2015-05-05, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Demonhunter666
Av all sömnhjälp jag har fått utskriven av herr doktor så är Theralen den "bästa". Men då ska jag lyckas pricka sömnen på mellan 7-8 timmar. Sover jag för lite: baksmälla zombie-deluxe. Sover jag för länge: Samma sak. Om jag lyckas få optimal sömn så är jag dock ganska seg och sömnig resten av dagen. Den ger inte heller rogivande sömn så ofta, har en del skumma drömmar som kan vara stressande och ingen skillnad mot att sova naturligt, förutom att jag generellt lyckas sova mig igenom hela natten utan att vakna. Men de andra skitgrejerna jag fått utskrivna har varit markant mycket värre. Man blir även lite mysig av Therlan när det kickar in, så funkar hyffsat mot ångest och liknande, men kan fortfarande få ångestladdade drömmar om jag har en sådan period.

Tacka vet jag cannabis, då sover jag helt underbart utan bi-effekter dagen efter. Blir mycket piggare och mer koncentrerad.
Cannabis är nog det som funkar bäst på mig. Kan knappt sova utan att röka pipa innan jag går och lägger mig. Kan hålla med att man blir lite mysig av Theralen
Citera
2015-05-05, 17:24
Medlem
älskar theralen
Citera
2015-05-05, 18:22
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja det stämmer, Theralen lugnar ner medans tyngre neuroleptika avbryter en tripp när man vill landa.

Kan Theralen fungera mot alkoholabs tror ni?

Ja, Theralen används väldigt mkt på torken, lägre doser mot ångest, oftast 0,5 ml o högre för sömn,1-2 ml.

Theralen är ett universalmedel.
Citera
2015-05-06, 16:21
Medlem
NisseGhandis avatar
Jag har blandat samman en lösning på 1mg Zopiklon per 0.75ml Theralen och jag kan säga att de lugnande egenskaperna är minst kvadruplade. Ett tips ifall ni har zoppar liggande och inte tycker att Theralenet fyller sin funktion.
Citera
2015-05-06, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Jag har blandat samman en lösning på 1mg Zopiklon per 0.75ml Theralen och jag kan säga att de lugnande egenskaperna är minst kvadruplade. Ett tips ifall ni har zoppar liggande och inte tycker att Theralenet fyller sin funktion.
Mm, Theralen är inte bra mot ångest, men man däckar om man tar en del och kan fylla en viss funktion mot nojja om man inte har benso tillgängligt. För att tvärdäcka är Theralen bra. Zopiklon däremot... En av de bästa bensopreparaten som finns imo
Citera
2015-05-06, 19:36
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Mm, Theralen är inte bra mot ångest, men man däckar om man tar en del och kan fylla en viss funktion mot nojja om man inte har benso tillgängligt. För att tvärdäcka är Theralen bra. Zopiklon däremot... En av de bästa bensopreparaten som finns imo

Rättelse Imovane är ingen benso utan en thienodiazepin, men som sagt nära besläktad.
Citera
2015-05-11, 21:39
Medlem
Joinar fanclub!! Alltid skönt att ha theralen på lager. Perfekt när man kört tjack några dygn och vill sova.
Citera
2015-05-12, 23:04
Medlem
Hur många rosa 5mg krävs det för att komma upp i ett fullt theralen rör?
Citera
2015-05-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Rättelse Imovane är ingen benso utan en thienodiazepin, men som sagt nära besläktad.
Tycker den funkar bättre än riktig benso.
Citera
2015-05-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
40mg/ml! Så 1 rör är 40mg
Citera
2015-05-12, 23:18
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis

8 st tabletter.
Citera
2015-05-12, 23:49
Medlem
Har både imovane och stilnoct, Mogadon och stesolid till natten och somnar ändå inte därför föreslog läkaren theralen 24 tabletter, har tagit allt för 1,5 sen men känner mig inte trött? Kan man få tag i sån där gas dom har på operation? Propofol eller va den nu heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in