I den här artikeln så står det om saker som hittades gömda hemma hos Ow. De fann tydligen en Aftonbladet från 29 maj 1997, där det står om någon ung man och kvinnomord. Vad handlade det om? Tror ni det finns att läsa om någonstans på nätet?
I den här artikeln så står det om saker som hittades gömda hemma hos Ow. De fann tydligen en Aftonbladet från 29 maj 1997, där det står om någon ung man och kvinnomord. Vad handlade det om? Tror ni det finns att läsa om någonstans på nätet?
Det handlar om Dariusz Ledzion, och mordet på Anna-Karin Stenberg.
Är det någon som vet grunderna till att mgm var frikänd?
Vad jag hört så klantade polisen sig rejält. Hörde nåt om att de gett Olof Wiberg info om fallet under utredningen. Sen var det något om att de hade tagit in en psykolog som OW pratat med och det hade spelat in att han gått fri med.. Vet inte så mkt mer.
Vad jag hört så klantade polisen sig rejält. Hörde nåt om att de gett Olof Wiberg info om fallet under utredningen. Sen var det något om att de hade tagit in en psykolog som OW pratat med och det hade spelat in att han gått fri med.. Vet inte så mkt mer.
Det var minnesexperten Sven-Åke Christanson, känd från Quick-soppan.
"Minnesexpert"
Jo jag tackar ja. Men som rättspsykolog är han mer av intresse.
Hur som helst. Hur värderar man bevis? Jag undrar av ren nyfikenhet, speciellt nu när jag läst följande i artikeln, Fibrer från Malin Lindströms blå tröja har hittats på en sax i en husrannsakan. Fibrer från den blå tröjan har hittats i en bil, som 19-åringen haft tillgång till.
Resten av bevisningen aftonbladet tagit upp tolkar jag mer som indicier-stärkande.