2015-05-04, 23:21
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yandax
Vilka gjorde bort sig? Alla är väl överens om att det är en rätt gedigen förundersökning bortsett från Sven Å Christianssons medverkan (han medverkade vid en mängd mordfall vid den här tiden). Det är ju hovrätten som har resonerat mycket underligt.

Men du tror alltså på riktigt att du har större koll än polisen på om mängden sperma räcker, därför att, som du säger, "man vet ju hur lite det behövs", och för att du fått uppfattningen att sperman räcker från ett underhållningsprogram? Det är svårt att inte bli mörkrädd.

Du är så partisk (vem du än är) att det är meningslöst att argumentera med dig. Men vill OW vänta i ytterligare 5 år på att åka in så..

Det är väldigt intressant att du bortser från alla de andra omständigheterna som finns! Det är trist att du blir mörkrädd och kallar det ett "underhållningsprogram". För många är det nog så att minnen dyker upp, vi ska heller inte glömma att han blev dömd i tingsrätten..
Senast redigerad av why123 2015-05-04 kl. 23:31. Anledning: .
Citera
2015-05-04, 23:27
Medlem
Jag undrar om någon vet om OW körde en röd alfa romeo back in the days? Hade han blont hår?

Helt sinnes att han inte åkt dit...
Citera
2015-05-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Han känns ungefär lika efterbliven och rådum som Mats Alm, även han en mördare som slapp undan.

OK. Jag vet inte vem Mats Alm är. Men jag tror det kan vara frågan om en kombination av inkompetens, fel juridiska arbetssätt att angripa saken och bristfällig människokännedom.
Citera
2015-05-04, 23:30
Medlem
Sjukt att detta inte har blivit löst och att GM inte fått sitt straff.

Man undrar ju vad det är för nån inavlad håla GM lever i där alla verkar veta vad han har gjort men ändå är det ingen som säger eller gör något. Hur klarar dessutom OW av att leva med sig själv? Är förklaringen bara så enkel att han helt enkelt är grovt störd i huvudet och totalt likgiltig inför allting? Vad gör folket på hans arbetsplats? Vad är det för arbetsgivare som anställer en "man" med denna bakgrunden? Så många frågor..men så lite svar...Nog ett av de mest sjukare kriminalfallen i Sverige som inte blivit uppklarat. Måste ju vara för jävligt som mamma också att ha en son som är misstänkt för något sånt här, varför stiger inte hon fram, rannsakar sin själ och ger ordentliga/sanna vittnesiakttagelser.

Var var hennes son den dagen på riktigt? Varför skyddar hon en mördare? Att det är hennes son är inte en tillräcklig ursäkt, men å andra sidan är ju den norrländska inaveln ganska välkänd. Man säger inte så mycket om nånting. Och ja...OW, varför stiger du inte bara fram? Och överger dig själv? Om du inte straffas i detta livet kommer du med all sannolikhet att göra det i nästa, stig fram för din morsas skull som måste leva med vetskapen om att hon skyddar ett kriminellt kräk till våldtäktsman. Ni som bor i Sveg och som lever i OWs närhet borde fan också ta och skämmas som inte gett något material här i tråden att suga på. Vill ha lite bilder på GM, lite filmsnuttar som filmats i smyg på OW - lite detektivarbete helt enkelt? Är det för mycket begärt?!

Sen sist men inte minst...Jag förstår mig inte på svenskars välkända och otroliga feghet Det är helt jävla sjukt hur svaga svenskar är inte bara ryggradsmässigt men också lojalitetsmässigt. Hade detta varit nått valfritt östeuropeiskt land där familjebanden sätts före allt annat skulle ens heder inte tillåta att en GM som dödat en familjemedlem få gå fri ostraffad. Visst det är synd om Malins föräldrar, men jag måste säga att jag blev lite arg på slutet när jag såg Malins pappa stå vid hennes grav besvärad över att MGM inte fått nått straff och att familjen är lidande pga det - det verkar vara ett typiskt mönsterbeteende bland svenska fäder som förlorat sin dotter, eller som blivit utsatta för brott vare sig det är en familjemedlem som drabbats eller en själv överhuvudtaget - you name it = att till 100 % anförtro sig till rättsväsendet. Jag säger, skaffa ett par bollar och ta saken i egna händer! Rättsväsendet svek er för längesedan, jag måste säga att hade det varit jag, skulle jag känt en otrolig skam om jag inte hämnats min dotter på ett eller annat sätt. Ni bor i Norrland och ni äger antagligen en jaktbössa, tvinga ur OW ett erkännande med bössan i handen och skjut sedan bollarna av honom.

