2015-05-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Varför inte?
Jag skriver vad jag tycker.. trodde det var till för att diskutera
Har inte tråkigt eller trollar, vad fick du det ifrån?
När någon framställer en etnicitets män som inkapabla att tillfredsställa "deras kvinnor" så skriker det äckeltroll om personen ifråga.
Citera
2015-05-05, 19:58
Medlem
ulvvfs avatar
Samma system är överallt i världen. I typ alla länder så behandlas kvinnan som mer värd. Så jag vet exakt vad du har tänkt fly. Men visst sverige är väl bland de värsta, och visst det är ett steg i rätt riktning att vilja se sig om. Feministerna har gjort så att samhället ser ner på de män som gör det, vilket håller männen i schak. Så det är bra att utmana förtrycka normerna men det är fortfarande inte där kärnproblemet ligger. Kärnproblemet finn i hela världen numera, mannen behandlas som andra klassens medborgare i alla länder, vars ends värde ligger i då de tillfredställer kvinnor
Citera
2015-05-05, 20:59
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det är ganska sexigt med en man som kan stava rätt ...

ja kan bara se på din avatar och tänka mej ett antal alternativ. LOL
Citera
2015-05-05, 23:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Samma system är överallt i världen. I typ alla länder så behandlas kvinnan som mer värd. Så jag vet exakt vad du har tänkt fly. Men visst sverige är väl bland de värsta, och visst det är ett steg i rätt riktning att vilja se sig om. Feministerna har gjort så att samhället ser ner på de män som gör det, vilket håller männen i schak. Så det är bra att utmana förtrycka normerna men det är fortfarande inte där kärnproblemet ligger. Kärnproblemet finn i hela världen numera, mannen behandlas som andra klassens medborgare i alla länder, vars ends värde ligger i då de tillfredställer kvinnor

Tjena. TS här.

Ja, kvinnan särbehandlas överallt, men det gör mannen också. Sverige är dock ett av de få länder där kvinnors upplevelser och erfarenheter utgör 100 % av beslutsunderlaget. Det är detta som är så sjukt. Utomlands hyllas kvinnor för sin roll inom familjen, mycket välförtjänt. Män hyllas för sitt försvar och sin uppbyggnad av samhällets vitala funktioner, vetenskapliga framsteg, och så vidare. Ett statsfeministiskt samhälle tar bort moroten. Samhället stagnerar. Män har få eller inga orsaker att anstränga sig...

En del ser det som ett uppfriskande och avvikande experiment, jag ser det som förtryck av halva befolkningen, av alla pojkar och män.

Inga ska behöva leva i förtryck, inte heller svenska män och pojkar. Säg ifrån för helvete!
Citera
2015-05-05, 23:57
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
När någon framställer en etnicitets män som inkapabla att tillfredsställa "deras kvinnor" så skriker det äckeltroll om personen ifråga.
ursäkta? jag vill inte ens skriva med dig äckel men om man ska överge dom för att man tycker dom är dåliga har man nog inte ens gett dom en riktig chans, kanske några få dåliga bara eller någon det inte funkade med..
Citera
2015-05-06, 00:19
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tjena. TS här.

Ja, kvinnan särbehandlas överallt, men det gör mannen också. Sverige är dock ett av de få länder där kvinnors upplevelser och erfarenheter utgör 100 % av beslutsunderlaget. Det är detta som är så sjukt. Utomlands hyllas kvinnor för sin roll inom familjen, mycket välförtjänt. Män hyllas för sitt försvar och sin uppbyggnad av samhällets vitala funktioner, vetenskapliga framsteg, och så vidare. Ett statsfeministiskt samhälle tar bort moroten. Samhället stagnerar. Män har få eller inga orsaker att anstränga sig...

En del ser det som ett uppfriskande och avvikande experiment, jag ser det som förtryck av halva befolkningen, av alla pojkar och män.

Inga ska behöva leva i förtryck, inte heller svenska män och pojkar. Säg ifrån för helvete!

"kvinnors upplevelser och erfarenheter utgör 100 % av beslutsunderlaget."

Detta håller jag fullständigt med dej om. Bra uttryckt. Det är ju bara att öppna en tidning för se det, eller lyssna på politikerna eller kolla i lagen etc.

