2015-05-09, 13:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag är övertygad att både Wallmark och Cehlarik kommer göra framsteg. Båda är 95: or och kraven ifjol var kanske lite väl höga.

Jag tror att Lucas är kompetent att gå in och avlasta en förstaenhet i PP och jag tror att Peter kommer bli en joker i årets trupp. Men det är klart, forwards behövs, forwards ska in så vi får se vart det landar.
Visst, bägge två har väldigt bra potential, kanske framtida NHL-spelare i alla fall Cehlarik.
Wallmark har absolut chans att utvecklas så pass att han kan styra powerplay till kommande säsong, gick ju lite sisådär förra säsongen men han har verktygen.
Låter som att ytterligare spelare som är på ingång är ytterst nära, kanske det kan presenteras redan på måndag då LHF har en sponsorträff.?
Citera
2015-05-09, 15:02
Medlem
Citat:
Och så vill han såklart bo i Solens Stad.

Annars ser backuppsättningen ut såhär:

Dean Kukan
Marcus Oskarsson
Jan Sandström
Per Savilahti-Nagander
Christian Jaros
Jonathan Sigalet
Craig Schira
Brendan Mikkelson

Osten vill ha in ytterligare en back. Jag hade nog inlett seriespelet sådär. Men då antar jag att man i huvudsak kommer köra med sju backar där Oskarsson och Jaros får slåss om att ta platsen som åttonde back. Blir nog en hel del speltid i Asplöven för båda två.

Är jag ensam tyckare om att Naga ska sparkas? Svindålig enligt mig. Hänger inte med så fort en spelskicklig line får fast pucken i own zone. Tappar markering direkt
Citera
2015-05-09, 15:02
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vad hände med supertalangen 17-åringen(!)?

Han får nog spela J20 i år också.
Citera
2015-05-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Visst, bägge två har väldigt bra potential, kanske framtida NHL-spelare i alla fall Cehlarik.
Wallmark har absolut chans att utvecklas så pass att han kan styra powerplay till kommande säsong, gick ju lite sisådär förra säsongen men han har verktygen.
Låter som att ytterligare spelare som är på ingång är ytterst nära, kanske det kan presenteras redan på måndag då LHF har en sponsorträff.?

Cheesen skulle väl dunka ner till Prag nu? Antar att ingen spelare presenteras förrän han är hemma i alla fall.
Citera
2015-05-09, 15:05
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Sex etablerade backar känns som en för lite. Säsongen är fortfarande lång även om vi spelar tre matcher färre. Färjestad är fortfarande med i CHL så det kommer också tära lite mer på truppen än vanligt. Jag vet inte om FBK gör rätt om de tycker att de värvat klart på backsidan. Det är svårt det där med antal spelare kontra speltid men mycket speltid är också slitsamt. Man bör ha nio backar där nian kan lånas ut eller spela J20.

De flesta lagen ser ju på CHL som vad det fortfarande är, en møjlighet att spela träningsmatcher mot mer kvalificerat motstånd och att spela ihop truppen som lag infør serien. Då tär det ju inte mer än vanligt.
Citera
2015-05-09, 15:09
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Kolan till Karlskrona? Isf en riktigt bra värvning för en nykomling.
Var skrivs det om det?
Citera
2015-05-09, 15:11
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Var skrivs det om det?

Ett högst oseriöst twitterkonto vid namn hockeymedia.

Men men. Dem kanske prickar rätt!
Citera
2015-05-09, 16:43
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Var skrivs det om det?

Hört från flera håll också. Så det där twitterkontot kanske prickat rätt iaf. Men hade ju ett frågetecken för att det kändes ändå inte så troligt.
Citera
2015-05-09, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Ett högst oseriöst twitterkonto vid namn hockeymedia.

Men men. Dem kanske prickar rätt!
Finns det några seriösa rykten om vart han ska ta vägen?
Citera
2015-05-09, 18:42
Medlem
vapor21s avatar
Enligt flera källor, bla Dragskott, så är Micflikier och Rajala typ klara. Är, trots att jag är Växjösupporter, väldigt glad att SHL får behålla två spetsspelare som är importer och säkerligen kunnat tjäna mer pengar på andra håll. Bra för serien.
Citera
2015-05-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Enligt flera källor, bla Dragskott, så är Micflikier och Rajala typ klara. Är, trots att jag är Växjösupporter, väldigt glad att SHL får behålla två spetsspelare som är importer och säkerligen kunnat tjäna mer pengar på andra håll. Bra för serien.
Klara för vilka? Luleå?
Citera
2015-05-09, 19:11
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Finns det några seriösa rykten om vart han ska ta vägen?

Han var ju sugen på Europa redan för något år sedan, och vad det verkar så utnyttjade han en klausul för just spel utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in