Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Jo, det finns länder där kvinnor behandlas lika illa, eller värre än män behandlas i Sverige. Tyvärr.
Att mäns motivation och drivkraft hålls nere på en statlig och lagstadgad nivå gör läget mycket allvarligt. Ett matriarkat kommer att självdestruera. Tveklöst.
Möjligtvis, men vart och hur? Det finns givetvis många fattiga länder där många har det riktigt illa oavsett om de är man eller kvinna, men det handlar ju dock mer om klasser än kön. Men i vilket land ser man allvarligare på våld emot män än kvinnor exempelvis? Inget mig veterligen
Då skulle det ha gjort det för länge sedan. Gå in på en dejtningssida, skapa en profil för en man och sedan för en kvinna, utan foto, och se skillnaderna. Som tjej så får du typ 10 meddelande på 5 minuter, för en kille så får du kämpa för få ett hej på en månad. Det är ett enormt övertag på partnersmarknaden som kvinnor har.
Matriarkatet kommer finnas så länge könsrollerna finns och så länge kvinnor har övertaget på partnersmarknaden. Män kommer inte i någon stor grupp göra revolt så länge de är så pass låsta i sina roller och är i sådant underläge. Möjligtvis extremt avancerade sex-robotar eller VR skulle kunna lösa det någon gång i en avlägsen framtid.

Men det kommer nog vara ännu mer skambelag än att söka kvinnor utomlands.
Citat:
Ursprungligen postat av
Milford.Cubicle
själv försöker jag iaf vara rättvis mot män.
men ändå blir många så aggressiva och fientliga?
Kan du utveckla? Min gissning du är tjej som har haft många aggressiva pojkvänner, låter lite så? Men rätta mej om jag har fel.