2015-05-01, 15:20
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
Fast Boquerones skall ju ätas med en citronbaserad olja, alternativt med olivolja och en rejäl skvätt citron över dem. Jag förmodar att de inte föll dig i smaken eftersom du förknippade det med någon typ av traditionellt svensk sill? Prova äta med ciabatta bröd, då blir det inte så oljigt.
Den föll mig inte i smaken som den var helt enkelt. Men med lite bröd till och olivolja så absolut kanske den smakar bättre. Jag förknippade den inte med något annat, jag bedömde boqueronen helt utifrån dess egna meriter. Jag är rätt bevandrad inom världens olika kök och har troligtvis smakat på fler rätter än dig, så du kan droppa den mästrande "von oben"-attityden.
Citera
2015-05-01, 15:40
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har testat den innan. Den är väldigt god!

Finemang! Ska testas!
Citera
2015-05-01, 17:53
Moderator
Gromguttens avatar
Äter boquerones som jag fått dem serverade i Baskien, rullade runt en oliv med en tandpetare før att hålla ihop paketet. Väldigt aptitretande tillsammans med till exempel en gin/brandy tonic.

*ut i køket før att gøra tapas/pinchos*

Edit: Den fuêt som Lidl säljer är bra innehållsmässigt men jag tycker den är før mjuk. Så førra rundan køpte jag på mig några stycken och lät dem ligga øppnade i kylen och därmed torkade dem ytterligare till ønskad textur. Gør detsamma med de nya.

Dessutom: Calamares är nog de bästa jag køpt, møra och fina och funkar utmärkt i fritøsen. Som olivälskare vill jag också lyfta fram de anchovissfyllda som är riktigt fina.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-05-01 kl. 18:40.
Citera
2015-05-08, 19:15
Moderator
rotadents avatar
Min lokala Lidl vräkte ut de lite lyxigare chipsen från Deluxe, Sweet Paprika, för tio spänn. Vet i och för sig inte vad de brukar kosta, men det kändes inte dyrt. Liten påse, men väldigt gott och rätt lagom. Jag vill inte ha så stora påsar chips.
Citera
2015-05-11, 14:03
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Vita bönor i tomatsås är ett kap för 5 :- burken, mycket bönor, lagom med sås.
Citera
2015-05-11, 14:13
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag handlar aldrig allt på Lidl, jag går dit då och då och handlar det jag vet att de är bra på. Mer komplementhandling alltså, det är lite synd att det inte känns som att Lidl har tillräckligt komplett utbud för att funka varje dag, men å andra sidan är de bra på mycket och jag har många butiker nära där jag bor så det är inte som att Lidl är enda alternativet.

Jag handlar aldrig allt på ICA, jag går dit då och då och handlar det jag vet att de är bra på. Mer komplementhandling alltså. På Lidl köper jag alla basvaror, kött, mjölk, ägg, fisk, bröd, frukt och grönt, juicer, smör, kvarg, konserver, korv, ost och pålägg.

Allt handlar om vad man har för inställning till vilken butik som är 'bas' för en själv, det man förväntar sig ska finnas. Jag utgår från Lidl då de har bäst kvalitet, att det sen också är billigast är en bonus. Ica har höga priser och svajjig kvalitet, men bredare (och dyrare) utbud. Jag anpassar min handling efter Lidls utbud, precis som någon som föredrar ICA/COOP anpassar sina inköp efter vad de vet finns där.
Citera
2015-05-11, 15:09
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Jag handlar aldrig allt på ICA, jag går dit då och då och handlar det jag vet att de är bra på. Mer komplementhandling alltså. På Lidl köper jag alla basvaror, kött, mjölk, ägg, fisk, bröd, frukt och grönt, juicer, smör, kvarg, konserver, korv, ost och pålägg.

Allt handlar om vad man har för inställning till vilken butik som är 'bas' för en själv, det man förväntar sig ska finnas. Jag utgår från Lidl då de har bäst kvalitet, att det sen också är billigast är en bonus. Ica har höga priser och svajjig kvalitet, men bredare (och dyrare) utbud. Jag anpassar min handling efter Lidls utbud, precis som någon som föredrar ICA/COOP anpassar sina inköp efter vad de vet finns där.

Dom har det mesta, men saknar tex pulversåser (smidigt att kunna svänga ihop lite snabbt), spispopcorn, ishavsrom (dom har bara "caviar" varianten och det är inte samma sak) och en del andra småsaker, annars så har dom allt. Så det blir hemköp/coop nån gång ibland, ICA ytterst sällan då dom är svindyra. Udda konserver typ bambuskott mm köper jag från en Thai-skrubb (liten håla med diverse tvivelaktig import )
Citera
2015-05-11, 16:58
Medlem
rokkroks avatar
Citat:
Vita bönor i tomatsås är ett kap för 5 :- burken, mycket bönor, lagom med sås.
4:- / burken (~3.90) är det här, men det kanske är olika från butik till butik.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom har det mesta, men saknar tex pulversåser (smidigt att kunna svänga ihop lite snabbt), spispopcorn, ishavsrom (dom har bara "caviar" varianten och det är inte samma sak) och en del andra småsaker, annars så har dom allt. Så det blir hemköp/coop nån gång ibland, ICA ytterst sällan då dom är svindyra. Udda konserver typ bambuskott mm köper jag från en Thai-skrubb (liten håla med diverse tvivelaktig import )

Pulversåser brukar finnas vid kryddorna
Citera
2015-05-11, 17:13
Medlem
pyttefnaxs avatar
Jag huvudhandlar på Lidl och kompletterar på ICA och Willys, mest sånt som inte finns typ tabasco torrjäst och de lokala tekakorna. Eller riktigt fina lockpriser då, om dom når under Lidls vill säga.

Citat:
Ursprungligen postat av rokkrok

Jag gillar brunsåsen, brukar göra redningssås på smör mjöl grädde buljong och 1-2 påsar brunsås samt 1-2 msk svartpeppar, blir en jättefin pepparsås med lagom värme och brunsmak till allt från köttbullar till biff.
Citera
2015-05-11, 17:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokkrok
4:- / burken (~3.90) är det här, men det kanske är olika från butik till butik.

Hittar "färdigmixer" typ köttfärsås, fiskgryta mm men inga vanliga såser.

Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag huvudhandlar på Lidl och kompletterar på ICA och Willys, mest sånt som inte finns typ tabasco torrjäst och de lokala tekakorna. Eller riktigt fina lockpriser då, om dom når under Lidls vill säga.

Jag gillar brunsåsen, brukar göra redningssås på smör mjöl grädde buljong och 1-2 påsar brunsås samt 1-2 msk svartpeppar, blir en jättefin pepparsås med lagom värme och brunsmak till allt från köttbullar till biff.

Passa på och köp deras chilisåser när dom finns, spöar vanlig tabasco med hästlängder.
Citera
2015-05-11, 19:11
Medlem
Calogeros avatar
Deras kokosglass är riktigt god. Som Bountyglass, fast med ett annat märke då.

Chipsen är väldigt billiga och helt ärligt minst lika goda som OLW och Estrellas varianter.

Deras cevapcici är också god.
Citera
2015-05-11, 20:16
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Ja? Det var väl precis det som var poängen. Men det är kul att du håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in