2015-05-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Inte rätt medicin för dig helt enkelt, be om 50 mg Seroquel snabbverkande o jag lovar du däckar o sover djupt o länge.

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tar du annan neuroleptika eller har du någon psykossjukdom?

Hur mycket bör jag ta om jag vill söva mig efter drogintag som gör det svårare att sova? Hur mycket bör jag ta om jag vill sova bort 12-15 timmar eller något i den stilen? Tar ej Theralen annars utan jag fick tag på det just av dessa ändamål. Jag gillar verkligen inte Theralen dock. Dålig sömn, bakis och biverkningar.
Äter 200 mg Quetiapin/Seroquel och 20 mg Olanzapine/Zyprexa

Tog 2 ml för några dagar sedan och efter det kändes det som ett hål i bröstet,mycket konstigt..
Citera
2015-05-04, 19:31
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Äter 200 mg Quetiapin/Seroquel och 20 mg Olanzapine/Zyprexa

Tog 2 ml för några dagar sedan och efter det kändes det som ett hål i bröstet,mycket konstigt..

Eftersom du redan tar två tunga neuroleptika så kan du få skumma biverkningar med ytterligare en som Theralen, dock är den svag.
Citera
2015-05-04, 20:19
Bannlyst
Tycker den fungerar betydligt bättre mot lite smånoja än vad Quetiapin gör.
Citera
2015-05-04, 20:33
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Tycker den fungerar betydligt bättre mot lite smånoja än vad Quetiapin gör.

Hur mkt Theralen behöver du för att det ska hjälpa mot noja? Kan tänka mig att det biter bra på vissa pga man blir mer zombie på Theralen än utav Seroquel o man orkar inte bry sig direkt.

Själv får jag mer ångest utav Theralen, hjälper bara mot sömnen, kan absolut inte ta det dagtid med täppt näsa, röda ögon, torr käft etc etc.
Citera
2015-05-04, 20:57
Bannlyst
Citat:
Hur mkt Theralen behöver du för att det ska hjälpa mot noja? Kan tänka mig att det biter bra på vissa pga man blir mer zombie på Theralen än utav Seroquel o man orkar inte bry sig direkt.

Själv får jag mer ångest utav Theralen, hjälper bara mot sömnen, kan absolut inte ta det dagtid med täppt näsa, röda ögon, torr käft etc etc.
15-25 mg räcker bra. Tog det på när jag var nojjig efter ett litet cs-race (blir ofta väldigt nojig). Då kände jag mig lugn och ångestfri, i vanliga fall hjälper ju neuroleptika knappast mot ångest men om man har noja osv så hjälper det väl indirekt kan man väl säga. Kan funka med små doser när mina tankebanor börjar gå lite åt fel håll sas. Hur mycket tar du? Jag ser ibland ut som jag tagit opiater (små pupiller och glansiga ögon).

Till sömnen har jag tagit 35-55 mg de senaste dagarna.

Obs, jag tar ej Theralen annars utan jag köpte på mig lite för att det är bra att ha ibland och att ta några dagars uppehåll från imovane då och då (även om jag egentligen kan ta Imovane 7 dagar i veckan med samma effekt).
Senast redigerad av DEPRESSIV 2015-05-04 kl. 21:01.
Citera
2015-05-04, 21:52
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
15-25 mg räcker bra. Tog det på när jag var nojjig efter ett litet cs-race (blir ofta väldigt nojig). Då kände jag mig lugn och ångestfri, i vanliga fall hjälper ju neuroleptika knappast mot ångest men om man har noja osv så hjälper det väl indirekt kan man väl säga. Kan funka med små doser när mina tankebanor börjar gå lite åt fel håll sas. Hur mycket tar du? Jag ser ibland ut som jag tagit opiater (små pupiller och glansiga ögon).

Till sömnen har jag tagit 35-55 mg de senaste dagarna.

Obs, jag tar ej Theralen annars utan jag köpte på mig lite för att det är bra att ha ibland och att ta några dagars uppehåll från imovane då och då (även om jag egentligen kan ta Imovane 7 dagar i veckan med samma effekt).

Oki, jo det stänger ner tankeverksamheten pga neuroleptika sänker dopaminet o man blir då lite avstängd o avtrubbad.

