2015-05-05, 14:50
Medlem
ErgoBibamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlibbSommar
Hur kan han bara få leva ostörd trots att alla i Husum verkar veta vad han gjort?
Verkar inte vara något ställe jag skulle vilja bo där man skyddar mördare.

Att inte attackera/mörda mördare är inte samma sak som att skydda mördare.

Där är 40 mil mellan Sveg (där han bor) och Husum.
Citera
2015-05-05, 14:59
Medlem
ErgoBibamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Helt sjukt vad mesigt Sverige är ibland. Inte nog med att den sjuka mördaren Olof Wiberg blir frikänd trots överväldigande bevisning, dessutom har han ett jobb att gå till trots att alla i han lilla jävla inavlade hemby vet vem han är.

Kan man få reda på var han jobbar tro? De ska inte komma undan med att hysa en perverterad mördare som endast förtjänar en kula i huvudet.

Alla i Sveg känner inte till OW och vad han har gjort.

Varför är det dåligt att han har ett jobb? Visst hade det väl varit bättre om han satt i fängelse men när han ändå blev frisläppt är det väl bättre att han jobbar istället för att leva på bidrag eller fortsätta sin kriminella bana?

Det står i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Man undrar ju vad sveg är för en inavlad liten jävla skitby, även om er ynkedom inte tillåter er att sätta honom på plats så kan ni väl åtminstone fixa fram en bild på honom, med tanke på byns storlek så är ni väl alla grannar så hur svårt ska det vara.

Varför ska jag "sätta honom på plats" bara för att jag bor i Sveg? Jag har inget otalt med honom. Visst jag har inget intresse av att umgås med honom med tanke på alla misstankar som riktas mot honom, men attackera honom? Har ingen som helst anledning till det.

Sen har du även missförstått några saker. Sveg är ingen by, det är en tätort. Alla är inte heller grannar. Förövrigt verkar du tro att alla i Sveg är ett och samma medvetande som agerar unisont; det stämmer inte.
Senast redigerad av ErgoBibamus 2015-05-05 kl. 15:11.
Citera
2015-05-05, 15:07
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErgoBibamus
Alla i Sveg känner inte till OW och vad han har gjort.

Varför är det dåligt att han har ett jobb? Visst hade det väl varit bättre om han satt i fängelse men när han ändå blev frisläppt är det väl bättre att han jobbar istället för att leva på bidrag eller fortsätta sin kriminella bana?

Det står i tråden.
Att han har ett arbete hindrar han näppeligen från att fortsätta vara kriminell, det förstår du va? Eller skrev du kanske fel?
Citera
2015-05-05, 15:17
Medlem
ErgoBibamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Att han har ett arbete hindrar han näppeligen från att fortsätta vara kriminell, det förstår du va? Eller skrev du kanske fel?

Det var snarare du som läste fel. Jag skrev nämligen inte att faktumet att han har ett arbete förhindrar honom att fortsätta vara kriminell.

Men det underlättar givetvis. Har man en stadig inkomst är det givetvis mindre risk att man utför kriminella handlingar än om man inte har det. Så faktumet att OW har ett jobb är inte dåligt.
Citera
2015-05-05, 15:24
Medlem
Gäsp. Hur orkar ni sitta och raljera i över 60 sidor om en friad man. Sanningen är att även om han har gjort det så var det ett korrekt friande. Bevisen höll helt enkelt inte. Släpp det och gå vidare.
Citera
2015-05-05, 15:34
Medlem
Trojan, du undrade vad det var för gräns vid 70 år. Det jag menade var det som finns på wikipedia om man skriver preskription som sökord, där det står att saker ska gallras ur från spårregistret efter 70 år vilket skulle ge en informell preskription.
Citera
2015-05-05, 15:44
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag begriper har det varit 15 år som gäller för förbrytare under 21 år, och att detta nu även gäller för mord.

Känner inte till någon bortfallsgräns efter 70 år, men kunde vara intressant att veta vad det handlar om?

Jag förstår inte varför de i avsnittet talar som om de är säkra på att gärningsmannen kommer att sitta bakom galler inom några år för brottet, när det tydligt i lagboken står att preskriptionstiden ligger på 15 år. Har vi missat någon avvikande detalj?
Citera
2015-05-05, 15:46
Medlem
hobbe27s avatar
http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/deras-frackhet-ar-javligt-upprorande
Citera
2015-05-05, 15:47
Medlem
hobbe27s avatar
Skulle nu inte förvåna mig ett dugg om han nu dessutom får en summa pengar som plåster på såren
Citera
2015-05-05, 15:50
Medlem
hobbe27s avatar
http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/gw-om-malinmordet-de-hade-ratt-man
Citera
2015-05-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe27
Skulle nu inte förvåna mig ett dugg om han nu dessutom får en summa pengar som plåster på såren

Så du menar att det är okej att hänga ut en friad man inför hela svenska folket på primetime? Utan att ha sett programmet eller särskilt insatt i fallet så känns det som ett klockrent förtalsbrott.
Citera
2015-05-05, 15:56
Medlem
hobbe27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Så du menar att det är okej att hänga ut en friad man inför hela svenska folket på primetime? Utan att ha sett programmet eller särskilt insatt i fallet så känns det som ett klockrent förtalsbrott.

Ja faktiskt så tycker jag i det här fallet.........har gått i samma skola med denna man o har inga som helst problem med att han hängs ut! Alla här omkring är säkra på att han gjort detta - fråga Malins pappa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in