Citat:
Ursprungligen postat av
DEPRESSIV
15-25 mg räcker bra. Tog det på när jag var nojjig efter ett litet cs-race (blir ofta väldigt nojig). Då kände jag mig lugn och ångestfri, i vanliga fall hjälper ju neuroleptika knappast mot ångest men om man har noja osv så hjälper det väl indirekt kan man väl säga. Kan funka med små doser när mina tankebanor börjar gå lite åt fel håll sas. Hur mycket tar du? Jag ser ibland ut som jag tagit opiater (små pupiller och glansiga ögon).
Till sömnen har jag tagit 35-55 mg de senaste dagarna.
Obs, jag tar ej Theralen annars utan jag köpte på mig lite för att det är bra att ha ibland och att ta några dagars uppehåll från imovane då och då (även om jag egentligen kan ta Imovane 7 dagar i veckan med samma effekt).
Oki, jo det stänger ner tankeverksamheten pga neuroleptika sänker dopaminet o man blir då lite avstängd o avtrubbad.
Jag tar hela 4 ml för att kunna sova någorlunda, min tolerans verkar aldrig gå ner trots långa uppehåll.
Jo jag får också små pupiller o glansiga ögon plus röda så ser ut som att jag skulle ha rökt på, det trodde dom nere hos soc en gång att jag hade gjort när jag hade tagit en större dos Theralen kvällen innan besöket.
Jo en flaska Theralen är alltid bra att ha hemma.