2015-05-07, 00:56
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Har Evertsson uttalat sig om varför man släppte Nick Johnson? Att bara släppa en bärande spelare i förstakedjan känns märkligt. Att man dessutom släpper Welch och Lajunen gör det ännu märkligare.

Vad håller karln på med?

Det är ju rätt uppenbart att han är upprörd över att lagets tyngre spelare inte backade upp honom i slagsmålet.
Citera
2015-05-07, 10:14
Medlem
aftonlusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Har Evertsson uttalat sig om varför man släppte Nick Johnson? Att bara släppa en bärande spelare i förstakedjan känns märkligt. Att man dessutom släpper Welch och Lajunen gör det ännu märkligare.

Vad håller karln på med?

Han kanske prioriterar sin nya boxningskarriär!
Citera
2015-05-07, 11:00
Medlem
B-Dawks avatar
När Johan Persson värvades från Timrå så var jag rätt säker på att John skulle komma också. Kul att det är klart och hoppas att han kan bidra med mycket.

Kommer väl dock inte bli någon poängspruta utan där skulle väl något vapen till plockas in men det kanske sker under säsongen när det börjar gå grus i maskineriet.

Nu är det bara att hoppas Nygga skriver på så snart som möjligt också. Vi måste ju ha en PP-back och då är Nygren det bästa rimliga alternativet.
Citera
2015-05-07, 12:37
Medlem
JoshTees avatar
Deilert lämnar DIF. Där har Leksand sin högerfattade pp-back om de vill.
Citera
2015-05-07, 12:47
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
När Johan Persson värvades från Timrå så var jag rätt säker på att John skulle komma också. Kul att det är klart och hoppas att han kan bidra med mycket.

Kommer väl dock inte bli någon poängspruta utan där skulle väl något vapen till plockas in men det kanske sker under säsongen när det börjar gå grus i maskineriet.

Nu är det bara att hoppas Nygga skriver på så snart som möjligt också. Vi måste ju ha en PP-back och då är Nygren det bästa rimliga alternativet.

Hur tror du femmorna kommer att komponeras utifrån det material ni har nu?
Citera
2015-05-07, 12:49
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Vi har redan Ytterell som rightback i PP. Amnér och Jacobsson är bra offensiva backar i HA. Vänsterskyttar dock.

En rightad defensiv back över 30 sträcket vore bäst tror jag. Har ingen riktigt koll på Deilert dock.
Citera
2015-05-07, 12:50
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Så jävla skönt!
Förstod aldrig att han fick följa med upp till Elitserien överhuvudtaget.
Gissa på att han hamnar i KHK eller Rögle?
Citera
2015-05-07, 12:56
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Vi har redan Ytterell som rightback i PP. Amnér och Jacobsson är bra offensiva backar i HA. Vänsterskyttar dock.

En rightad defensiv back över 30 sträcket vore bäst tror jag. Har ingen riktigt koll på Deilert dock.

Ok. Trodde det var det ni letade efter. Ja då är det inte lika troligt.
Hamnar väl som bäst i någon av nykomlingarna men tippar på något topplag i allsvenskan. Bofors, Vik, Hästen eller nåt.
Citera
2015-05-07, 13:45
Medlem
Moroten89s avatar
Någon som sitter på några rykten rörande Andreas Jämtin, Jared Aulin och Honken?
Sistnämnda känns som att han har lite kvar att ge iallafall, men i HA isåfall.

Om jag får gissa så tror jag på följande:
Jämtin: HA (Västerås eller AIK?), Finland eller Tyskland. München känns ju som ett ställe han skulle kunna sticka till och bara slappa typ.
Aulin: Tyskland
Honken: HA, Västerås och AIK känns som heta kandidater för honom där också, men även Sundsvall, Timrå och Leksand.
Citera
2015-05-07, 14:25
Medlem
€rics avatar
Fröden + Hjelm sägs vara klara för AIK, bra värvningar isf. Rahm ska även vara klar. Troligtvis blir de som de brukar med Gozzi, det släpps flera spelare samtidigt.
Citera
2015-05-07, 14:59
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Någon som sitter på några rykten rörande Andreas Jämtin, Jared Aulin och Honken?
Sistnämnda känns som att han har lite kvar att ge iallafall, men i HA isåfall.

Om jag får gissa så tror jag på följande:
Jämtin: HA (Västerås eller AIK?), Finland eller Tyskland. München känns ju som ett ställe han skulle kunna sticka till och bara slappa typ.
Aulin: Tyskland
Honken: HA, Västerås och AIK känns som heta kandidater för honom där också, men även Sundsvall, Timrå och Leksand.

Honken ska till Leksand på "möte".

http://www.dt.se/ishockey/shl/han-ska-traffa-leksand#Ishockey
Citera
2015-05-07, 15:00
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89

http://www.dt.se/ishockey/shl/han-ska-traffa-leksand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in