2018-12-30, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad fan snackar du om? Tydlighet önskas.
Bor du i Svedala eller?

Nej. Andrahandsinfo hade vart mer rätt. Bra pejlat.

Farbron är pömsig. Natti.
Citera
2018-12-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, det ligger något i det ni säger. Trots att ni skränar av ovilja kan jag erkänna det. Jag växte upp i värsta tänkbara miljö just för att jag hade en morsa som inte var vatten värd och inte tog sitt ansvar. Klart det färgar mitt språk här. MEN, jag är större än det och vill se kidsen få en chans jag inte fick. Dagens feminism är patologisk. Speciellt för pojkar. Jag kommer göra allt jag mäktar med för att stävja vansinnet.

Nu vet jag inte vad din mamma gjorde ( eller inte gjorde ). Men jag kan garantera dig att alla kvinnor ( svenska kvinnor ) inte är dåliga mammor. Det finns bra och dåliga föräldrar av båda könen. Glädjande att höra att ditt vuxenliv blivit mycket bättre och att du har det bra idag.
Citera
2018-12-30, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Nu vet jag inte vad din mamma gjorde ( eller inte gjorde ). Men jag kan garantera dig att alla kvinnor ( svenska kvinnor ) inte är dåliga mammor. Det finns bra och dåliga föräldrar av båda könen. Glädjande att höra att ditt vuxenliv blivit mycket bättre och att du har det bra idag.

Kan hända (ganska säkert) att min attityd är färgad av uppväxten med idel slaskkärringar. Föräldrarlös på 70-talet var ingen dröm. Tro mig. Det går inte ens att berätta i klartext utan att bli föremål för polisåtgärder. Sug på den ett tag..
Citera
2018-12-30, 19:56
Medlem
Citat:
Kan hända (ganska säkert) att min attityd är färgad av uppväxten med idel slaskkärringar. Föräldrarlös på 70-talet var ingen dröm. Tro mig. Det går inte ens att berätta i klartext utan att bli föremål för polisåtgärder. Sug på den ett tag..

Ledsamt - själv växte jag upp i en helt annan slags miljö.

Det finns alltid en del människor som har diverse beroendesjukdomar eller andra sjukdomar. I vilken familj man föds i är ett lotteri och tyvärr drabbas barn hårt som lever i detta.

Sen finns alla vi andra som fått uppleva fungerande familjer med bra mammor och pappor och där båda föräldrarna jobbar. Klart att någon av föräldrarna kan vara hemma mer- men jag skriver detta för att många av er tror att det bästa är att alla är hemmafruar.
Senast redigerad av Tissetiss 2018-12-30 kl. 19:59.
Citera
2018-12-30, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ledsamt - själv växte jag upp i en helt annan slags miljö.

Det finns alltid en del människor som har diverse beroendesjukdomar eller andra sjukdomar. I vilken familj man föds i är ett lotteri och tyvärr drabbas barn hårt som lever i detta.

Sen finns alla vi andra som fått uppleva fungerande familjer med bra mammor och pappor där båda föräldrarna jobbar.

Nå, nu ska du inte ge mig frikort bara för det. Jag har lite rekord här och där (i luft och vatten) och är en jävligt duktig pilot. Ganska grym både på två och fyra hjul med. Familjefader med två helt underbara kids (slår allt). Jag har åstadkommit mer än random radhusnisse. I'm good.

Tack ändå för din omtanke.

Nog med tjoller. Gloves off.
Citera
2018-12-30, 20:10
Medlem
Citat:
Vad gäller akademiavärlden så är den redan förgiftad av feminazismen. Killar gör bättre än tjejer på nationella prov men blir sågade ändå via teknikaliteter, eller än värre via kärringars bedömning. Killar ÄR mer kunniga i ett högteknologiskt samhälle, mer än tjejer. Fact. Tjejer är bättre på vård och hälsa. Fact.
Tjejer presterar bättre på nationella prov än killar. Du tänker kanske på att tjejer får högre betyg i relation till resultatet på nationella prov jämfört med killar? Provet är inte menat att vara den enda prestation som betyget i ett ämne ska baseras på.

Det är inte mycket som håller när man faktiskt börjar kolla upp det som uttrycks som om det vore etablerade sanningar här på feministforumet.
Citera
2018-12-30, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Tjejer presterar bättre på nationella prov än killar. Du tänker kanske på att tjejer får högre betyg i relation till resultatet på nationella prov jämfört med killar? Provet är inte menat att vara den enda prestation som betyget i ett ämne ska baseras på.

Det är inte mycket som håller när man faktiskt börjar kolla upp det som uttrycks som om det vore etablerade sanningar här på feministforumet.

Källa på det
Citera
2018-12-30, 20:13
Medlem
Citat:
Källa på det
Du lämnade aldrig någon källa på ditt påstående. Googla, det fick jag göra.
Citera
2018-12-30, 20:16
Avslutad
Citat:
Du lämnade aldrig någon källa på ditt påstående. Googla, det fick jag göra.

Google Schmoogle..
Citera
2018-12-30, 20:20
Medlem
Citat:
Google Schmoogle..
https://lararnastidning.se/pojkar-missgynnas-i-betygsattningen/

Läs kommentarerna också
Citera
2018-12-30, 20:21
Avslutad
Citat:
https://lararnastidning.se/pojkar-missgynnas-i-betygsattningen/

Läs kommentarerna också

Rättrådigt av dig. Kudos.
Citera
2018-12-30, 20:30
Medlem
Citat:
Nå, nu ska du inte ge mig frikort bara för det. Jag har lite rekord här och där (i luft och vatten) och är en jävligt duktig pilot. Ganska grym både på två och fyra hjul med. Familjefader med två helt underbara kids (slår allt). Jag har åstadkommit mer än random radhusnisse. I'm good.

Tack ändå för din omtanke.

Nog med tjoller. Gloves off.

Ok !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in