Jag tar hela 4 ml för att kunna sova någorlunda, min tolerans verkar aldrig gå ner trots långa uppehåll.

Jo jag får också små pupiller o glansiga ögon plus röda så ser ut som att jag skulle ha rökt på, det trodde dom nere hos soc en gång att jag hade gjort när jag hade tagit en större dos Theralen kvällen innan besöket.

Jo en flaska Theralen är alltid bra att ha hemma.
Senast redigerad av Slingshot 2015-05-04 kl. 21:54.
Citera
2015-05-05, 11:25
Medlem
Av all sömnhjälp jag har fått utskriven av herr doktor så är Theralen den "bästa". Men då ska jag lyckas pricka sömnen på mellan 7-8 timmar. Sover jag för lite: baksmälla zombie-deluxe. Sover jag för länge: Samma sak. Om jag lyckas få optimal sömn så är jag dock ganska seg och sömnig resten av dagen. Den ger inte heller rogivande sömn så ofta, har en del skumma drömmar som kan vara stressande och ingen skillnad mot att sova naturligt, förutom att jag generellt lyckas sova mig igenom hela natten utan att vakna. Men de andra skitgrejerna jag fått utskrivna har varit markant mycket värre. Man blir även lite mysig av Therlan när det kickar in, så funkar hyffsat mot ångest och liknande, men kan fortfarande få ångestladdade drömmar om jag har en sådan period.

Tacka vet jag cannabis, då sover jag helt underbart utan bi-effekter dagen efter. Blir mycket piggare och mer koncentrerad.
Citera
2015-05-05, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Demonhunter666
Av all sömnhjälp jag har fått utskriven av herr doktor så är Theralen den "bästa". Men då ska jag lyckas pricka sömnen på mellan 7-8 timmar. Sover jag för lite: baksmälla zombie-deluxe. Sover jag för länge: Samma sak. Om jag lyckas få optimal sömn så är jag dock ganska seg och sömnig resten av dagen. Den ger inte heller rogivande sömn så ofta, har en del skumma drömmar som kan vara stressande och ingen skillnad mot att sova naturligt, förutom att jag generellt lyckas sova mig igenom hela natten utan att vakna. Men de andra skitgrejerna jag fått utskrivna har varit markant mycket värre. Man blir även lite mysig av Therlan när det kickar in, så funkar hyffsat mot ångest och liknande, men kan fortfarande få ångestladdade drömmar om jag har en sådan period.

Tacka vet jag cannabis, då sover jag helt underbart utan bi-effekter dagen efter. Blir mycket piggare och mer koncentrerad.
Ja sömnen är verkligen dålig. Bra mot noja på cs och säkert att stoppa en snedtripp. Det gäller dock att pricka rätt med doseringen.
Citera
2015-05-05, 13:25
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ja sömnen är verkligen dålig. Bra mot noja på cs och säkert att stoppa en snedtripp. Det gäller dock att pricka rätt med doseringen.

Theralen har för svag effekt på dopaminet för att stoppa trippar, behövs starkare neuroleptika då som Zyprexa.
Citera
2015-05-05, 13:35
Bannlyst
Citat:
Theralen har för svag effekt på dopaminet för att stoppa trippar, behövs starkare neuroleptika då som Zyprexa.
Jaså. Theralen i lite högre doser lugnade ner en LSD tripp då jag inte ville trippa längre än 6-7 timmar. Nozinan och Seroquel har också funkat bra för att landa efter en tripp.
Citera
2015-05-05, 14:18
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jaså. Theralen i lite högre doser lugnade ner en LSD tripp då jag inte ville trippa längre än 6-7 timmar. Nozinan och Seroquel har också funkat bra för att landa efter en tripp.

Jo lugna gör den absolut men Zyprexa eller Seroquel är att föredra, Theralen är mer som en stark antihistamin, men bra att det funkar för dig.
Citera
2015-05-05, 15:33
Bannlyst
Citat:
Jo lugna gör den absolut men Zyprexa eller Seroquel är att föredra, Theralen är mer som en stark antihistamin, men bra att det funkar för dig.
Ja det stämmer, Theralen lugnar ner medans tyngre neuroleptika avbryter en tripp när man vill landa.

Kan Theralen fungera mot alkoholabs tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in