Jag kan hålla med om att det är lite mer balans i det i vissa andra länder, och jag skulle också fly landet och aldrig titta tillbaka om jag hade de pengarna. Men jag kan fortfarande inte se inom vilka områden män är särbehandlade? Det är bara olika nivåer på förtrycket, sverige är extremt andra är mindre extrema. I sverige diskuteras mansskatt och allt möjligt. Man skulle många gånger kunna tro att man som man är som en jude och lever i nazi-tyskland

Män har ingen anledning att anstränga sig? Här håller dock inte med dej. Då ena sidan är i underläge, desto mer tvingas de att anstränga sig. Det är ingen brist på mäns försök att imponera på tjejer i dagens sverige precis, och de är ju så kvinnor vill ha det också. De vill hålla män på sin plats så de inte slutar anstränga sig. Då män slutar anstränga sig för imponera på tjejer, det är då maktskiftet kan möjligtvis börja ske.
Senast redigerad av ulvvf 2015-05-06 kl. 00:30.
Citera
2015-05-06, 00:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Detta håller jag fullständigt med dej om. Bra uttryckt.

Jag håller även i övrigt till stora delar med dej. Sverige är extremt, kanske det mest extrema landet i världen, och jag skulle också fly landet omgående och aldrig tittat tillbaka om jag hade de pengarna till att göra det. Men på vilket sätt särbehandlas män på ett positivt sätt i andra länder?

Män har ingen anledning att anstränga sig? Här håller dock inte med dej. Då ena sidan är i underläge, desto mer tvingas de att anstränga sig. Det är ingen brist på mäns försök att imponera på tjejer i dagens sverige precis, och de är ju så kvinnor vill ha det också. De vill hålla män på sin plats så de inte slutar anstränga sig. Då män slutar anstränga sig för imponera på tjejer, det är då maktskiftet kan möjligtvis börja ske.

Jo, det finns länder där kvinnor behandlas lika illa, eller värre än män behandlas i Sverige. Tyvärr.

Att mäns motivation och drivkraft hålls nere på en statlig och lagstadgad nivå gör läget mycket allvarligt. Ett matriarkat kommer att självdestruera. Tveklöst.
Citera
2015-05-06, 00:27
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:

Detta håller jag fullständigt med dej om. Bra uttryckt.

Jag håller även i övrigt till stora delar med dej. Sverige är extremt, kanske det mest extrema landet i världen, och jag skulle också fly landet omgående och aldrig tittat tillbaka om jag hade de pengarna till att göra det. Men på vilket sätt särbehandlas män på ett positivt sätt i andra länder?

själv försöker jag iaf vara rättvis mot män.
men ändå blir många så aggressiva och fientliga?
Citera
2015-05-06, 00:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
själv försöker jag iaf vara rättvis mot män.
men ändå blir många så aggressiva och fientliga?

Problemet med dig är att du är totalt inkonsekvent. Samt ofta på gränsen till brott mot regel 2.02. Ryck upp dig... Om du kan.
Citera
2015-05-06, 00:32
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Problemet med dig är att du är totalt inkonsekvent. Samt ofta på gränsen till brott mot regel 2.02. Ryck upp dig... Om du kan.
det är inget problem med mig.
försöker förklara på ett sätt som ni förstår, men det går tydligen inte, ni vill ju bara hata och vara arga och säga dåliga saker som inte stämmer
Citera
2015-05-06, 00:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
det är inget problem med mig.
försöker förklara på ett sätt som ni förstår, men det går tydligen inte, ni vill ju bara hata och vara arga och säga dåliga saker som inte stämmer

Varför stämmer inte min kritik mot svenska kvinnor i den här tråden? Är du man och har dejtat svenska kvinnor? Motivera dig!
Citera
2015-05-06, 00:42
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Varför stämmer inte min kritik mot svenska kvinnor i den här tråden? Är du man och har dejtat svenska kvinnor? Motivera dig!

Din kritik bygger enbart på att du ska kunna bestämma till 100% i ett förhållande. Så ser inte förhållanden ut, vilket är jävligt tur. Du har en skev bild av både män och kvinnor. Och ja, jag är en man som dejtat och haft förhållanden med ett flertal svenska kvinnor så då antar jag att min kritik mot din bild av det hela är helt och hållet legitim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in