Citat:
Ursprungligen postat av
KentLang
Och här är där våra åsikter krockar. Jag tror inte att det spelar någon roll om du sitter 8h eller 16h eller 24h om dagen, om du inte förstår materialet i läroboken så kan man inte kompensera det med tid, eller hur?
Handledare kan ibland förstå vad man har problem med och hjälpa en med att hantera dessa genom att visa och lära ut. Jag har läst ämnen över distans också, men det är långt ifrån lätt, speciellt om man ska läsa komplicerade grejer såsom matte 4 eller kemi eller andra naturämnen som har konstiga upplägg.
Liksom varför ska allt behöva vara så svårt för en när det finns enkla lösningar?
Det fungerar inte så. Sitter du med läroboken så kommer du tillslut lära dig det. Att lära sig kan vara en handling som du utför på egen hand. Det låter på dig som att om du läser det en gång och inte förstår så kommer det för alltid vara så. Det stämmer inte. Tyvärr finns ingen glädje hos studerande att fundera ett tag på svåra uppgifter och tackla dem på olika sätt utan det ska gå så jäkla fort.
Jag har läst följande ämnen via Hermods: Biologi 1,2, Fysik 1,2, Kemi 1,2, Ma 3,4, Eng 7, Medicin grundkurs.
Och det har fungerat fantastiskt bra. MEN håller med om att det kräver mer av studenten så om du vill åka räkmacka igenom din utbildning så är det väldigt dåligt med distans. På den punkten håller jag med dig.