2015-05-06, 00:43
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Varför stämmer inte min kritik mot svenska kvinnor i den här tråden? Är du man och har dejtat svenska kvinnor? Motivera dig!
du verkar själv otrevlig så det är säkert därför. klart ingen som vill bli ihop med en respektlös idiot.
Citera
2015-05-06, 00:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Din kritik bygger enbart på att du ska kunna bestämma till 100% i ett förhållande. Så ser inte förhållanden ut, vilket är jävligt tur. Du har en skev bild av både män och kvinnor. Och ja, jag är en man som dejtat och haft förhållanden med ett flertal svenska kvinnor så då antar jag att min kritik mot din bild av det hela är helt och hållet legitim.

Haha.

Nej du. Jag har vare sig önskan eller intresse av att bestämma 100 % i en relation. Däremot anser jag att män och kvinnor i genomsnitt har olika funktioner, drömmar och ambitioner. Ofta kompletterar vi varandra rätt bra.

Ganska roande att du köper en schablonbild av mig som debattör. Jag har gott om livserfarenhet och förhållanden. Jag har barn också.

Torka dig bakom öronen nu, det är blött värre din ungtupp...
Citera
2015-05-06, 00:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
du verkar själv otrevlig så det är säkert därför. klart ingen som vill bli ihop med en respektlös idiot.

1. Du känner mig inte.

2. Vad har det med topic att göra?
Citera
2015-05-06, 00:51
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Haha.

Nej du. Jag har vare sig önskan eller intresse av att bestämma 100 % i en relation. Däremot anser jag att män och kvinnor i genomsnitt har olika funktioner, drömmar och ambitioner. Ofta kompletterar vi varandra rätt bra.

Ganska roande att du köper en schablonbild av mig som debattör. Jag har gott om livserfarenhet och förhållanden. Jag har barn också.

Torka dig bakom öronen nu, det är blött värre din ungtupp...

Jag är knappast en ungtupp. Så det där med schablonbild kan du nog ta om dig själv också.

Alla dessa krav som många av ni antifeminister hävdar att svenska kvinnor har på män (krav som är anledningen till att ni inte vill ha förhållanden med just svenska kvinnor) är krav som jag inte på något sätt känner igen från mina egna relationer. Eller mina vänners relationer för den delen.
Så det kanske mer handlar om vilka kvinnor som ni jagar efter och vilka kvinnor som tyr sig till er, och med andra ord mer eller mindre handlar en hel del om er egna personlighet.
Citera
2015-05-06, 00:54
Medlem
Citat:
själv försöker jag iaf vara rättvis mot män.
men ändå blir många så aggressiva och fientliga?

Kanske därför att det du avger och begär tillbaka är "fejkat".
Citera
2015-05-06, 00:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag är knappast en ungtupp. Så det där med schablonbild kan du nog ta om dig själv också.

Alla dessa krav som många av ni antifeminister hävdar att svenska kvinnor har på män (krav som är anledningen till att ni inte vill ha förhållanden med just svenska kvinnor) är krav som jag inte på något sätt känner igen från mina egna relationer. Eller mina vänners relationer för den delen.
Så det kanske mer handlar om vilka kvinnor som ni jagar efter och vilka kvinnor som tyr sig till er, och med andra ord mer eller mindre handlar en hel del om er egna personlighet.

Alla kvinnor, läs ALLA, som är fertila och har ett någotsånär fördelaktigt utseende, stämmer med min trådstart. Jag önskar lika mycket som du att det inte stämde. Men både jag och mina vänner och anhöriga är överens om att denna bild stämmer. Många kvinnor håller också med om detta.
Citera
2015-05-06, 00:56
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Jo, det finns länder där kvinnor behandlas lika illa, eller värre än män behandlas i Sverige. Tyvärr.

Att mäns motivation och drivkraft hålls nere på en statlig och lagstadgad nivå gör läget mycket allvarligt. Ett matriarkat kommer att självdestruera. Tveklöst.

