Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Var har jag sagt att jag värderar politik mer än vad en människa säger till mig öga mot öga?
Jag har heller aldrig sagt att man behöver dela exakt lika på saker och ting i ett förhållande.
Ok då har jag missförstått. För jag har uppfattat att du skriver i denna tråd för att "försvara" dagens trasiga kvinnor, att det på något sätt är bra att man politiskt begår ÖVERGREPP på dem genom att påstå att gräset hela tiden är "grönare på andra sidan", att manipulera dem till att gnälla och klaga och ställa krav som är helt horribla och själva ska itutas att aldrig skärskåda sig själva. Vad är fint med det? Det är ju att förstöra ett helt kön. Vet du vad bland det mest vackra med att leva är? Jo, det är sitta i ett vardagsrum som man med en kvinna du älskar, nära, känna hennes kroppsvärme, känna friden och harmonin av att ni två är där tillsammans i det ögonblicket.
Kvinnan är överlägsen mannen vad det ankommer känslomässig intuition. Hur tror den fungerar hos kvinnor i allmänhet i dag, i vårt samhälle?!?
Det blir omöjligt att älska i ett samhälle där politiker ska lägga sig i hur män och kvinna ska leva eller fördela bördor osv. Feminismen hatar kvinnlighet, det är grunden för den. Det är bara så sorgligt att så många, innerst inne fina kvinnor, inte genomskådat den saken ännu.