+ grejjerna bra. Och kan oftast lagas av en skomakare, nåt som sällan går nå bra med billiga saker (och reparationen skulle kosta mer än skorna).

Lidl-dojjorna räknar jag att dom håller 1 säsong, knappt, men kan vara värty det ändå om man behöver dojjor snabbt och inte har en massa pengar att lägga ut (iaf tillfälligt medan man sparar ihop till riktiga dojjor).

Håller ett par 69-kronorsskor en hel säsong skulle jag beteckna det som en framgång, med tanke på att de kostar mindre än en utelunch Tyvärr har jag för stora fötter för deras skor. Jag var på Lidl i dag, men där såg det ut som att en orkan hade gått fram genom sortimentet med prylar. Det fanns i princip ingenting kvar... Så poppis är det.
Citera
2015-05-12, 18:39
Medlem
Mina Lidl trailskor för 199:-, inköpa för 2 år sedan, anser jag hålla likvärdig nivå som mina Merrell, som kostar flera gånger mer.
Citera
2015-05-12, 19:15
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Japp, mycket goda att grilla. Brukar langa några i ett pitabröd med grönsaker och tzatziki.
Ingen ajvar, vad i h..?

Jag brukar grilla hela påsen på en gång och spara det som inte äts direkt i kylen, kanongott tilltugg till biran som de är men även helt ok att värma i mikron.

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag var på Lidl i dag, men där såg det ut som att en orkan hade gått fram genom sortimentet med prylar. Det fanns i princip ingenting kvar... Så poppis är det.
Ser oftast likadant ut när jag besöker någon av "mina" Lidl, är det någon som hängt på låset en torsdag (det är väl då dylika grejer släpps?) och sett vad för sorts klientel som slänger sig över fynden?
Min förutfattade mening säger mig att det är mycket invällare!
Citera
2015-05-12, 20:26
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Håller ett par 69-kronorsskor en hel säsong skulle jag beteckna det som en framgång, med tanke på att de kostar mindre än en utelunch Tyvärr har jag för stora fötter för deras skor. Jag var på Lidl i dag, men där såg det ut som att en orkan hade gått fram genom sortimentet med prylar. Det fanns i princip ingenting kvar... Så poppis är det.

Som sagt 1 säsong, knappt.

Urplockar är det alltid om man inte är där direkt på morgonen.

brukar köpa deras trecking sandaler, håller en sommar sen köper man nya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in