Möjligtvis, men vart och hur? Det finns givetvis många fattiga länder där många har det riktigt illa oavsett om de är man eller kvinna, men det handlar ju dock mer om klasser än kön. Men i vilket land ser man allvarligare på våld emot män än kvinnor exempelvis? Inget mig veterligen

Då skulle det ha gjort det för länge sedan. Gå in på en dejtningssida, skapa en profil för en man och sedan för en kvinna, utan foto, och se skillnaderna. Som tjej så får du typ 10 meddelande på 5 minuter, för en kille så får du kämpa för få ett hej på en månad. Det är ett enormt övertag på partnersmarknaden som kvinnor har.

Matriarkatet kommer finnas så länge könsrollerna finns och så länge kvinnor har övertaget på partnersmarknaden. Män kommer inte i någon stor grupp göra revolt så länge de är så pass låsta i sina roller och är i sådant underläge. Möjligtvis extremt avancerade sex-robotar eller VR skulle kunna lösa det någon gång i en avlägsen framtid. Men det kommer nog vara ännu mer skambelag än att söka kvinnor utomlands.

Citat:
själv försöker jag iaf vara rättvis mot män.
men ändå blir många så aggressiva och fientliga?

Kan du utveckla? Min gissning du är tjej som har haft många aggressiva pojkvänner, låter lite så? Men rätta mej om jag har fel.
Citera
2015-05-06, 01:02
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Alla kvinnor, läs ALLA, som är fertila och har ett någotsånär fördelaktigt utseende, stämmer med min trådstart. Jag önskar lika mycket som du att det inte stämde. Men både jag och mina vänner och anhöriga är överens om att denna bild stämmer. Många kvinnor håller också med om detta.

Som sagt, det kanske handlar mer om dig och din vänskap. Alltså, din verklighet är inte allas verklighet.

Och jag har dejtat ett rätt stort antal tjejer och haft ett flertal relationer som sett väldigt bra ut; och min verklighet stämmer inte på något sätt överens med din.
Citera
2015-05-06, 01:08
Medlem
Förstår faktiskt inte vad som skulle vara "fel" med ett förhållande där mannen bestämmer.
Citera
2015-05-06, 01:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Som sagt, det kanske handlar mer om dig och din vänskap. Alltså, din verklighet är inte allas verklighet.

Och jag har dejtat ett rätt stort antal tjejer och haft ett flertal relationer som sett väldigt bra ut; och min verklighet stämmer inte på något sätt överens med din.

Jo, det är en verklighet. Sverige har på ett artificiellt sätt (via lagar och skattsedel) vänt upp-och-ner på könsrollerna. Priset för detta blir oerhört högt. På ett psykologiskt, socialt och ekonomiskt plan. Det är bland annat därför jag förbereder att lämna landet. Män som är något så när produktiva har ingen framtid här. Nu råkar jag ha en utbildning som tar mig vart jag vill, men hur många svenska män har detta?
Citera
2015-05-06, 01:10
Medlem
Snarare säger verkligheten oss, att när vi försöker manipulera naturliga balanser i relationer så går det åt pipan. Och att manipulera att kvinnan ska bestämma, eller det ska delas lika (som mellan småbarn) är ju bevisligen helt fel väg att gå med tanke på att folk knappt kan ha sådana förhållanden.

Men om folk vill fortsätta tro på galna idéer kring kärlek och sex så får man väl göra det.
Citera
2015-05-06, 01:10
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Jo, det är en verklighet. Sverige har på ett artificiellt sätt (via lagar och skattsedel) vänt upp-och-ner på könsrollerna. Priset för detta blir oerhört högt. På ett psykologiskt, socialt och ekonomiskt plan. Det är bland annat därför jag förbereder att lämna landet. Män som är något så när produktiva har ingen framtid här. Nu råkar jag ha en utbildning som tar mig vart jag vill, men hur många svenska män har detta?

Som jag sa; din verklighet stämmer inte överens med alla andras (t.ex. min) verklighet. Jag säger inte att dina upplevelser är fel, men de blir inte till allmän fakta för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in