2015-04-12, 21:17
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Finne på top 10 i världen? Pekka Rinne? Mikko Koivu?

Han snackar givetvis bara skit.
Citera
2015-04-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Senaste nytt på radarn från två klubbar har jag att skvallra om, HV71 och FBK.

Som vanligt är mina källor trovärdiga och sannolikheten på eventuella spelarnamn och rykten är därför att betrakta som pålitliga. Vad ni sen väljer att tro på är er ensak. Men senast jag skrev så hade jag rätt angående de spelare som nu har presenterats för respektive klubb.

FBK: Sebastian Erixon från Växjö presenteras efter säsongen är slut och Frölundabacken Mikael Wikstrand kommer att presenteras inom kort.

HV71: Ryktas om en FINSK BOMB från NHL. En världsspelare som ska kunna placeras på listan över de 10 bästa spelarna i världen. Ryktet säger också att spelaren kommer krossa allt som nånsin presenterats genom alla tider i elitserien/SHL.

Mer info kommer om detta när jag får mer fakta på mitt bord. Men här kanske Skogsrök kan inflika med nått?

Ang. denna finnen som du snackar om. Finns inte ens en finsk spelare i NHL som klassas som en av de 10 bästa spelarna i världen. Det är 4 spelare som snittar 0.5p/match. Ser inte det som världsklass. Och ser inte heller att någon av dessa 4 herrar (m.koivu, j.jokinen, j.lehtera, v.filpulla) går till SHL.
Citera
2015-04-12, 21:27
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Rögle ska tydligen vara intresserade av Färjestads Jesper Jensen. Kan bli lite förväxlingar nästa säsong alltså.

Han släpptes av Färjestad för en månad sedan.
Citera
2015-04-12, 21:31
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Han släpptes av Färjestad för en månad sedan.

...tror poängen här - i den mån den fanns en sådan - var att Bandyklubben redan har en Jesper Jensen i laget.
Citera
2015-04-12, 22:08
Bannlyst
Kul att hockeyforumet fått en a.e.g också

Jag gissar på Rask!
Citera
2015-04-12, 22:22
Medlem
Ferross avatar
Det är ju bara Rask och Rinne som är finnar och skulle kunna betraktas som top10 i världen. Rask har kontrakt till 2022 och Rinnes kontrakt går ut 2019.

Känns lite som när Jagr var i princip klar för Hv71 för en herrans massa år sen. Men den som lever får se.
Citera
2015-04-12, 22:38
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Det är ju bara Rask och Rinne som är finnar och skulle kunna betraktas som top10 i världen. Rask har kontrakt till 2022 och Rinnes kontrakt går ut 2019.

Känns lite som när Jagr var i princip klar för Hv71 för en herrans massa år sen. Men den som lever får se.

Bästa ryktet.

Kommer ihåg hur jag skrattade mig harmynt första gången läste det på hv-forumet.
Citera
2015-04-12, 22:51
Medlem
Karol.s avatar
Frågan är vad Modo lockat Welch med? En otrolig värvning.
Citera
2015-04-12, 22:57
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Frireligiös miljö?
Citera
2015-04-12, 23:20
Medlem
http://www.nsd.se/sport/nu-jagar-lulea-stjarnan-igen-9210714.aspx

LHF ska tydligen ha erbjudit Klasen ett kontrakt inför nästa säsong, men fått ett nej. Förbereder nu ett nytt förslag. Nu börjar man ju drömma....
Citera
2015-04-12, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Han spelar för HV71 nästa säsong.
Citera
2015-04-12, 23:27
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
http://www.nsd.se/sport/nu-jagar-lulea-stjarnan-igen-9210714.aspx

LHF ska tydligen ha erbjudit Klasen ett kontrakt inför nästa säsong, men fått ett nej. Förbereder nu ett nytt förslag. Nu börjar man ju drömma....

Härliga tider. Hade detta på känn.

Lyckas Osten med detta så ser nästa säsong oerhört intressant ut. Men det lär bli väldigt dyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in