2015-05-07, 15:12
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Någon som sitter på några rykten rörande Andreas Jämtin, Jared Aulin och Honken?
Sistnämnda känns som att han har lite kvar att ge iallafall, men i HA isåfall.

Om jag får gissa så tror jag på följande:
Jämtin: HA (Västerås eller AIK?), Finland eller Tyskland. München känns ju som ett ställe han skulle kunna sticka till och bara slappa typ.
Aulin: Tyskland
Honken: HA, Västerås och AIK känns som heta kandidater för honom där också, men även Sundsvall, Timrå och Leksand.

Jämtin sägs ju vara i slutförhandlingar med en klubb i DEL.
Citera
2015-05-07, 15:32
Medlem
Leksingens avatar
vore så jävla nice att sno brynäs största ikon genom tiderna rakt framför deras näsa!!
Citera
2015-05-07, 15:40
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
vore så jävla nice att sno brynäs största ikon genom tiderna rakt framför deras näsa!!
Citera
2015-05-07, 15:46
Medlem
BallaKlavas avatar
Tomi Kallio klar för ny klubb. Han har väl aviserat att det är färdigspelat i SHL. Finland?
Citera
2015-05-07, 16:22
Medlem
m4tt145s avatar
Håller Honken för 40 matcher i HA?
Citera
2015-05-07, 16:40
Medlem
whaks avatar
Citat:

Hur kan ni stjäla något som vi gjort oss av med?
Citera
2015-05-07, 17:07
Medlem
Thains avatar
Lycka till i Finland Kallio, och tack för dina år i Växjö!

Vilken fantastisk avslutning på din elitserie/SHL-karriär.
Citera
2015-05-07, 17:16
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Det var inte Växjö som kickade Nick Johnson utan det var han själv som inte ville vara kvar i klubben. Svårt att tvinga kvar någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Det osar osanning... Med tanke på klubben han gick till. Var har du läst det?
Växjö var inte villiga att betala det han begärde då han i Växjös tycke var för ojämn. Ena matchen gjorde han 2+2 och nästa match var han totalt osynlig. Han var vid tre tillfällen i fjärdekedjan och vände. Jag förstår att coacherna gjorde så då han faktiskt alltid slet väldigt hårt och gjorde ett väldigt bra jobb i fjärdekedjan när offensiven inte klickade. När man dessutom hade Tambellini att slänga in i första var det inget konstigt val.

Dock så hade jag mer än gärna sett honom stanna. Men man får ju hoppas att Evertsson hittar något vasst att slänga in med Kiiskinen och Rosén.
Citera
2015-05-07, 17:32
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Nu blir Almtuna ledsna, eller var det Godtemplarna eller Valbo han siktat in sig på...
Citera
2015-05-07, 18:00
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Om han väl håller sig friskt och hel så ligger han på en hög HA-nivå. Fick ju riktigt bra omdömen i Almtuna förra säsongen innan han skadade sig, de sades att han tillhörde ligans bästa målvakter.

Citat:
Ursprungligen postat av whak
Hur kan ni stjäla något som vi gjort oss av med?
Det kan man inte.

Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Växjö var inte villiga att betala det han begärde då han i Växjös tycke var för ojämn. Ena matchen gjorde han 2+2 och nästa match var han totalt osynlig. Han var vid tre tillfällen i fjärdekedjan och vände. Jag förstår att coacherna gjorde så då han faktiskt alltid slet väldigt hårt och gjorde ett väldigt bra jobb i fjärdekedjan när offensiven inte klickade. När man dessutom hade Tambellini att slänga in i första var det inget konstigt val.

Dock så hade jag mer än gärna sett honom stanna. Men man får ju hoppas att Evertsson hittar något vasst att slänga in med Kiiskinen och Rosén.
Känns mest som spekulation än något som vi faktiskt vet. Men det kan mycket väl vara så.
Citera
2015-05-07, 18:02
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Honken var riktigt bra i Almtuna fram till jul/nyår tror jag det var då gick han sönder.

Tveksamt han klarar av min 40 matcher. Tränade väl knappt med Almtuna förra säsongen utan pendlade till matcher och någon träning i veckan ?
Citera
2015-05-07, 18:06
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Honken var riktigt bra i Almtuna fram till jul/nyår tror jag det var då gick han sönder.

Tveksamt han klarar av min 40 matcher. Tränade väl knappt med Almtuna förra säsongen utan pendlade till matcher och någon träning i veckan ?
Så pass.

I så fall hoppas jag man passar. Vi behöver inte en skadebenägen målvakt. Då kunde man lika gärna behållit Lundström.

Leksand var muntligt överens med Linus Fernström, som gick till KHK. Synd att det gick i stöpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in