Så skulle varje sund förälder, eller varje sund fader göra om det var ett annat land än Sverige...Men nu är det som sagt i Sverige...Där anhöriga till brottsoffer aldrig har modet att göra nånting förutom blattarna i Göteborg och Malmö då, där hämnas man sina brushor, men inte ens svenska fäder hämnas sina döttrar...förjävligt. Det gäller också vanliga överfallsvåldtäkter. Aldrig nån hämnd, bara lite gråt och kaffemöten med polisen, ni borde skämmas.
Citera
2015-05-04, 23:36
Medlem
Hade det varit min dotter hade jag klippt honom direkt. Ingen tvekan. Dock synd om min fru som har en dotter hon inte får tillbaka och en man i fängelse. Men skulle förmodligen bara få några år och skulle inte ha nån ångest efteråt.

Dock undrar jag också vad är det för jävla samhälle han bor i. Vilka fittor rent ut sagt. Vad som sägs i tråden verkar han leva helt okej liv. Folk vet vad han gjort men verkar inte bry sig ett skit. Så jävla svenskt att det är ofattbart.
Citera
2015-05-04, 23:41
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Du är så partisk (vem du än är) att det är meningslöst att argumentera med dig. Men vill OW vänta i ytterligare 5 år på att åka in så..

Om vi på Flashback har förstått lagen rätt är brottet preskat. GM kan aldrig dömas, inte ens om han erkänner och DNA-spåret matchar.

Citat:
Regeringens förslag: Mord, dråp, grovt folkrättsbrott, folkmord samt terroristbrott som begås genom mord eller dråp undantas från åtalspre-skription. Detsamma gäller försök till mord, dråp, folkmord samt terro-
ristbrott som begås genom mord eller dråp. – De brott som undantas från åtalspreskription undantas även från påföljdspreskription och absolut preskription. 16
Regeringens bedömning: Brott som någon begått innan han eller hon fyllt 21 år bör även fortsättningsvis preskriberas.

Tror det var skribenten Troian som kom på detta för ett antal år sedan i tråden. Han har vidriga åsikter men är jävligt duktig på sin sak.
Citera
2015-05-04, 23:43
Medlem
Quoters avatar
Finns en juridik-tråd här från forat som kan vara bra att länka till, kanske:

(FB) Preskriptionstiden för mord där mördaren är under 21 år
Citera
2015-05-04, 23:55
Medlem
Boggymans avatar
Man undrar ju vad sveg är för en inavlad liten jävla skitby, även om er ynkedom inte tillåter er att sätta honom på plats så kan ni väl åtminstone fixa fram en bild på honom, med tanke på byns storlek så är ni väl alla grannar så hur svårt ska det vara.
Senast redigerad av Boggyman 2015-05-04 kl. 23:57.
Citera
2015-05-05, 00:00
Medlem
why123s avatar
[quote=Quoter|53235212]Om vi på Flashback har förstått lagen rätt är brottet preskat. GM kan aldrig dömas, inte ens om han erkänner och DNA-spåret matchar.

Nej, är det så är det för trist.. Det skulle betyda att p g a att polisen klantade sig går en mördare fri.
Senast redigerad av why123 2015-05-05 kl. 00:14. Anledning: .
Citera
2015-05-05, 01:48
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Nej, är det så är det för trist.. Det skulle betyda att p g a att polisen klantade sig går en mördare fri.

Det är ju inte polisen som har klantat sig här, MGM var ju med i ett väldigt tidigt skede. Hovrätten däremot förstår jag faktiskt inte vad de höll på med.
Citera
2015-05-05, 02:12
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Om vi på Flashback har förstått lagen rätt är brottet preskat. GM kan aldrig dömas, inte ens om han erkänner och DNA-spåret matchar.

Tror det var skribenten Troian som kom på detta för ett antal år sedan i tråden. Han har vidriga åsikter men är jävligt duktig på sin sak.
Inbillar du verkligen dig att polisen samt TV4 missat detta? Då får du tursamt nog tänka om.

För övrigt så håller jag med dig rörande dina åsikter om Troian.
Citera
2015-05-05, 02:17
Medlem
Grandiosos avatar
Polisens video från vallningen av den misstänkte som man ju bara fick se helt kort del av
i gårdagskvällens program. Det är uppdelat i två avsnitt här.

http://www.tv4play.se/program/svenska-fall-f%C3%B6r-fbi?video_id=3177253
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in