Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Tjena. TS här.
Ja, kvinnan särbehandlas överallt, men det gör mannen också. Sverige är dock ett av de få länder där kvinnors upplevelser och erfarenheter utgör 100 % av beslutsunderlaget. Det är detta som är så sjukt. Utomlands hyllas kvinnor för sin roll inom familjen, mycket välförtjänt. Män hyllas för sitt försvar och sin uppbyggnad av samhällets vitala funktioner, vetenskapliga framsteg, och så vidare. Ett statsfeministiskt samhälle tar bort moroten. Samhället stagnerar. Män har få eller inga orsaker att anstränga sig...
En del ser det som ett uppfriskande och avvikande experiment, jag ser det som förtryck av halva befolkningen, av alla pojkar och män.
Inga ska behöva leva i förtryck, inte heller svenska män och pojkar. Säg ifrån för helvete!
"kvinnors upplevelser och erfarenheter utgör 100 % av beslutsunderlaget."
Detta håller jag fullständigt med dej om. Bra uttryckt. Det är ju bara att öppna en tidning för se det, eller lyssna på politikerna eller kolla i lagen etc.
Jag kan hålla med om att det är lite mer balans i det i vissa andra länder, och jag skulle också fly landet och aldrig titta tillbaka om jag hade de pengarna. Men jag kan fortfarande inte se inom vilka områden män är särbehandlade? Det är bara olika nivåer på förtrycket, sverige är extremt andra är mindre extrema. I sverige diskuteras mansskatt och allt möjligt. Man skulle många gånger kunna tro att man som man är som en jude och lever i nazi-tyskland
Män har ingen anledning att anstränga sig? Här håller dock inte med dej. Då ena sidan är i underläge, desto mer tvingas de att anstränga sig. Det är ingen brist på mäns försök att imponera på tjejer i dagens sverige precis, och de är ju så kvinnor vill ha det också. De vill hålla män på sin plats så de inte slutar anstränga sig. Då män slutar anstränga sig för imponera på tjejer, det är då maktskiftet kan möjligtvis börja ske.