2015-05-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Som jag sa; din verklighet stämmer inte överens med alla andras (t.ex. min) verklighet. Jag säger inte att dina upplevelser är fel, men de blir inte till allmän fakta för det.

Din "verklighet" är byggd på politisk propaganda, hur kan det vara sanning? Det Hitler sa är också sanning då? Eller vem som helst som söker makt över människor politiskt. Och du lyder dem, hahahahahahaa.

Jag måste gratulera! Till din välutvecklade förmåga att tänka själv och dra egna slutsatser, och till din storsinta förmåga att förlita dig på medmänniskor.
Citera
2015-05-06, 01:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Som jag sa; din verklighet stämmer inte överens med alla andras (t.ex. min) verklighet. Jag säger inte att dina upplevelser är fel, men de blir inte till allmän fakta för det.

Ja, ok. Men allt fler svenska män delar uppenbarligen min verklighetsbeskrivning. Sedan vet du, lika väl som jag, att "verklighet" är ett relativt begrepp. Feminister har haft tolkningsföreträdet länge nog, nu räcker det... Mansrättsrörelsen är både vetenskap och politik... Vi ska skapa vårt eget tolkningsutrymme. Det tar tid, men vi kommer att lyckas.
Citera
2015-05-06, 01:15
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Din "verklighet" är byggd på politisk propaganda, hur kan det vara sanning? Det Hitler sa är också sanning då? Eller vem som helst som söker makt över människor politiskt. Och du lyder dem, hahahahahahaa.

Jag måste gratulera! Till din välutvecklade förmåga att tänka själv och dra egna slutsatser, och till din storsinta förmåga att förlita dig på medmänniskor.

Nope! Min verklighet är byggd på egna upplevelser och på de relationer jag själv haft.
Citera
2015-05-06, 01:20
Medlem
Citat:
Nope! Min verklighet är byggd på egna upplevelser och på de relationer jag själv haft.

OK. Ja en del sitter på sjukhus och lever i sin egen verklighetn i och för sig. Det ska man inte se ner på. Men det blir konstigt när folk är galna attlyda politikers påhitt om verkligheten. Som det här med feminism. Eller att män och kvinnor ska exakt "dela" på saker och ting i ett förhållande. Alla som har minsta lilla erfarenhet av kärlek och attraktion med det motsatta könet vet om att det inte fungerar så. Så därför måste jag ställa mig skeptisk till det du driver fram, för det är ju feminism t ex? Det är POLITIK. Hur kan du värdera det mer än vad en människa säger till dig, t ex öga mot öga? Helt obegripligt för en sådan som mig.

Politik är makt och skit. Punkt slut.
Citera
2015-05-06, 01:24
Medlem
skotittares avatar
Citat:
OK. Ja en del sitter på sjukhus och lever i sin egen verklighetn i och för sig. Det ska man inte se ner på. Men det blir konstigt när folk är galna attlyda politikers påhitt om verkligheten. Som det här med feminism. Eller att män och kvinnor ska exakt "dela" på saker och ting i ett förhållande. Alla som har minsta lilla erfarenhet av kärlek och attraktion med det motsatta könet vet om att det inte fungerar så. Så därför måste jag ställa mig skeptisk till det du driver fram, för det är ju feminism t ex? Det är POLITIK. Hur kan du värdera det mer än vad en människa säger till dig, t ex öga mot öga? Helt obegripligt för en sådan som mig.

Politik är makt och skit. Punkt slut.

Var har jag sagt att jag värderar politik mer än vad en människa säger till mig öga mot öga?

Jag har heller aldrig sagt att man behöver dela exakt lika på saker och ting i ett förhållande.
Citera
2015-05-06, 01:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Var har jag sagt att jag värderar politik mer än vad en människa säger till mig öga mot öga?

Jag har heller aldrig sagt att man behöver dela exakt lika på saker och ting i ett förhållande.

Och vad har detta med att överge (eller inte) svenska kvinnor att göra?
Citera
2015-05-06, 01:27
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Och vad har detta med att överge (eller inte) svenska kvinnor att göra?

