Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Kunde det inte varit utspätt Theralen, då? Vatten och Theralen. Den där "klubben" skulle jag inte joinat om jag fick hög ångest och absolut INTE på morgonen. Vid låg ångest fungerar det dock för mig.
Visst, jag håller med om att theralen fungerar fint på de flesta vid rätt dosering. Där jag var så fanns det alla möjliga missbrukare och hälften av dem var nöjda med en skvätt theralen innan de gick och la sig.
Det lustiga med denna "theralenklubb" var att alla var tjejer och att du kunde sittta och spela monopol och ha det trevligt och till och med skratta lite då och då! De såg faktiskt ut att ha det rätt så trevligt där de sat och spelade monopol, virkade, la pussel osv osv men plötsligt när det gått fyra timmar sedan deras sista dos så var de där i luckan och ville ha sitt theralen!
Visst tog jag med theralen och 5mg testolid vissa morgnar när allt var åt helvete men jag försökte att undvika det. Egentligen kände jag inget av 5mg stesolid när man innan stoppat i sig mer än 10 gånger så mycket och som får theralen går in i sin "bubbla" ett tag och mådde inte bättre av det verkade det som.
Det verkade bara som dessa tjejer hade satt det i system att ta theralen var fjärde timme vilket var deras gräns mellan intagen! Vem vet, det var kanske just för theralenetsskull som de kunde ha lite skoj och spela monpol och dylikt!
Sen var det alltid någon som inte fick ut något av theralenet, oftast en tjej mellan 16-20år som frågade vad nästa steg var för att få bort lite av sin ångest. Vi svarade sobril och sedan stesolid och en 18 årig tjej som under flera år skärit sig i armarna så att de såg u som ett "nykrattad" sandlåda med alla ärr de fått genom att behandla sin ångest genom att skära sig för att bli av eller minska ångesten kunde kanske vara i behov av något kraftigare än theralen! Det värsta jag säg var insidan på et lår som säkert hade över hundra djupa ärr efter år av "självmedicinerig"!
Jag frågade dem hur det kunde hjälpa dem genom att skära/skada sig själva så sjupt att det måste sys osv. Svaret jag fick var ett det var det skönaste och snabbbaste sättet att minska eller bli av med sin ångest om än bara för 5 till 15 minuter! Dessa tjejer var faktiskt skitsnygga att titta på, mycket söta osv men sen tog hon av sig tröjan så att hon bara hade en t-shirt på sig och man såg alla dessa ärr efter år av självskadebeteende!
Jag har svårt att jämnföra det med mig själv som mest arbetat bort ångesten genom att ge 110% i arbetet eller intaget en större mängde alkohol eller någon form av droger(den som fanns just då till rimligt pris) Sen hittade man hem till jonk plus xanor och allt var hur bra som helst'!