Jag svarade bara på påståenden i det citerande inlägget.
Citera
2015-05-06, 01:28
Bannlyst
Citat:
Om du haft många förhållande med relativt unga kvinnor så förstår jag inte hur du har kunnat missa dessa "mäta jämställdhet i den egna vardagen kvinnorna". De är vanliga och finns i en mängd olika mutationer t.ex. inte gå åt sidan när man möter en man på gatan kvinnorna, inte laga mat för det är förtryck kvinnorna, aldrig ge sig i en diskussion för då är man undergiven kvinnorna ...
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-05-06 kl. 01:32.
Citera
2015-05-06, 01:30
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Om du haft många förhållande med relativt unga kvinnor så förstår jag inte hur du har kunnat missa dessa "mäta jämställdhet i den egna vardagen kvinnorna".

Jag är 30+ och nej, det har inte varit något mätande av jämställdheten i mina förhållanden. Vi har naturligtvis diskuterat jämställdhet och varit överens om att man hjälps åt så gott man bara kan.
Citera
2015-05-06, 01:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Om du haft många förhållande med relativt unga kvinnor så förstår jag inte hur du har kunnat missa dessa "mäta jämställdhet i den egna vardagen kvinnorna".

De unga kvinnor som har den utgångspunkten kommer att bli grymt besvikna. I synnerhet när deras sexuella attraktionskraft reduceras med stigande ålder. Att förmå män att göra saker med fittans makt är helt enkelt ingen hållbar strategi. Samma kvinnor som försöker med detta gnäller över att de objektifieras. De objektifierar sig själva så jävla bra...
Citera
2015-05-06, 01:33
Medlem
Citat:

Ok då har jag missförstått. För jag har uppfattat att du skriver i denna tråd för att "försvara" dagens trasiga kvinnor, att det på något sätt är bra att man politiskt begår ÖVERGREPP på dem genom att påstå att gräset hela tiden är "grönare på andra sidan", att manipulera dem till att gnälla och klaga och ställa krav som är helt horribla och själva ska itutas att aldrig skärskåda sig själva. Vad är fint med det? Det är ju att förstöra ett helt kön. Vet du vad bland det mest vackra med att leva är? Jo, det är sitta i ett vardagsrum som man med en kvinna du älskar, nära, känna hennes kroppsvärme, känna friden och harmonin av att ni två är där tillsammans i det ögonblicket.

Kvinnan är överlägsen mannen vad det ankommer känslomässig intuition. Hur tror den fungerar hos kvinnor i allmänhet i dag, i vårt samhälle?!?

Det blir omöjligt att älska i ett samhälle där politiker ska lägga sig i hur män och kvinna ska leva eller fördela bördor osv. Feminismen hatar kvinnlighet, det är grunden för den. Det är bara så sorgligt att så många, innerst inne fina kvinnor, inte genomskådat den saken ännu.
Citera
2015-05-06, 01:36
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ok då har jag missförstått. För jag har uppfattat att du skriver i denna tråd för att "försvara" dagens trasiga kvinnor, att det på något sätt är bra att man politiskt begår ÖVERGREPP på dem genom att påstå att gräset hela tiden är "grönare på andra sidan", att manipulera dem till att gnälla och klaga och ställa krav som är helt horribla och själva ska itutas att aldrig skärskåda sig själva. Vad är fint med det? Det är ju att förstöra ett helt kön. Vet du vad bland det mest vackra med att leva är? Jo, det är sitta i ett vardagsrum som man med en kvinna du älskar, nära, känna hennes kroppsvärme, känna friden och harmonin av att ni två är där tillsammans i det ögonblicket.

Kvinnan är överlägsen mannen vad det ankommer känslomässig intuition. Hur tror den fungerar hos kvinnor i allmänhet i dag, i vårt samhälle?!?

Det blir omöjligt att älska i ett samhälle där politiker ska lägga sig i hur män och kvinna ska leva eller fördela bördor osv. Feminismen hatar kvinnlighet, det är grunden för den. Det är bara så sorgligt att så många, innerst inne fina kvinnor, inte genomskådat den saken ännu.

Jag hävdar mest att dagens kvinnor inte är trasiga och att de inte ställer dessa krav som ni (du) hävdar.
Och då har jag ju även mest erfarenhet av kvinnor som är uttalade feminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in